Lahjoitatko hyväntekeväisyyteen?
Kaikki lahjoitukset ovat tervetulleita ja arvostettuja. Hyvää tehdään ympäri maailmaa lapsien ja köyhien hyväksi. Suomikin saanut humanitaarista apua pula vuosina mm rikkailta jenkeiltä. Miksi et sinäkin auttaisi?
Kommentit (73)
En, liian iso osa menee muuhun kuin siihen hyväntekeväisyyskohteeseen.
En. Autan vain omaa lastani ja hänen sairasta puolisoaan. Sairastan itse parantumatonta syöpää.
Lahjoitan paikalliselle kissatalolle, se riittää.
Lahjoitan kuukausittain paikalliselle yhdistykselle, joka auttaa kodittomia kissoja, ostan satunnaisesti heille myös ruokaa.
En ikimaailmassa auta ketään. Luuleeko joku olevansa avun arvoinen? Näähän, kuten monet lapsiperheet ja ma..mut on pelkkiä riistäjiä kaikki.
Veroja maksamalla edes yrittää auttaa sairaita ja vanhoja.
Minua ihmetytti kun näkövammaisyhdistys kinuaa rahaa köyhältä näkövammaiselta auttaakeen muita näkövammaisia. Tämä tuntemani näkövammainen ei saa apua mistään vaan häneltä on sen sijaan evätty apu.
Olen lahjoittanut rahaa abortinvastaiseen työhön, joka tukee myös abortin tehneitä naisia ja sitä harkitsevia naisia. Olen kolmekymppinen mies.
Teen hyväntekeväisyyttä mutta en anna rahaa firmoille kuten SPR koska ne rahat menee johdon taskuihin 80%
Vierailija kirjoitti:
Olen lahjoittanut rahaa abortinvastaiseen työhön, joka tukee myös abortin tehneitä naisia ja sitä harkitsevia naisia. Olen kolmekymppinen mies.
Tunnut olevan oikeasti suvaitsevainen.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
En enää. Viimeisin kerta oli kun lahjoitin Sepen tuki ry:lle (pelastushelikopteri Oulun seudulla). Sitten paljastui, että johtajat oli käyttäneet suurimman osan lahjoitusvaroista ryyppyreissuihinsa laskeskelukeskuksiin sekä ostelleet autoja omaan käyttöönsä. Siihen loppui mun hyväntekeväisyys.
Uusien terroristien ja vihamielisten toimijoiden rahoittaminen ja tukeminen edistää länsivaltoiden luomaa hyvinvointiyhteiskunnan tuhoutumista.
En, mutta autan poikani perhettä, ovat vasta rakentaneet ison talon ja heillä on (onneksi) neljä lasta. Autan kuskaamalla lapsia kouluun, harrastuksiin, ostamalla vaatteita, leluja jne. Toki tulevat toimeen ihan hyvin, mutta kun on iso perhe niin menojakin on paljon, heitä autan mielelläni. Avustusjärjestöjen ökypalkkaisia johtajia en välitä tukea lainkaan.
Kyllä, joka joulu. Lähinnä luonnonsuojeluun mutta myös ukrainaan ym.
En lahjoita koska ei ole varaa. Hyvä kun saan maksettua oman elämisen tällä hetkellä.
En ole lahjoittanut sen jälkeen kun tuttava sai lapsilleen joululahjat seurakunnalta sillä perusteella että olivat käyneet seurakunnan parisuhdeneuvonnassa. Kahden työssäkäyvän vanhemman perhe jossa lapsilla kalliit harrastukset eikä mitään puutetta rahasta. Olin ollut siinä luulossa että nämä lahjakeräykset on niille jotka eivät muuten saisi lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
En enää. Viimeisin kerta oli kun lahjoitin Sepen tuki ry:lle (pelastushelikopteri Oulun seudulla). Sitten paljastui, että johtajat oli käyttäneet suurimman osan lahjoitusvaroista ryyppyreissuihinsa laskeskelukeskuksiin sekä ostelleet autoja omaan käyttöönsä. Siihen loppui mun hyväntekeväisyys.
Se on sitä korruptiota jota Suomessa ei muka ole.
Ostan eläinsuojeluun tarvittavia ruokia ja tarvikkeita. Suoraan rahaa lahjoitan hyvin harvoin mihinkään.