Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ethän sinä edes juo.."

Vierailija
18.11.2024 |

Olen törmännyt asiaan monesti varsinkin työpaikallani siihen että ihmiset luulevat etten joisi ollenkaan alkoholia. 

En ole koskaan kertonut että olisin absolutisti, enkä myöskään ole kertonut millaisia känniviikonloppuja minulla on välillä ollut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pyrit aloituksellasi ?

Vierailija
2/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin pyrit aloituksellasi ?

Haluan kohdata ihmisen joka lähtökohtaisesti ajattelee ettei ihmiset joisi ollenkaan alkoholia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olethan sellaisia jo kohdannut työpaikallasi.

Vierailija
4/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia. En pidä itseäni mitenkään outona. Minulla on ajoittain nukkumisvaikeuksia ja alkoholi pahentaa unettomuuttani rajusti.

Vain hyvillä elämäntavoilla saan luonnollisen, hyvän unen.

Vierailija
5/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt juuri päinvastaiseen kun en juo alkoholia. Jotenkin se pidetään normina, että ainakin viiniä tai siideriä pitäisi juoda. Käytän rahani mieluummin johonkin järkevään, joten baarissa minulla kuluu pari limsa- tai vesilasia.

Vierailija
6/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena palautuu nopeesti juomisen jäljistä. Iäkkäänä ei niin vain palaudukkaan ja vaikeutuu peitteleminen.

Vierailija
7/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni toisin päin. Minä en taatusti käynyt missään baarissa säännöllisesti ja sitten kun menin viikkokausien jälkeen käymään muutamalla oluella, joku muija kommentoi, että ainahan sinä olet täällä. Se oli ite ollut niin kännissä, ettei ollut huomannut, etten ollut enää samassa opiskelijaporukassa ollut aikoihin, kuukausiin tai enemmänkin. Enkä enää ikinä ole sen muijan porukkaan päätynyt. :) 

Vierailija
8/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä, jotka eivät käytä alkoholia. Ensimmäisenä minulle tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
9/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon ihmisiä, jotka eivät käytä alkoholia. Ensimmäisenä minulle tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti

Pysyttelikö mummu raittiina myöhemminkin?

Vierailija
10/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sana näin pikkujoulujen lähestyessä. Ihan kuin pippaloissa ei saisi ruokaa, pelkkää alkoholia.

Vierailija
11/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, kirjoittelija olet ainakin syntymähumalassa kun kerrot aina satua samaa. 

Vierailija
12/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu siltä, että tuo tarina on allegoria. Mummon syvälle koteloituneet lapsuuden traumat saavat sanoituksensa tarinan metaforissa. Uskon, että kirjoittajalla (kirjoittajilla?) on takanaan psykologinen loppututkinto, kenties jopa väitöskirja ja tutkimuskokemustakin.

Mummon kertomus on luultavasti syntynyt moniammatillisen asiantuntijaryhmän aivoriihessä. Mukana on täytynyt olla molempia sukupuolia. Mieheltä tuollainen tarina on hätähuuto, jossa liian vaikeiksi koetut tunteet sanoitetaan vaikenemalla. Naiselta puolestaan ovat peräisin osiot, joissa voimaantuneen naisen proaktiivinen keskustelutapa on kohdannut tuon mykän, tuskaisen hätähuudon.

Tuloksena on samalla kertaa sekä kristallinkirkas selitysmalli inhimillisen käyttäytymisen lainalaisuuksista, että loistava poikkitaiteellinen performanssiteos, joka haastaa meidät kaikki pohtimaan osaamme ihmisenä että asemaamme ja tehtäväämme maailmankaikkeudessa.

Vierailija
13/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummokulta 💕💕💕💕

Vierailija
14/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen törmännyt juuri päinvastaiseen kun en juo alkoholia. Jotenkin se pidetään normina, että ainakin viiniä tai siideriä pitäisi juoda. Käytän rahani mieluummin johonkin järkevään, joten baarissa minulla kuluu pari limsa- tai vesilasia.

