Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tarhassa pyyhitään kaikkien kersojen räät samaan räkäpapereihin:(

Vierailija
21.02.2007 |

olen seurannut pidempään, kun pihallamme on ryhmäperhepäiväkoti, niin sitä ulkoilutouhua..

tarhatädeillä on paperinenäliinoja taskussa, ja niillä samoilla räkäräteillä vedetään kaikkien kersojen valuvat nenät.

mielestäni jokaisella lapsella kuuluisi olla esim. haalarin taskussa OMA räkäpaperi, johon pyyhitään, eikä yhteinen.. hyyyi hitto.

olen tuumaillut, että lapseni kun aloittaa syksyllä ko. päiväkodissa, miten tuommoista asiaa voi mennä sanomaan, että " tässäpä paperia meidän neidin nenää varten, olkaa hyvä ja käyttäkää sitä, älkääkä noita yhteisiä räkärättejä" ??

pitävät varmaan minuu urpona.. mutta mielestäni tuo yhteinen räkärätti on epähygieeninen, inhottava. kerrassaan kuvottavaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolleen ne kaikenmaailma viirukset ja taudit leviää!

Vierailija
2/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pyyhki minun ja kahden serkkuni nenät aina samaan samperin kangasnenäliinaan.. käski aina " tyristää" . toisten kylmät räät tuntui nenässä, kun mummo putsasi:((

ja että minuu iletti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö kaikki hoitajat samoin vai oliko kyse vain jostain yhdestä?

Itse olen ollut päiväkodissa töissä ja mulla oli aina oikeassa taskussa kasa paperiliinoja joilla pyyhin YHDEN lapsen nenän ja likaisen sujautin vasempaan taskuun. Jos jollakin lapsella oli jatkuva noro nenän alla, eikä kuitenkaan tule kunnolla niistäessä, niin laitoin joskus paperin tämän oman liinan huppuun.

Vierailija
4/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokaapa jokainen vanhempi hoitoon niitä NESSUJA niin varmasti pyyhin omalla paperilla joka nenän. Hoitomaksuun ei sisälly nenäliinat. Vessa/talouspaperilla pyyhkäsen neniä jos omia ei tuoda. Ja jos tuntuu ,että olenpa pihi niin MIETIPPÄ PALJONKO PAPERIA MENEE KUN 4 NENÄÄ SOLKENAAN VUOTAA! TUOKAA OMAT NESSUT!

Vierailija
5/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten voi näyttää siltä,kuin pyyhkisin jokaisen lapsen nenän siihen samaan. Todellisuudessa siis otan joka kerta puhtaan liinan. Ja hygienia syistä nimenomaan. Ei ole tarkoitus levittää bakteereja lapsesta toiseen.

-lto

Vierailija
6/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusi paperi.

Vierailija
7/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huppuun talteen.

Vierailija
8/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tarhassa on toisin. Ja käsidesikin tiuhaan käytössä pullosta ja liinoina. Onneksi

Vierailija
9/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän tarhassa on toisin. Ja käsidesikin tiuhaan käytössä pullosta ja liinoina. Onneksi

Vierailija
10/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikien tukat kammataan samalla kammalla ja kehtaavat sitten jakaa täi-vaara lappuja kotiin

Vierailija
11/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenäliina jokaisen lapsen hupussa ja lisää liinoja tätien taskuissa.

Vierailija
12/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asiaan oikein tarkasti seurannut, koska en voinut uskoa sitä todeksi.

olen paneutunut asiaan;))))

-ap

Vierailija
13/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa päivähoitolaki vaatii päivähoitohenkilökunnalta tietyn vähimmäiskoulutuksen- hygieniavaatimukset ovat kyllä erilaiset kuin kerroit---

soita päivähoidon tarkastajalle havaintosi suoraan, jos harmittaa

Vierailija
14/14 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä puutu asiaan ennenkuin vien oman lapseni sinne sekaan niistettäväksi.

ja sinä, joka kommentoit, että onpas mammoilla murheet;

haluatko sinä, että me ketjuun osllistuneet siistämmä kukin valuvaa, tai kirkasta, tai vihertävän kellertävää räkää nenällisen paperinenäliinaan, ja lopuksi sinä niistät omasi sinne sekaan?

odotetaan vielä hetki ennen sinun niistoa, että muiden tuotokset ovat ehtineet kylmetä.