Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurini laittoi jo jouluvalot pihalle palamaan.

Vierailija
18.11.2024 |

Eikö nyt ole aivan liian aikaista joululle kun ei ole edes joulukuu vielä eikä ole edes lunta maassa? Miksi jotkut laittaa valot nyt jo? 

Kun näen naapurin niin meinaan huomauttaa asiasta sille. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kausivalot!

Vierailija
22/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poliisi voi alkaa sakottamaan näistä jos näkee jouluvaloja muulloin kun on tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset led-valot kuluttavat todella vähän sähköä. Jos nostaa kodin sisälämpötilaa asteen verran, kuluttaa sähköä paljon enemmän. Ja ehkä pihavaloja käyttävät säästävät sähköä muilla tavoin ja voivat hyvällä omalla tunnolla pitää pihavalot päällä.

Laskeskelin että noin euron- parin edestä ne valot talvessa kuluttaa sähköä. Ja mitäs minun valojeni sähkönkulutus kenellekään kuuluu, halpaa kuin jukurtti ja itsepähän sähköni maksan.

Vierailija
24/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adventti on ensi viikolla, joten jouluvalotkin on ok.

Vierailija
25/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ateisti pitää jouluvaloja? 

Vierailija
26/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ateisti pitää jouluvaloja? 

Ei kai sille ole estettä...

Vierailija
27/35 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lunta pitäisi olla maassa? Eihän lämpimissä etelänmaissa ole lumesta koskaan tietoakaan, silti siellä on hämärän tullen joka ilta kausivalot/ sun jouluvalot ympäri vuoden.

Käypä joskus ulukomailla ihmettelemässä sähkön tuhlaamista.

Vierailija
28/35 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, jos maailmalla soditaan, kouluissa ja työpaikoilla kiusataan ja vähän joka paikassa koetaan pahaa oloa, kun monet ihmiset ovat niin suvaitsemattomia, etteivät siedä yhtään erilaisuutta, esim. pihavaloja naapurin pihassa, jos ei itse ole pihavalojen ystävä.

Joidenkin erilaisuudensietokyky on niin heikolla tasolla, että heillä on tarve uhkailla ihmisiä tai jopa laittaa uhkaukset käytäntöön, jos nämä muut eivät toimi siten, mikä uhkaajaa miellyttää, kuten nyt vaikka tämän ketjun aloittaja on ilmaissut tekevänsä - tosin se taisi olla huono vitsi.

Vierailija
29/35 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut korvessa.

Niitä valoja tuikkii jo monilla parvekkeilla, pihoilla ja ikkunoilla,  kaupunki ripusti ja sytytti kadun yläpuolelle valot jo lokakuun viimeisenä viikonloppuna.

M-usta-alaisakasta ei sitte saa kirjoitraa! M-ust-alaisakasta kakaroineen!

Vierailija
30/35 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tänään, kun sain eilen hankittua pihalle kuusen Tokmannilta.

Meidän omakotialueella alkoi jouluvalokausi, kun alkoi marraskuu. Ihan täydet jouluvalaistukset lähes kaikilla. Tää on musta ihan ok. Keväällä nämä enemmän mua ärsyttävät. 

Vierailija
31/35 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kutsunut ulkovaloja jo vuosia kausivaloiksi, niitähän ne onkin. Tänä pimeänä aikana kynttilät ja ulkovalot tuovat valoa ja iloa.

Kunhan ne eivät ole värillisiä ja vilkkuvia! Tästä oli pakko kertoa naapurille. Itse hän ei nähnyt tätä vilkkumista sisälle, mutta meille oli todella ärsyttävää. Onneksi poisti. Kynnys kertomiseen oli korkea!

Vierailija
32/35 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa ostamaan pihalle kausivaloja. Tykkään värillisistä, mutta mietin, haittaavatko ne naapureita. Vilkkuvia valoja ei ole tarkoitus ostaa, kun tietää, että kaikenlaiset vilkkuvat jutut saattavat laukaista jollekin migreenin tai epilepsian. En kuitenkaan kysy naapurilta lupaa, saanko ostaa värilliset valot. :)

Vierailija
33/35 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin valot ulos viikko sitten. Musta on kivan näköstä kun ihmisillä on kivoja, kauniita valoja ulkona. Tuo tunnelmaa ja valoa tähän pimeyteen. 

Ja jos joku haluaa laittaa jotain joulupukkia tms, niin siinäpä laittaa. Jokaisen oma asia. 

Minun mielestä ne on kausivaloja, ei niinkään joulukoristeita. Mä ainaki pidän valot koko pimeän kauden.

Vierailija
34/35 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko niistä palavista paljon savua? Leviääkö teidän puolelle?

Vierailija
35/35 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset led-valot kuluttavat todella vähän sähköä. Jos nostaa kodin sisälämpötilaa asteen verran, kuluttaa sähköä paljon enemmän. Ja ehkä pihavaloja käyttävät säästävät sähköä muilla tavoin ja voivat hyvällä omalla tunnolla pitää pihavalot päällä.

Aika isokin ledivalosarja voi kuluttaa todella vähän sähköä. Randomilla ensimmäinen löytämäni:

https://www.bauhaus.fi/valosarja-konstsmide-micro-valkoinen-300-osainen…

300-lamppuisen valosarjan sähkönkulutus siis vain 6 wattia, mikä on siis suorastaan koomillisen vähän: 0.02 wattia per lamppu. Sen on sellainen rohkee sadasosa siitä, mitä vastaava sarja olisi vienyt hehkulampuilla. Siksipä noin isoja sarjoja ei hehkulamppuaikaan saanutkaan ostaa.