Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-O-o-O-o-O-o- HELMIEN KESKIVIIKKO -o-O-o-O-o-O

21.02.2007 |

Availempa taas pinoa kun ei ollut vielä avattu..Oonko mä ainut kasassa oleva täällä kun ei ketään näy!?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vielä odottavalla kannalla...Tänään tasan viikko eräpäivään. Saapa nähdä käynnistävätkö sitten kasvukontrollin yhteydessä niinkuin lupailivat vai mitä lie keksivätkään. Ehtiihän vauva toki tulla itsekin ennen laskettua, mutta jotenkin epäilen sitä.

Silmät sikkurassa istun tässä koneelle taas huonosti nukutun yön jälkeen. Hassua ettei uni tule vaikka kuinka väsyttää, tuttua kyllä jo ensimmäisen odotuksen loppuajoista. Nyt on vielä flunssakin iskenyt eli ehkä ihan hyvä ettei mitään merkkejä synnytyksestä ole juuri nyt...Tämä mamma saa ihan rauhassa lojua ja toipua loppuviikon sohvalla kun esikoinen on mummolassa lomailemassa. =)

Palailen myöhemmin kun olen ensin vähän heräillyt...

Emmu80 rv 39+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapas nähdä pinoudunko mä tänään yksikseni.:D Kovin on hiljasta vaikka kello " jo" melkein 10.

Eilisiä neuvolakuulumisia

rv40+4

Paino +300g/vko (yhteensä 8,6kg)

RR 130/76 (nousussa)

Pissa puhdas

B-Hb 117

Sf 36 (vko sitten 35)

RT

Sydämmensyke + (150x)

Liikkeet ++

Perjantaina uusi aika ellei vauva synny ennen sitä.Jos ei niin tuolloin terkka sanoi pyörittelevänsä kohdunsuuta (miten voi tehdä noin jos ei voi tutkia tilannetta!? ja varataan aika polille)

Soitan tänään kuites synnärin vastaanottoon ja kysyn onko mahdollista päästä näytille että tietäs kuin kiireellä saa olla sairaalaan lähdössä jos lapsivedet menee tai supparit alkaa..tuntuu et ne mekkakivut on tosiaan avannut paikkoja ja vauva on entistä alempana mielestäni. Ja äkkilähdön vaara ois hyvä tietää kun kolmisin tääl lasten kanssa on.

Ketkäs kaks sitä poti eilen suppareita..noh taidatte olla jo tositoimissa kun ei näy!Tsemppiä!!!

Yritin miettiä jotain galluppia vaan en vielä keksinyt..palailen jos jotain tulee mieleen.=)

Jonzu ja masukki rv 40+5

Vierailija
4/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen pistäytyminen koneella ennen kauppareissua.

Esikoista lähdettiin hakemaan näillä raskausviikoilla, mutta nyt ei kyllä ole vielä mitään tuntemuksia.. Taitaa mennä pidemmälle kuin ekalla kerralla.

Ja ei se oikeastaan nyt haittaakkaan, kun tuo pikkupoju on vielä kuumeessa. Kunhan paranee niin sitten sais lähtö heti tulla!!

Vauvan koko on alkanut vähän jännittämään, kun terkkari arvio sen maanantaina ( rv 39+0 ) 3,8 kg ja esikoinen oli syntyessään 39+4 viikoilla juuri tuon painoinen. Eli jos hirveästi menee yli niin neljä kiloa menee varmasti rikki..

Galluppeja koitin miettiä, mutta oon kyllä siinä toivottoman huono eli yhtään kysymystä ei tullut mieleen : ) Jospa joku muu keksii.

Pirriäinen rv 39+2

Vierailija
5/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henniinalle ja Kaksosnaiselle Isot Tsemppaukset ja toivotaan ettei teitä enää kotia päästetä ja saattaahan se olla että teillä on jo nyytit onnellisesti kainalossa.