Mulla aivan sama juttu. Mieluiten joisin baarissa vettä, mutta joskus tilaan edes yhden moctailin. Etenkin jos baari on täynnä, tulee huono omatunto, kun vien baarista istumapaikan, enkä juo kymmentä kaljaa.

Vierailija
15/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lopettaa alkoholin käytön kokonaan juurikin unettomuuden vuoksi. Toinen syy on muut terveyshaitat.

Puhdasta hyöty ja haitta laskelmointia. Haitat ovat alkoholin suhteen suuremmat kuin hyödyt.

Tilkka punaviiniä voi olla terveydelle hyödyksi, mutta suuremmat määrät haitaksi. Monella vain hämärtyy nämä määrät. 

Vierailija
16/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukassa on yksi ns. raivoraitis. Se on ollut sen jo 30 vuotta samalla hän on ylivoimaisesti porukan sairain tyyppi. Kokoajan jotain terveysongelmia. Ihan perus influenssojen lisäksi alkanut tulla vaikka minkälaista kroonista tautia ja sisuskaluja jouduttu leikkaamaan. Sairaslomalla vähintään kuukauden tai kaksi joka vuosi. Me muut pämpätään aina ihan huolella. Mutta kaikki muut ollaan perusterveitä.

Eli se, että raivoraitis olisi aina jotenkin terveempi kuin alkoholia nauttivat ei pidä paikkaansa.

Vierailija
17/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidetään töissä sellaisena kunnollisena, raittiina, tervejärkisenä, ehkä vähän tylsänä perheenisänä. Hyvä työ isossa firmassa. Työsuhde S mallin Tesla, kivitalo ja kaksi lasta.

Tätä olenkin, töissä ja kotona.

Mutta vapaalla minusta paljastuu alkoholisti, sarjapettäjä jolla kymmeniä salasuhteita, satoja irtosuhteita, lisäksi pukeudun naiseksi ja alistun muutamalle tutulle miehelle ja naiselle bdsm hengessä. Jos tarjolla on, niin huumeetkin ok.

M44espoo

Vierailija
18/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pidetään töissä sellaisena kunnollisena, raittiina, tervejärkisenä, ehkä vähän tylsänä perheenisänä. Hyvä työ isossa firmassa. Työsuhde S mallin Tesla, kivitalo ja kaksi lasta.

Tätä olenkin, töissä ja kotona.

Mutta vapaalla minusta paljastuu alkoholisti, sarjapettäjä jolla kymmeniä salasuhteita, satoja irtosuhteita, lisäksi pukeudun naiseksi ja alistun muutamalle tutulle miehelle ja naiselle bdsm hengessä. Jos tarjolla on, niin huumeetkin ok.

M44espoo

Vaimo katsoo läpi sormien?

Vierailija
19/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs laulaja kertoi, että oli olut antabuskuurilla puolivuosittain pari vuotta. Kertoi, että koko ajan oli mielessä, että milloin pääsee juomaan.

Vierailija
20/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriporukassa on yksi ns. raivoraitis. Se on ollut sen jo 30 vuotta samalla hän on ylivoimaisesti porukan sairain tyyppi. Kokoajan jotain terveysongelmia. Ihan perus influenssojen lisäksi alkanut tulla vaikka minkälaista kroonista tautia ja sisuskaluja jouduttu leikkaamaan. Sairaslomalla vähintään kuukauden tai kaksi joka vuosi. Me muut pämpätään aina ihan huolella. Mutta kaikki muut ollaan perusterveitä.

Eli se, että raivoraitis olisi aina jotenkin terveempi kuin alkoholia nauttivat ei pidä paikkaansa.

No ei se alkoholittomuus estä muiden sairauksien muodostumista. Sama juttu tupakan kanssa. Vaikka ei olisi koskaan polttanut, voi silti sairastua syöpään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi