Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omien käsitöiden hinnoittelusta?

Vierailija
17.11.2024 |

Ajatuksena oli tehdä itse joulukortteja, neuloa villasukkia, kaulahuiveja, leipoa piparkakkuja, kuivakakkuja tms (minulla on hygieniapassi, suoritin kokeen keväällä ja pääsin läpi) tms, opiskelijana tarvitsen rahaa.. Millä perusteella hinnoittelisin (mikä siis materiaalien ja oman työn hinnoittelun keskinäinen suhde) ja minkä verran voisi maksaa itse tehty joulukortti (korttipohja ja teksti, piirros ja / tai tarroja, kiiltokuvia, silkkipaperia, pumpulia lumeksi, kultahilettä, esim.. Ottaisin tavallaan vähän silleen myös harjoittelun kannalta tulevaisuutta varten, kun lukion jälkeen käsityöalalle..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalien hinta + ( työaika x tuntiveloitus )

Vierailija
2/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan missä myyt. Jos jossain käsityömyyjäisissä, voit pyytää enemmän. Kirpparilla myin joskus käyttämättömiä villasukkia, kun oli saatu niitä liikaa; parikin euroa parista oli yleensä liikaa. Kortit menevät huonosti. Yleensä antaja tekee ne itse, jos sellaista arvostaa. Muuten ostetaan "teolliset" kortit. Tsemppiä toivotan kuitenkin, koeta keksiä oikeasti persoonallisia juttuja. Ja leipomuksissa muista mainostaa hygieniapassia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että oman käteenvedon hinnoittelu.

Vierailija
4/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo joulukortinhinnottelu riippuu ihan siitä minkätasoisia ja minkäkokoisia. A6 johon lätkäisty joku tarra päälle ja kilometri vessapaperia = 10€? Vai kaunis kylä- tai metsämaisema, pehmeäturkkinen poro ja tähdenlento 5€.. (ihanreheellisesti tuosta porokortista maksaisin enemmänkin)

Kuivakakkujen hintoja voi käydä vakoilemassa myyjäisissä, kahviloissa. Kieltämättä hyggenjapassi luultava myyntivalttti ja kakkuja menee paljon! Jos saa hyvänmyyntipaikan ja mainostaa mainostaa mainostaa.

Vierailija
5/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsintehdyistä villasukista on vaikeaa saada minkäänlaista tekopalkkaa, ei ihmiset arvosta ja langatkin maksaa todella paljon, hyvä jos tuntipalkaksi saa 25c, riippuu toki siitä oletko nopea kutoja mutta itse olen tehnyt kirjoneulesukkia ja niissä menee aikaa. Myyntiin en tee vaan ihan omaksi ilokseni ja toki tilauksiakin tehty mutta kun kerron kuinka pitkään menee ja mihin hintaan niin tilausta perutaan, näin se vaan tahtoo mennä.

Vierailija
6/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kulut, huomio mahdolliset myynti- ja markkinointikulut. Mieti missä myyt ja tuleeko siitä kustannuksia. Ja mieti monta tuntia tekemiseen ja myyntiin menee aikaa ja mieti itsellesi tuntipalkka. Tämän jälkeen voit miettiä hintaa tuotteille.

Vierailija
7/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso temusta vastaavan tuotteen hinta

Vierailija
8/8 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt kortit eivät myy.

Parempi tehdä hieno kuva ja painattaa siitä kortteja.