Mä sain eilen vähän kerättyä noita kamoja kasaan tuonne sairaalakassiin, suurin osa tavaroista kyllä on tuossa veskissä, kun niitä joka päivä tässä kuitenkin vielä tarvitaan, mutta siitähän ne sitten nopsasti kerää mukaan. Lähinnä tuo kassi missä on lasten vaatteet hoitoon menoa varten on nyt sitten valmiina ja sit kattelin noi vauvan vaatteet ettei miehen tartte sit arpoa et mitä ottaa mukaan =)

Eilen käväsin neuvolassa ja siellä vierähtikin tunti turisten niitä näitä neuvolatädin kanssa. Kaikki oli taas kunnossa pissat ja verenpaineet. Sf-mitta oli viimekerrasta pysynyt samassa eli 32 cm. Terkkari tutki pitkään tuota vauvelia kun halusi oikein kunnolla tarkistaa hänen asentoa. Oli nimittäin noussut ylös tuolta ihan alhaalta, jossa jo pari viikkoa köllötteli. Pää oli kuitenkin alaspäin ja vauva ilmeisesti hakee nyt hyvää asentoa, jotta voisi ruveta suunnittelemaan pois tuloa! Koko arvionkin terkkari heitti ihan näppituntumalla eli hänen mielestään vauva oli nyt noin 3.6-3.8 kg eli olisi sitten syntyessään vähän suurempi kuin nuo minun aikaisemmat lapset. No katotaan ja toivotaan ettei nyt ihan hirveesti mene yliaikaiseksi ettei paljoa yli 4 kg vauveli olisi tulollaan.

Täällä tänään taas vaihteeksi pakkasta 22 astetta. Nyt alkaa tekemiset jo loppumaan, keksikääs joku jotakin tekemistä tälle päivälle?

t.kolomonen rv 39+2 (aika kulkee tappavan hitaasti)

p.s Ei merkkiäkään tulevasta synnytyksestä =(

Vierailija
6/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime maanantainahan päättivät, että käynnistävät synnytyksen tiistaina raskausmyrkytyksen vuoksi. Ja näin tehtiin, aloittivat tiputuksen 13.2. klo 10 aamusta ja poika syntyi klo 21.27. Strategiset mitat 3370 g, 50 cm, pipo 36.5cm. Synnytyksestä kertoilen myöhemmin tarkemmin. Sen verran vaan, että hieno kokemus oli! Synnytyksen jälkeen oma melkoisen paha raskausmyrkytys vei voimat useammaksi päiväksi ja lisäksi pojalla epäiltiin lämmönnousun ja nopean hengittelyn vuoksi parin päivän ikäisenä infektiota ja hän joutui kolmeksi vuorokaudeksi lastenosastolle tiputukseen ja antibiooteille. Että tästä syystä päästiin vasta eilen kotiin...

Vierailija
7/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HENNIINA ja KAKSOSNAINEN pääsi varmaan sit yöllä tositoimiin. Tulispa itellekkin lähtö ensyönä.

Eilen aamulla tuli jonkin verran limatulppaa. ainakin oletan sen sitä olevan. Kuitenkaan supistuksia ei tullut kuin pari koko päivänä ja olo mitä mainioin. Nyt on koko aamun ollut menkkamaista kipua alavatsalla ja selässä, myös jotenkin sellainen pahanolon tunne vatsassa. Ei kuitenkaan okseta. saas nähdä alkaako tänään tapahtumaan.

Viimeyönä näin unta että olin oikeasti synnyttämässä. Oli niin todellisen oloinen uni, Tosi helppo synnytys ja tuloksena poika. HIH meniskin mun synnytys niinkuin tuossa unessa. Vissiin ajatukset pyörii koko ajan synnytyksessä,kun jo uniinkin tulee niin elävästi.

Tekemisen puute täälläkin vaivaa. tai ois kyllä siivottavaa aina mut kun ei jaksa kiinnostaa enää mikään muu kuin oman olotilan tarkkailu.

Jaksamisia kaikille helmille. Ollaan kaikki jo aika loppusuoralla...

Jomppana 40+2

Vierailija
8/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama onkin tainnut lähteä nyyttiä hakemaan, tsemppiä sinne!! On hauska aamusella avata kone ja tulla tsekkaamaan kuinka moni helmiksistä on päässyt tosi toimiin!!

Itellä alkaa olla aika varma fiilis että lasketun yli mennään että heilahtaa. Noh, samaa oon uumoillu alusta asti. Ei oo tosiaan mitään merkkejä että synnytys olis lähellä. Nyt se sitten on alkanu se läheisten utelu, nyt on pari päivää tullu viestejä että jokos... ?! Eihän se sinänsä mitään haittaa, hyväähän ihmiset tarkottaa. Mutta mutta... kyllä siihen ehtii totaalisesti kyllästyä jos niitä viestejä vielä pari viikkoo saa lukee.. oonkin sanonu kaikille että ilmotan kyl sitten kun jotain tapahtuu.

