Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammassärky

Vierailija
15.11.2024 |

Oikeasti vähän noloaki kysyä,mut missä vaiheessa hammassärkyä tai vihlontaa tai mitä ikinä onkaan otatte HL yhteyttä? Mulla ei oo ollu ikinä hampaissa mitään. Tänään päivällä alkanu semmonen tasanen vihlonta tai outo tunne hampaassa. Ei tää semmosta särkyä ole mut ei tää oo normaalia. Peilin kautta katoin niin näyttää,että on hampaasta pala lohennu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin heti netistä aikaa, jos näyttää hammas lohjenneen.

Vierailija
2/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on loppunut vihlonta kun ei syö sokeripitoista ja käytän Elmex hammastahnaa ja suuvettä.

Tuotekuvaus:

Elmex Sensitive on tehokas suoja hampaiden vihlontaa ja hammaskaulan kariesta vastaan. Sulkee avoimia dentiinikanavia ja vahvistaa suojaa hammaskaulan kariesta vastaan. Sisältää amiinifluoridia.

https://www.nettiapteekki.fi/products/elmex-sensitive-hammashuuhde-magn…

Tuotekuvaus:

Elmex Sensitive -hammastahna tarjoaa 24 tunnin* suojan hampaiden vihlontaa vastaan. Vihlonta johtuu usein ikenien vetäytymisestä, mikä altistaa herkät hammaskaulat ärsykkeille, kuten kuumalle ja kylmälle. Elmex Sensitive -hammastahna hyödyntää Neo-Aminex-teknologiaa ja suojaa hampaita kolmella tavalla: se antaa kliinisesti todistetun suojan vihlonnalta, vahvistaa hampaita ja suojaa reikiintymiseltä fluoridin avulla sekä puhdistaa plakkia tehokkaasti hienojakoisten ainesosiensa ansiosta. Vegaaninen tuote kierrätettävässä tuubissa.

https://www.nettiapteekki.fi/products/elmex-sensitive-hammastahna-75-ml

Suosittelen jos on hammas ongelmia.

Ei lohkeama ala tavallisesti heti oireilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen aktiivinen hammas- ja suunterveysasioissa hetimiten. Lohkeama ei tietenkään ole mikään päivystysasia. Outo tunne voi ? liittyä myös ienongelmaan. Pese huolellisesti ja katso, onko verenvuotoa. Jo harjaus sinänsä voi ikään kuin hieronnan tapaan auttaa tuohon outoon tuntemukseen.

Vierailija
4/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poski turvonnut,silmänaluskin. En saa aikaa kunnalliselle.  Ei ole varaa yksityiselle.

Vierailija
5/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla poski turvonnut,silmänaluskin. En saa aikaa kunnalliselle.  Ei ole varaa yksityiselle.

Tämä kuulostaa päivystysasialta. Paikkakunnan järjestelyistä riippuu, mutta ihan yleislääkäripäivystys ohjaa päivystykselliset hammashoitoasiat eteenpäin, jos omaa hammaslääkäripäivystystä ei ole.

Vierailija
6/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri sanoi kerran, että hammastulehdus voi levitä ensin poskionteloon ja sitten silmään. 

Vierailija
7/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä tuolla oireistolla pääsee kunnalliseen saman päivän aikana

Vierailija
8/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeille onko hammas koputusarka. Naputtelet vaikka kynnellä tai hammasharjanvarrella.

Vierailija
9/9 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa päivystysasialta. Paikkakunnan järjestelyistä riippuu, mutta ihan yleislääkäripäivystys ohjaa päivystykselliset hammashoitoasiat eteenpäin, jos omaa hammaslääkäripäivystystä ei ole.

Minulla 2v sitten, pääsiäisen aikaan, turposi poski ja silmä. Olin käynyt viikkoa ennen kouluhammaslääkärillä, hammassäryn vuoksi. Paikka oli Lehtikuusen koulu, Hakunila. Hammaslääkäri ei tehnyt mitään. Jouduin lähtemään taksilla, pääsiäislauantaina  Haartmanin päivystykseen, jossa vedettiin 2 hammasta pois  ja sain antibioottikuurin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän