Että ottaa päähän tupakalla haiseva lapsi!
Siis työkseni joudun pukemaan ja riisumaan päivittäin lapsia. Ja mikä sen inhottavampaa kuin että 1-vuotiaan vaatteet haisevat tupakalle! Tai sama minkäikäisen lapsen, mutta miksi viaton lapsikin laitetaan kärsimään vanhempien tupakoinnista? Moni polttaa " vain parvekkeella" mutta kummasti se haju vain tarrautuu viattomien lapsipoloisten vaatteisiin. Mikähän määrä sitä nikotiinia ja muuta myrkkyä sitten kulkeutuu lapsen keuhkoihin :(
Kommentit (30)
itse olen syntynyt 70 luvulla ja silloin poltettiin sisällä ja autossa ja joka paikassa melkein.
onneksi ite oon päässyt tupakoinnista eroon, niin ei tuu tuollaista kummaa puolustusreaktiota itsestäänselvyyksiä vastaan.
Vierailija:
tee lapsisuojeluilmoitus
sinulla on siihen velvollisuus.
Ehkä sinne lastensuojeluun ei nyt vielä kuitenkaan kannata ottaa yhteyttä...
Mullakin on pari tuttua jotka ei tupakoi sisällä, mutta autossa kyllä. Johan se tupakan aiheuttama haju ja lika laskee auton arvoa, enkä mä ainakaan ostais autoa joka haisee tupakalle.
Mutta ne perheet ei siis tupakoi sisällä, ja en ole haistanut että heidän lapsensa haisisi tupakille. Itse en polta.
siinä neuvotaan siirtämään olohuoneessa tuhkakupit jne. pois lapsen ulottuvilta, kun alkaa nousta tukea vasten.
Tuhkakupissa sinänsä ei mitään pahaa ollut.
Meillä poltti molemmat vanhemmat ketjussa sisällä koko lapsuuteni ajan. Muistan miten olohuone oli aina sakea savusta, katossa roikkui sellainen savuverho:(
En lapsena onneksi tajunnut, että haisen itsekin, vihasin tupakansavua yli kaiken, mutta olin kain aika turtunut. Nykyään mietin, että on mahtaneet kaverit ja vanhemmat nyrpistellä.
En siedä tupakansavua tänä päivänäkään, se on kauheaa!
Tupakanhajuinen 1-vuotias on jotain järkyttävää, käy sääliksi, kun hiuksia myöten pieni haisee ja hoitokaverit kommentoivat vähän väliä=( Onneksi tällä hetkellä hoidossani ei ole tupakoivien vanhempien lapsia eikä enää tarvitse selitellä muille lapsille, miksi yksi heistä haisee niin pahalle..
kunnes pojalle oli koulussa ope huomauttanut tupakanhajusta. Siihen loppui.
koska poltin kuulemma itsekin, ei hekään lopettaneet sisällä polttamista. Poltan itse edelleenkin, mutta vain ulkona.
Tiedän muutaman äidin ja isän, jotka polttavat autossa kun lapsi ei ole kyydissä. Ja sieltä se haju kyllä tarttuu vaatteisiin.