Mä oon ihan tarkotuksella järkänny tällä viikolla kaikenlaista ohjelmaa mahollisimman paljon, etten jäis vaan kotiin nyhjäämään. tiedän kokemuksesta että sillon aika menee niiiiiin hitaasti että pää hajoo. Nytkin pitäs kohta lähtee neidin kans vähän kaupoille, jos tuo auto vaan käynnistyy. kauheet pakkaset taas vaihteeks. Imetysliivejä oon muuten menossa ostamaan, niistä voiskin kysyä:

Onko teillä jo monet imetysliivit? Ootteko löytäny jonkun hyvän merkin jota vois suositella? Mulla oli esikon aikaan aivan loistavat kaarituelliset liivit, ne oli niin kovassa käytössä että on jo aika kärsineen näköset. toivottavasti löydän uudet samanlaiset!

loviisa rv 39+2

Vierailija
9/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen nyt sitten loviisan kyssäriinkin eli

IMETYSLIIVEJÄ mulla taitaa olla yhdet tuolla kaapissa. Itse olen tykännyt enemmän sellaisista topeista (esim.sloggi tms) sitten kyläillessä olen käyttänyt noita virallisia imetysliivejä. Nyt ajattelin hankkia pari jotakin halpaa (h&m?) imetyspaitaa ja kokeilla niiden kätevyyttä. Yöllä mä en ole parin ensimmäisen viikon jälkeen käyttänyt ollenkaan liivejä, ainoastaan sellaisia naruolkaimisia yöpaitoja, joista on helppo livauttaa olkain alas ja imettää. Mulla on nimittäin se hyvä puoli ollut ainakin aikaisemmin että maitoa on tullut ainoastaan sen verran kun on vauva tarvinnut eikä sen kummemmin ole rinnat maitoa valutellut. Toki imettäessä olen sit pitänyt jotakin rättiä toisen rinnan päällä, jos sattuis joku tippa siitä tulemaan niin ei yökkäri kastu. Toivotaan et nytkin tissit toimis samalla tavalla!

Jos jotkut nätit edulliset liivit jostakin löytyy niin ostan sitten, mut en viitti etukäteen ostaa kun ei noiden tissien lopullisesta koosta taas sit tiedä. Tuo toppi on musta ollu tosi kätevä kun on aina sopiva päällä oli sit rinnat täys maitoa tai tyhjät, ei jää kurttuun eikä paina!

Tulipas pitkä tarina, no taitaa vaivata tosissaan tuo tylsyys.... Pitäisi matot pestä, viittisköhän siihen hommaan ryhtyä lasten kanssa, täytyy pistää harkintaan.

t.kolomonen

Vierailija
10/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä kärvistellään viikoilla 41+1.. alkaa olla jo niin täynnä tätä odottamista ettei enää jaksa mitään edes tehdä. edellisyönä tosiaan meinattiin lähteä käymään synnärillä, mut ei ne supistukset ollu mitään kipeitä niin väsymys voitti ja menin nukkumaan.. samanlaista supistelua oli eilenkin: säännöllisen epäsäännöllisiä.

tutut on jo varmaan kolmen viikon ajan lähettäny viestiä " joko?" . no, nyt on saanu sanoa että perjantaina on poliaika ja mahdollisesti käynnistys niin on saanu olla hiukan enemmän rauhassa :)

kyl sitä aikanaan odotti sitä päivää kun täytti 18 mut tämä on jo sentään odottamisen huippua kun ei lopulta tiedä, että mikä päivä se sitten on.

IMETYSLIIVEISTÄ oon kans ajatellu hankkia vasta sitten kun tietää lopullisen koon ja muutenkin, että onnistuuko edes tuo imettäminen.. Ensimmäistä tässä kun vielä odotellaan --> taitaa tulla isäänsä, yhtä laiska :)

tänään voisin sitten kysellä teiltä kokeneilta, että onko kokemuksia luonnollisen ja käynnistetyn synnytyksen tiimoilta? täti sano että käynnistetty olisi kivuliaampaa..

Tsemppiä vielä kaikille jotka ovat päässeet tositoimiin ja onnittelut vauvautuneille <3

Vierailija
11/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henniina ja Kaksosnainen taisivat tosiaan päästä matkaan. Hieno homma!

