Onko vakituinen työpaikka pakko olla että saa asuntolainaa?
Tiedän että selviää kun kysyy pankista, mutta helpompi ensin täältä kysyä kun luulen että täälläkin on tietoa.
Olen määräaikaisilla työsopimuksella ollut viime vuodet päiväkodeissa, sekä hoitajan että opettajan sijaisuuksia tehnyt. Nykyinen soppari on kesän loppuun. Miehellä vakityö ja tienaa noin 3300€.
Olemme alkaneet suunnitella asunnon ostoa, pääomaa noin 100000, ehkä noin 250000- 300000 asunnon haluamme.
Saammeko lainaa, kun päiväkodeissa kuitenkin hyvin töitä riittää ja mulla on alan koulutus, vaikka vakityötä en olekaan hankkinut?
Kommentit (16)
Mies ainakin saa lainaa kun on vakityössä
Ei pakko, mutta marginaaliin tuo vaikuttaa.
Minä en saanut edes uutta luottokorttia kun en ole töissä, vaikka säästöjä on runsaasti.
Kyllä esimerkiksi yrittäjät lainoja saavat.
Saatte lainan helposti, eihän tossa ole kuin 200 000 lainaa ja omaa rahaa on jo 100 000.
Ei pitäisi olla ongelma.
Ei ole pakko olla. Itse sain hoitajana määräaikaisena asuntolainainan. Riippuu niin alasta.
Minä olen saanut lainaa jopa opiskelijana, kun on miehen kanssa otettu yhteinen laina. Ap:n ala on sellainen, että vakityöpaikan puuttuminen ei haittaa mitään. Tai ainakaan ei ole mikään este lainan saamiselle, kun kuitenkin töitä on ollut ja alalla on huutava työvoimapula.
Teillä on omia säästöjäkin todella hulppeasti, joten todellakin saatte lainan!
Ei pankki pysty tarkistamaan onko työsuhde määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva.
Ei pakko ole olla vakityötä, mutta se todennäköisesti vaikuttaa lainaehtoihin, jos sitä ei ole. Sillä vakityöllä on yllättävän suuri jo pelkästään psykologinen merkitys noissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pankki pysty tarkistamaan onko työsuhde määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva.
Ei anna hyvää lähtökohtaa jos lähtee tuossa valehtelemaan. Mitä jos jää kiinni, pankki irtisanoo lainan ja vaatii rahat heti takaisin sopimusrikkomuksesta? Asunto pakkomyyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pääsääntöisesti ne sopimukset pyytää nähtäväksi.
Ei ole pakko olla vakipaikkaa, jos on kuitenkin töitä edes määräaikaisesti ja koulutus hyvin työllistävälle alalle. Varsinkin kun on puoliso vakitöissä ja noin hyvät säästöt. Näin pankin työntekijä ainakin minulle sanoi, kun haettiin vastaavassa tilanteessa asuntolainaa, ei haitannut mitään että minulla oli määräaikainen soppari.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin lukee palkkalaskelmassa.
Minä sain 25000 autolainaa, kun valehtelin tulot ja työpaikan.
Mulle sanottiin että pitää olla vakipaikka ennen lainaa. Aspia olen säästänyt
Ei ole pakko olla. Riippuu alasta