Miksi pienituloiset ihmiset ei opiskele amk tutkinnon jotta he saisi parempaa palkkaa?
Miksi ne vain valittaa pienistä tuloista? Ammattikorkeakouluun pääsee ihan kuka vain jos haluaa. Miksi siis ihmiset valittaa pienestä palkasta? Onko ne niin laiskoja ettei jaksa opiskella?
Kommentit (61)
Perjantaiprovoilija taas asialla älyvapaine alotuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla ajattelit, että opiskeltaisiin?
Kysy heiltä jotka on juuri nyt ammattikorkeakoulussa.
Sinulta kysyin. Ole hyvä ja vastaa äläkä väistele vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ymmärrä reaalimaailmasta yhtään mitään. Eipä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin ensin maisterin tutkinnon. Ei töitä. Opiskelin sitten AMK tutkinnon. Ei töitä.
Nyt on kuitenkin työpaikan saanti lähellä. Koulut hoituu helposti hyvillä arvosanoilla, mutta työpaikan löytymiseen voi mennä helposti 5-10 vuotta, jopa enemmän.
Minulla on maisterin tutkinto hyvin työllistävältä alalta, mutta en ole saanut töitä. Opiskelen nyt ammatillista perustutkintoa. Minulle on ihmetelty, miksi, kun maisterina tienaisin kuitenkin paljon enemmän. Olen kertonut ihmettelijälle, että tulevassa duunariammatissani tienaan paremmin kuin työttömänä maisterina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 kertaa hakenut enkä ole päässyt
En usko. Amk koulutukseen pääsee jokainen.
Sori, pikkuinen, mutta ei pääse. Esimerkiksi sairaanhoitajan koulutukseen on satoja hakijoita vuosittain ja aloituspaikkoja noin 30.
Täh? Suomessako koulutetaan vain 30 sairaanhoitajaa joka vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, pikkuinen, mutta ei pääse. Esimerkiksi sairaanhoitajan koulutukseen on satoja hakijoita vuosittain ja aloituspaikkoja noin 30.
Täh? Suomessako koulutetaan vain 30 sairaanhoitajaa joka vuosi?
Älä viitsi esittää tyhmempää kuin olet.
Moni korkeakoulutettu koristelemassa työttömyystilastoja. Laitetaan tämä fakta tänne uudestaan kun edellinen poistettiin.
Siis jotta saisivat parempaa palkkaa JOS käy hyvä tuuri ja sattuvat saamaan parempi palkkaisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse. En muista kuinka monta kertaa minäkin olen haastatteluissa ja pääsykokeissa ollut, mutta ei sinne niin vain pääse.
Amk:ssa taso on laskenut. Monesta eri syystä. Ihmisten älykkyys Suomessa on laskusuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn sitten, kun valmistuvat työttömiksi ja opintolainat pitäis maksaa.
Miksi ap ei ole opiskelemassa AMK:ssa, vaan käyttää aikansa älyvapaaseen provoiluun vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ymmärrä reaalimaailmasta yhtään mitään. Eipä yllätä.
Työttömänä tienaa paremmin kuin opiskelijana. Helppo yhtälö. Kaikki ei vaan tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Moni korkeakoulutettu koristelemassa työttömyystilastoja. Laitetaan tämä fakta tänne uudestaan kun edellinen poistettiin.
Jenkeissähän tämäkin ongelma paisuu. Siellä ihmisillä on valtavat velat opiskeluista eikä työtä missään. Ansa.
Vierailija kirjoitti:
Siis jotta saisivat parempaa palkkaa JOS käy hyvä tuuri ja sattuvat saamaan parempi palkkaisen työn.
Ja sitten pitäisi kuitenkin alkaa maksella ne opintolainat..
Koo kirjoitti:
Perjantaiprovoilija taas asialla älyvapaine alotuksineen.
Ny on lauantai. Älä itke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pitäisi kuitenkin alkaa maksella ne opintolainat..
Mulla ei ole senttiäkään opintolainaa AMK-opinnoistani. Opiskelin monimuotokoulutuksessa työn ohella. En tosin päässyt parempipalkkaisiin hommiin.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakijoita 317 000 ja paikkoja 130 000, ei pääse edes puolet halukkaat.
Amk luokkiin otettava kuunteluoppilaita.
Samoin korkeakouluihin, yliopistoihin, ammattikouluihin jne. Sitten voisi antaa kuuntelutodistukset joilla voisi hakea kuuntelutöitä ja niistä voisi maksaa kuuntelupalkkaa, jolla oikeasti tulisi toimeen. Kuuntelutyöterveyshuolto tietysti myös.
Mutta tämän ketjun ap:n mukaan juuri amk-koulutus tekee sut rikkaaksi!