Olin tuossa aamulla neuvolassa ja tässäpä tärkeimmät:

RV: 40+4

Paino: 93,8 kg (+1,4 kg/vko, yhteensä tullut liki 20 kg)

RR: 110/60 (ollut samoissa koko raskauden ajan)

SF: 37 (viime viikolla 36)

Painoarvio: 3,6 kg

RT

Syke: +125

Eli kaikki hyvin. Joku puhui, että terkka ronkkisi hieman kohdunsuuta ja jossain pääsee vauvan suuren koon takia käynnistykseen. Täällä ei. Terkka ei tee muuta kuin nuo perusjutut, lääkärissä olen käynyt monta viikkoa sitten ja ultrassa viimeksi rakenneultran aikaan. Eli kun neuvolassa ei ole ollut koskaan mitään ihmeitä, niin eivätpä kyllä tee mitään erikoista. Täytyy toivoa, että kaikki menee yhtä hyvin loppuun asti ja että synnytys käynnistyisi spontaanisti ennen ensi viikon torstaita. Silloin siis yliaikaiskontrolli sairaalassa, jos ennen sitä ei tapahdu mitään.

Eipä tässä muuten ihmeitä. Vauva kasvaa koko ajan, varmasti syntyessään yli 4 kg. Liikkuu myös onneksi hyvin. Toiveikkaana odottelen nyt sitten, että koska päästäisiin lähtemään. Mitään merkkejä ei siihen suuntaan ole ollut, mutta monillahan synnytys alkaa ihan yhtäkkiä suppareilla tai lapsiveden menolla.

Tsemppiä kaikille täällä vielä kärvisteleville ja mukavaa keskiviikkoa! Tulkaahan taustailijat laittamaan pari riviä edes, että tiedetään ketkä kaikki ovat vielä jäljellä.

Ja jälleen SUUREN SUURET ONNITTELUT vauvautuneille!

Jolanda + Koukkis rv 40+4

Vierailija
12/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi huhuilisin Mammuttia!!! Missäs luuraat vai oletkos hiipinyt yöllä salaa synnyttämään??? Ei saa lähteä mihinkään ilmoittamatta =)

Sitten (apua nyt unohdin kuka kysyikään...hmm... en muista, anteeksi) vaistailen siihen käynnistys-kysymykseen eli mulla ainakin oli tuo esikoisen synnytys rajumpi kuin toinen ja se siis käynnistettiin. Mutta lähinnä siinä vaan se alku on jotenkin nopeempaa eli ei tule (ainakaan mulle) mieleen että tarttis missään kiikkustuolissa istuskella tai pyöritellä itseään jonkun pallon päällä. Mulla ainakin melkein heti kun supistukset rupesivat tuntumaan kipeiltä, ne tuntuivatkin niin kipeiltä että hihkuin jo epiduraalia ja sen sainkin sit aikas nopeesti. Kakkosen synnytyksessä taas kaikki eteni kyllä ihan nopsasti, mutta jotenkin sillä tavalla rauhallisesti kivut lisääntyivät pikkuhiljaa tasaisesti eikä yhdellä ryminällä. Tosi vaikee selittää, mutta joka tapauksessa, molemmat synnytykset olivat ihan " mukavia" ja epiduraali molemmissa oli tosi ihana helpotus. Niin ja tuossa käynnistyksessä on se hyvä puoli ettei tartte ainakaan mietiskellä osaako ajoissa lähteä synnärille!

Jolandalta mun piti kysyä että, millä viikolla kättärillä on nykyään tuo eka yliaikaikontrollikäynti? Naistenklinikalla ja hyvinkään sairaalassa on kuulemma pitkitetty sitäkin eli on vasta rv 41+5.

Nyt taas ei muuta, heipsan!

t.kolomonen

Vierailija
13/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä ollaan kasassa...no meillä on huomenna se eräpäivä...tänään oli neuvola joten tässä vähän mitäs siellä tuli ilmi...

RV 39+6

RR 128/72 oma pulssi 89

pissa oli ok

sf mitta 35 cm

liikkuva rt

Hb 130

vaavin syke 146

liikkeet ++

mulla oli viikossa tullu painoo lisää 2 kg...ihan hirvittää...on kyllä turvottanu kauheesti nyt ku kengätkää meinaa mahtuu enää jalkaa...nii meinas th et ei täällä välttämättä ole vielä kiire maailmaan tai sit se päättää lähtee tulee rytinällä sieltä,totes vaa et saas nähdä nähdäänkö viikon päästä....sitä mietin itekki..

Onnea kaikille vauvautuneille

Vierailija
14/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ihanan kirpeä pakkanen, mutta kävin tekemässä 1,5 h kävelylenkin. Eihän sitä muuten palele, mutta kasvoihin otti kovasti, kun ei ollut aurinkoinen paikka. Siispä valitsin aurinkoisen reitin. Sitten suihkuun ja syömään. Ja jälkkäriksi vielä pullakahvit, nyt jaksaa!

Mulla kanssa hyvin normaali olo. Olenkin ihan varma, että tämä synnytys alkaa kuten eka. Eli koko raskauden ensimmäinen supistus on sellainen, että tiedän synnytyksen alkavan, ja sitten supparit alkavatkin heti säännöllisinä. Sopii mulle. Vauva oli viime viikon painoarviossa 3040 g eli voi hyvin kokonsa puolesta syntyä. Mutta sehän me tiedetään, että taitavat nuo vauvat itse päättää, milloin haluavat tulla pois:)

K-SKS:ssa on sama homma, että 41+5 on kontrollikäynti. Riippuu aivan lääkäristä, että milloin käynnistetään. Enää 42+0 ei ole takaraja. Näin oli vielä esikoista odottaessa pari vuotta sitten. Itse kyllä uskon, että meidän pikkuinen tulee its aiemmin ulos. Veikkailen, että viimeistään ensi viikolla. Ootellaan.

IMETSLIIVEISTÄ: Loviisa, Jyväskylässä Sokoksella oli paras valikoima silloin, kun ostin esikoisen aikaan. Nimenomaan Triumphilla oli tosi kauniit pitsiset, kaarituelliset imetysliivit, ja erinomaiset käytössä. Niiden lisäksi ostin kahdet (mustat ja valkeat) Triumphin kaarituettomat. Nekin oli hyvät ja kestävät. Minä ostin ennen esikoisen syntymää, kun ei kiinnostanut lähetä kaupungille pikkuisen kanssa. Sokoksella oli oikein asinatunteva myyjä. Kävi sovituskopissa ja osasi neuvoa, paljonko jätetään varaa. Silloin laskettuun aikaan oli pari viikkoa. Hyvin meni koko valinta kohdalleen.

Olipas nopeaa toimintaa ompelijalta. Vein aamulla klo 10 verhokangasta yhdelle tutulle ompelijalle. Hänellä on tosi paljon hommaa, mutta kun kuuli la:sta, niin lupasi tehdä verhot (paneeliverhot olohuoneeseen ja kaksi kappaa keittiöön) mahdollisimman nopeasti. Just soi puhelin ja verhot ovat valmiit!!!!!!! Ja ottaa vain 12 ¿. Uskomatonta. En vain lähde enää kävellen hakemaan, nyt huilaan. Haen illalla, kun mies tulee töistä.

Nyt sohvalle ja rentoutus-cd kuulumaan.

T: Tuula ja Muru rv 39+2

Vierailija
15/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluu niin hitaasti.. etenkin kun niitä on nyt ollut jo semmoiset 4 viikkoa! Tänään 41+5, huomenna mietitään, josko käynnistettäisiin. Ei ole mitenkään varmaa että edes sitten, voi mennä vaikka ensi viikolle!! Kääk!!!

En kyllä toivoisi käynnistystä, kun sitten synnytys kestää ja kestää, voi mennä parikin päivää, ja esikoisen synnytys kesti luomunakin 20 h. Edellä joku kyselikin tästä käynnistysasiasta, kyllä tosiaan helpommalla pääsee, jos vauva ite älyää tulla pois..

No, jos vielä vaikka tänään tai huomenna lähtisi tulemaan..

tämmöistä valitusta tänä aamuna, muille parempaa oloa

t lennard

Vierailija
16/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat vaihtaa sen ensimmäisen yliaikaiskontrollin päivän koko pk-seudulla, en ihan varma ole. Mutta ainakin Kättärillä on myös tuo 41+5 eli 12 päivää yli. Ennenhän kontrolli oli, kun raskaus oli mennyt 10 päivää yli, mutta terkkari juuri tänään neuvolassa sanoi, että vaihtoivat sen, kun niin moni ei sitten enää siihen kontrolliin ehtinyt, kun vauva syntyi juuri sen 9 tai 10 päivää yli, että se ajanvarausrumba oli vaan turhaa byrokratiaa. Toivotaan, ettei meidänkään tarvitsisi sitä aikaa varailla tai ainakaan käyttää. :)

Nyt lähdemme mieheni kanssa mummolleni syömään ja illalla on miehen peli eli palailen linjoille vasta myöhään. Helmiina, Kaksosnainen, Mammutti ja MyQ ainakin lienevät lähteneet. Ketäs muita puuttuu?!?

Jolanda rv 40+4 (edelleen)

Vierailija
17/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Henniina eikä Helmiina, aina sekoilen noiden nikkien kanssa..

