Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan maalannut itse vanhoja huonekaluja uudestaan?

Vierailija
21.02.2007 |

Mitä maalia suosittelisit? Mistä olet maalit ostanut? Täytyykö olla erikseen pohjamaalit ja pintamaalit, vai onko olemassa maalia, joka pysyy ja riittää itsekseen?

Ajattelin maalata vanhan sängynaluslaatikon, joka on käytössä enää pari vuotta ja sitten joutuu kaatopaikalle, joten mitään superkestävää maalin ei tarvitse olla. Maali voisi myös olla halvinta mahdollista.

Neuvoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä olen itse maalannut ties mitä, huonekaluja ja ikkunanpokia. Enkä ole koskaan käyttänyt pohjustusmaaleja.

Vierailija
2/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laatikossa tehdasmaalipohja, se riittää pohjamaaliksi. Pese pinta maalipesulla tai hio sen pinta rikki hienolla hiekkapaperilla. Poista pöly tarkasti.

Sitten pintaan 1-2 kerrosta puolihimmeää empire-maalia. Se kiristyy kauniiin tasaiseksi kuivuessaan ja aloittelijakin saa sillä hyvän pinnan. Mikäli yksi kerros ei riitä, hio se taas pinnan kuivuttua kevyesti ja vedä toinen, ohut kerros.

Maalipesua ja empireä/vastavaa saat kaikista maalikaupoista. Lisäksi tarvitset tärpättiä tai lakkebensaa, hyvän siveltimen ja maalin sekoitustikun. Kysy lisäneuvoja kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aina myös pohjamaalannut. Empirellä on sopiva pohjamaalikin, mutta olen käyttänyt myös muita satunnaisia merkkejä (mitä on jäänyt työpaikalla maalareilta yli).

Jos mahdollista, maalaa vaakatasossa. Ei tule niin paljon valumia.

Mutta jonkun muutenkin roskiin menossa olevan sängyaluslaatikon ei ehkä ole niin väliä vaikkei lopputulos olisikiaaan ihan täydellinen?

Vierailija
4/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niistä tulee kiiltävä pinta, josta on helppo pyyhkiä pölyt ja töhryt. Eikä minusta pinta ole kyllä yhtään epätasainen...