Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yövuorot keski -ikäisellä

Vierailija
18.11.2024 |

Olen huolissani miehestä. Tekee vuorotyötä ja yövuoroja on 2-3 peräkkäin, eikä meinaa palautua siitä. Kolmen yön jälkeen on aivan loppu. On hakenut opiskelemaan jotta pääsisi eroon vuorotyöstä, samoin hakenut muuta työtä mutta ei ole saanut. 

Saa kyllä aika hyvin nukuttua, mutta uni ei tunnu riittävän millään. Miten te yli 50v jaksatte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin jaksan yövuoroja.

Vierailija
2/7 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei vaan yövuorot sovi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin 3-vuoroa viisikymppisenä, projektiluonteinen määräaikaisuus, josta maksettiin hyvin. Sitä ennen (ja sen jälkeen) pelkkää päivätyötä.

En suosittele pitkäaikaisena ratkaisuna ellei ole luonnostaan yökyöpeli. Kannattaa opetella selkeä rytmi miten toimii. Siinä täytyy kyetä valoisaan aikaan nukkumaan "yöunet". Ja yövuoroputken jälkeen seuraava 24h on pelkkää palautumista. Sen jälkeen seuraavan vuoron rytmiin totuttelua.

Vierailija
4/7 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty tekemään yövuoroja, sillä en saa yhtään nukuttua päivällä. Lisäksi minulla on sairaus, jota sairastaville ei suositella yötyötä. Työterveyslääkäri on kirjoittanut todistuksen siitä, etteivät yövuorot sovi minulle.

Myös esihenkilöni on tilanteestani tietoinen, eikä minun tarvitse tehdä yövuoroja. Teen nykyisin 2-vuorotyötä.

Suosittelen miestäsi käymään työterveyslääkärillä ja puhumaan esimiehelleen.

Vierailija
5/7 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pahinta oli silloin, kun lapset olivat pieniä, ei enää keski-iässä. 

Vierailija
6/7 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty tekemään yövuoroja, sillä en saa yhtään nukuttua päivällä. Lisäksi minulla on sairaus, jota sairastaville ei suositella yötyötä. Työterveyslääkäri on kirjoittanut todistuksen siitä, etteivät yövuorot sovi minulle.

Myös esihenkilöni on tilanteestani tietoinen, eikä minun tarvitse tehdä yövuoroja. Teen nykyisin 2-vuorotyötä.

Suosittelen miestäsi käymään työterveyslääkärillä ja puhumaan esimiehelleen.

Ei voi työssään olla tekemättä yövuoroja. Jos ei enää yövuoroihin pystyisi, sitten on työpaikan vaihto. Jota ei nyt ole tekemässä 

Vierailija
7/7 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei vaan yövuorot sovi. 

ihan samalla tavalla, kuin kaikille ei vaan aamuvuorot sovi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi