Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmio kuudelle insta

Vierailija
16.11.2024 |

Oon epäsäännöllisesti seuraillut ko. Sivua instassa. Tykkäsin alussa kun asuivat kolmiossa, ja oli paljon säästövinkkejä, ruokavinkkejä yms. Koti oli kivan näköinen.

Mutta apua mitä muutoksia siellä olikaan tapahtunut kun nyt kävin vilkaisemassa. Siis he ovat muuttameet johonkin vanhaan taloon, missä alkuperäiset huonekalut? Näin kuvan misää pari nojatuolia ja seinä mikä täysin alkuperäinen, lattiat rumat muoviset.

Toki ymmärrän että jokaisella oma makunsa, koti vaan näytti hyvin erilaiselta kuin edellinen ja siltä että noin alkuperäisessä saattaisi olla jotain ilmanvaihto/kosteusongelmia. Paikka toki upea järven rannalla.

Tarinat oli lähinnä vaan yhteistöiden mainoksia joten miksi ihmiset vielä sivua seuraavat? Millaista materiaalia Päivi sivuille nykyään laittaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa enää. Ei sama kuin aiemmin.

Vierailija
2/5 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän se vasta mielenkiintoista on. Uusi vauva tulossa. Miten muokkaa taloa että kaikki mahtuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää uus talo on tosiaankin kutunen sisältä! Osaan vaan kuvitella sen tunkkaisen hajun kun astuu sisään.

Vierailija
4/5 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurata tätä sivustoa tarkan taloudenpidon takia. Nyt olen pettynyt. Pikku hiljaa säästäminen ja sijoittaminen on mennyt ahneeksi ja tili keskittyy mielestäni lähinnä siihen, mistä tuista saadaan paras raha. Ymmärsin jo aikaa sitten, että hän on velkaisena aikoinaan oppinut kaikki kikat tukien kanssa. Valitettavasti se paistaa tästä sivustosta, rajansa kaikella. Hän ylpeästi kertoo mitä tukea ja kuinka paljon alennusta saa missäkin kohtaa. Mielestäni se, jos saa tukia parisen tonnia, ja on kuitenkin hyvätuloinen someyrittäjä, mutta jättää tarkoituksella yrittäjämaksut minimiin, jotta ei menetä tukia tai joudu maksamaan päivähoitomaksuja - on kikkailija ja systeemin väärinkäyttäjä. Tällainen ei mielestäni ole oikea taloudenpitäjä tai sijoittaja. Sijoitustoiminta ei käsitä tuilla ratsastamista. Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Joskus näistä tukityypeistä oli nimitys - sossupummi.

Annoin vielä tilille lisäaikaa, perhe muutti maalle, josko okt remontointi olisi vinkkejä antavaa. Mitä vielä.. Nyt tili on muuttunut vauvakuplasivustoksi. Ylpeä, penninvenyttäjä yh-äiti saa yhtäkkiä lisää lapsia erottuaan reilu vuosi sitten. Eikö tämä laita kaiken uusiksi? Seuraajasta tuntuu, että jäikö jotain oleellista kertomatta jossain kohtaa? Yhtäkkiä pelkkää vauvantulo tarinaa. Olen kysymysmerkkinä, jatkanko seuraamista, nyt vaikuttaa niin farssilta. 

Suurin kysymys- Miksei hän elä elämäänsä niin kuin se oikeasti on? Hän selkeästi elää parisuhteessa, perhe-elämää, johon kuuluu puoliso. Ahneus ja taitava osaaminen Kelan tavasta käsitellä tukia on tehnyt sokeaksi. Hän pärjäisi taloudellisesti aivan hyvin yrittäjänä ja koko perhe saisi asua yhdessä. En löydä mitään muuta syytä kuin, että tästä tavasta imuroida valtiota hän saa selkeästi jotain kiksejä.

Yhtäkään lastani ei ole hankittu tähän maahan Kelan maksaman lapsilisän takia. En ole selvittänyt summia ennen vauvaa yms. Aivan sama. Olen ollut valmis maksamaan jokaisen lapsen kasvatuksen itse. Parisuhdestatustani en ole miettinyt. Molemmat vanhemmat löytyy saman katon alta. Pitkän pennin olen maksanut näistä lapsista, enkä kadu pätkääkään. En myöskään ole nostanut tukia valtiolta, vaikka välillä on ollut työttömyyttä ja muuta vaikeutta. Eläminen kahden aikuisen taloudessa usein on esteenä tälle. Minulta ei ole puuttunut mitään. Kaikilla näin ei ole. Vai oisinko sittenkin voinut saada vielä enemmän rahaa?

Olen oppinut paljon viime päivinä miten nämä asiat olisi pitänyt aikoinaan tehdä. Olenko ollut tyhmä vai olenko kuitenkin vielä se normaali toivottavasti valtaväestön edustaja? Olen miettinyt paljon tätä tukiasiaa. Lapsuudessani, tukia saivat ne perheet, joilla ei oikeasti ollut mitään. Ymmärrän, että jos porsaanreikä on, tukia saa. Valitettavasti tämä sosiaaliturvan luvattumaa kuolee kuitenkin pikku hiljaa, koska näitä kikkailijoita löytyy ja vieläpä somessa avoimesti touhutaan näiden asioiden tiimoilta ja pidetään sitä ylpeästi tapana elää ja ansaita. Suuressa mittakaavassa myös ne, jotka näitä tukia oikeasti tarvitsevat menettävät ne. Tämä tekee minut vihaiseksi.

Toivoisin eläkeläisille parempia etuuksia, koska pienituloiset pariskunnat kärvistelevät tulojensa kanssa ja tippuvat tukiloukkoon eivätkä saa mitään mistään. Lisäksi toivon pienituloisille työssäkäyville kaikkensa yrittäville, että sosiaalijärjestelmä huomioi heidät. Meillä on maassa oikeasti paljon perheitä, kahden aikuisen perheitä jotka kärvistelevät minimituloilla ilman mitään tukia. Näille edellä mainituille tällaiset sivustot antavat paljon vinkkiä mitä ehkä kannattaisi tehdä..

Vierailija
5/5 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne tuki-imuroija!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän