Ketuttaa yksi ebay myyjä. Mitä tällaiselle sekopäälle VOI tehdä? OV
Huusin viikko sitten muutaman tuotteen Ebaystä. Kävikin niin, että nuo kaksi myyjää ottavat Paypal maksuja pelkästään amerikkalaisilta ja briteiltä (toinen myyjä oli siis amerikkalainen ja toinen oli britti) ja ulkomaisten ostajien pitää hoitaa maksu shekillä, money orderilla taikka käteisellä.
Lähetin myyjille siis rahaa kuoressa. Britti myyjä sai maksun kolmessa päivässä, toinen on vielä matkalla. Tuo amerikkalainen myyjä lätkäisi mulle alertit kohteista, kun en ole maksanut. Ja nyt hän syyttää ja solvaa, kun miten olen voinut lähettää tuon toisen maksun heti, mutta hänelle en ole sitä voinut tehdä. Olen yrittänyt vääntää myyjälle rautalangasta, että Britteihin tuo posti kulkee nopeammin kuin Yhdysvaltoihin. Ja tuossa voi mennä jopa kaksi viikkoa, ennen kuin kirje saapuu.
Myyjä väittää, että valehtelen. Koska heidän postinsa lupaa toimituksen viidessä päivässä.
Kommentit (4)
Lentoposti kyllä kulkeekin viidessä päivässä, mutta jos et laittanut lentopostina, pari viikkoa vierähtää helpostikin.
Vierailija:
Lentoposti kyllä kulkeekin viidessä päivässä, mutta jos et laittanut lentopostina, pari viikkoa vierähtää helpostikin.
Snail mail on kirje, joka lähetetään lentopostissa tai maapostissa. Snail mailin vastakohta on sähköposti.
Maaposti (tai tässä tapauksessa vesiposti) kestää JOPA kolme kuukautta, ei todellakaan mitään kahta viikkoa. Ja kyllä ne kirjeet ovat kulkeneet USA:sta Suomeen 7-10 päivässä, ei koskaan viidessä. Ja ainoastaan pari on tullut tuossa viikossa. Pakettien kanssa voi mennä jopa kolmekin viikkoa.
Ja lähetin tuon kirjeen lentopostina.
Amerikkalaisia. Minulle tuli postia USA:sta kun olin lomalla Suomessa ja kun skannattiin, niin Suomessa se pikalahetys kykki paivakausia.
Mulla ei riittäis energiaa.