Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kvtes asiantuntijoita paikalla!?

Vierailija
17.11.2024 |

Teen jaksotyötä. 23.12 alkavassa työvuorolistassa tulee olemaan pyhäpäivistä johtuen tavallista enemmän vapaapäiviä. Nyt työnantaja velvoittaa siirtämään osan vapaapäivistä sitä seuraavalle listalle, koska muuten työntekijät ei riitä työvuoroihin. 

Onko tämä mahdollista, voiko paikallisesti sopia työehtosopimusta heikommin? Käytännössä työntekijät luopuvat tällä toiminnalla ylityökorvauksista joita kertyy, kun työaika jaksossa ylittyy. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä teen ylitöinä ne vapaat jos saa. Tarttee rahaa. 

Sinä ja moni muukin valitsisi sampin. Jos vaivauduit lukemaan aloituksen niin ehkä huomasit että ap ei tule saamaan ylityökorvauksia. Kusetuksen muoto tuokin.

Vierailija
22/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä teen ylitöinä ne vapaat jos saa. Tarttee rahaa. 

Sinä ja moni muukin valitsisi sampin. Jos vaivauduit lukemaan aloituksen niin ehkä huomasit että ap ei tule saamaan ylityökorvauksia. Kusetuksen muoto tuokin.

Eihän tuo pidä paikkaansa. Ylimääräiset vapaat siellä on,vaikka ne siirtää ne vapaat on. Ylityökorvaukset tulee,jos teet ne ylimääräiset vapaat töitä. Mulla on ollu normaali kk palkka, vaikka mulla oli kuussa yhteensä 11 vapaapäivää. Jos olisin tehny ne ylimääräiset vapaat töitä,olisin saanu ylityökorvauksia. Kvtes, ei pysty kusauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keikautuksen pystyn ymmärtämään, mikäli tosiaan on kyse siirtymisestä kuuden viikon työvuorosuunnitteluun. 

Seuraava kysymys kuuluu, voiko näin tehdä työehtosopimuksen puitteissa? Hassua, kun kukaan ei ole työpaikalla puhunut kuuden viikon työvuorolistasta.

Ap

Vierailija
24/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti hoitotyöntekijät ovat työnantajille tänä päivänä vapaata riistaa. Mikä merkitys työehtosopimuksella on, mikäli sitä ei noudateta.

Minne ilmoitus tehdään, jos epäilee työnantajan siirtyneen harmaalle alueelle työvuorosuunnittelussa? 

Ap

Ota yhteys liittosi luottamusmieheen. Juuri tällaisten tilanteiden takia liittoon kuulutaan.