Vierailija
18/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jolanda, meillä terkkari ei muistanut oliko kättärillä myös vaihdettu tähän uuteen systeemiin. Täältä meiltä kun yleensä kaikki menevät tuonne hyvinkäälle synnyttämään. Silloin kun 4 vuotta sitten sain esikoisen niin neuvolakäynnit helsingissä loppuivat tuohon rv 40+0 ja sen jälkeen piti odotella tuo 10 päivää että pääsi johonkin vastaanotolle (jos jotakin vakavampaa olisi ilmennyt niin tottahan äippäpolille olisi pitänyt ottaa yhteyttä, mutta neuvola lakkasi silloin " neuvomasta" kun rv tulivat täyteen) ja nyt sitten pitäisi odottaa tuo 12 päivää, mutta taitaa olla neuvolan käytännöt myöskin muuttuneet, kun ainakin meillä täällä neuvolakäynnit on nyt sitten kahdesti viikossa rv 40 jälkeen niin pitkään kunnes tulee tuo ensimmäinen kontrollikäynti, että silleen.

Käynnistyksestä vielä, että taitaa olla aikas yksilöllistä miten lähtee käyntiin ja kuinka kauan kestää, mulla virallisesti papereissa lukee että esikoisen (käynnistetty) synnytys kesti 7 h 15 min ja kakkosen synnytys 10 h 45 min, joten tuo käynnistetty oli sitten nopeampi synnytys ja lähti käyntiin heti ensimmäisestä tabletin murusta.

t.kolomonen

Ei meitä näköjään täällä kovin montaa enää ole ja aika monilla vielä on tuo eräpäiväkin jo mennyt, mutta toivotaan että kuullaan kaikista sitten iloisten uutisten kera piakkoin!

Vierailija
19/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä ollaan edelleen..

En vaan oo ehtiny koneelle aikaisemmin!

Ja jos se lähtö joskus tulee, niin yritän ainakin ilmottaa!!

Imetysliiveistä on ollu puhetta;

Minä oon miettiny että minkä merkkiset ja kokoiset pitäs hankkia..

Yhdet mulla on jotkut halvat ihan varuulta hommattuna, mutta pitäis kai niitä hommata useammat ja paremmat, kun mitkä mulla on.

Jos jollakulla on joistain merkeistä hyviä kokemuksia, niin kertokaahan!

Muutamalle oli eilen tullut lähtö..! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja siellä on jo kääröt kainalossa!

Sääliksi käy teitä, jotka menette vielä enemmän yliaikaisina kuin minä, kun mulla on nyt 5pv. yli ja viimeiset kaks viikkoo on ollut ihan tuskaa odottaa!

Tosin minä aloin odottaakin tyhmänä jo kovasti ennakkoon, kun edelliset on tulleet aikaisemmin.. TYHMÄSTÄ PÄÄSTÄ KÄRSII KOKO...PERHE, SUKU JA YSTÄVÄT!!!

Lupasin lapsia lähteä viemään uimaan, kun on saatava muuta mietittävää! Palaan illemmalla asiaan.

mammutti ja Vilppu rv 40+5

Vierailija
20/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kärvistelijä lisää... viime päivinä laiskottanut kauheesti eikä oo ollut pahemmin inspiraatiota tehdä mitään...

Eilen oli neuvola, paino noussu melkein 2kg viikossa ja verenpaineet oli aika lailla koholla... huomenna täytyy taas rampata uudelleen mittauttamaan noita arvoja...

Tää mamma alkaa olla kyl ihan totaalisen kyllästynyt tähän odottamiseen... koko ajan tuntuu semmonen kurja paine alaselässä (mitä lie meinaa) ja masu on kipee..... vaan ei tuu muita ku kivuttomia supistuksia... että kai sitä rymistellään maaliskuun puolelle... Tääl tais olla muitakin samoilla raskausviikoilla 39+2 (?)...

Niin tosta yliaikaiskontrollista...mulle terkka sano et se käytäntö on muuttunu...ainakin pk-seudul...oikeestaan ihan hyvä, mä jouduin esikoisesta ravaamaan siel pariin otteeseen oikeestaan ihan turhaan...

Ja mitä noihin imetysliiveihin tulee...ite taisin ostaa yhet mukavat Lindexiltä... ja Triumphille on kuulemma just nyt tullu sellaset tosi söpöt vaaleenpunaset liivit, oli kyl aika arvokkaat...

vaan nyt välipalalle...

sippu&pörrö rv39+2