Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen selkäydinpunktiossa ja pelottaa

Vierailija
15.11.2024 |

Epämääräisille oireilleni ei ole löydetty syytä ja sain lähetteen selkäydinpunktioon. Nyt sen jälkeen sain viestin,  että sen tulokset saan kuukauden päästä lääkärin vastaanotolla, joka minulle on varattu. Olen ihan paniikissa. Mitä tämä tarkoittaa? Miksi en saa vaan tuloksia suoraan???

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin siellä kokeessa jo aiemmin, en juuri nyt.

Ap

Vierailija
2/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla puh.nroa sinne, soittaisin numeroon ja kysyisin että onko normaali protokolla kaikkien kohdalla vai mitä sillä tarkoitetaan. 

Mitä oireita sulla oli että punktioon laittoivat, jos saa kysyä?

Tsemppiä, muista kaikki on selvitettävissä, kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Tietääkö kukaan, onko tavallinen tapa toimia?

Vierailija
4/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin normaali protokolla tulla kuulemaan tuloksia vastaanotolle ja useimmissa selkäydinnestenäytteissä kestää vastauksissa melko pitkäänkin.

Vierailija
5/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos olisi epäily esim. aivokalvontulehduksesta tai syövästä homma olisi edennyt paljon nopeampaa? Jos noiden kanssa olisi odotettu noin kauan niin potilas olisi jo joko todella huonossa kunnossa tai jo menehtynyt.

Vierailija
6/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne haluta selvittää lisää, jos näyte puhdas eikä näin aiheuta kyseisiä oireita sinulle.

Vierailija
7/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin normaali protokolla tulla kuulemaan tuloksia vastaanotolle ja useimmissa selkäydinnestenäytteissä kestää vastauksissa melko pitkäänkin.

Oikeasti, onko tämä varma tieto? Miksi haluavat nähdä kasvotusten, jos näytteessä ei olekaan mitään? Syöpää pelkään.

Ap

Vierailija
8/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinua on noin perusteellisesti tutkittu, on asian arvon mukaista, että pääset vastaanotolle, etkä vain "saa tuloksia suoraan". Eihän niillä pelkillä tuloksilla kai itsekseen mitään tee. Erikoispoliklinikoilla ei ole varsinkaan kiireettömiä vastaanottoaikoja tuon nopeammin. Kuten jo aiemmin on todettu, kiireelliseksi nähtävässä tilanteessa, asiaasi olisi jo puututtu. Ota rauhallisesti vain.

Vierailija
9/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on (erilaisen tutkimuksen) tullut tulos postissa etälääkäriltä parin viikon päästä.

Vierailija
10/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole toisaalta hyvä asia mitä kauemmin menee vastauksen saamisessa. Yleensä kyllä soittavat heti, jos on jotain vakavaa ja käskevät paikan päälle. Veljeni on parantunut melanoomasta. Silti pitää mennä lääkäriä tapaamaan paikan päälle kilometrien päästä, vaikka sama hoituisi esim.puhelimella. Siis kontrollikäynneistä on kyse. Ottavat kuvia paljon.

Vierailija
11/12 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaarallista kuten aivoverenvuotoa tai muuta sellaista, koska ei tullut puhelua. Oli siihen varmaan joku syy, eli on ollut  myös magneettikuvausta ja muuta.

Vierailija
12/12 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin teininä selkäydinpunktio, ja kyllä muistaakseni mentiin ihan paikan päälle kuulemaan vastaukset. Mitään ei löytynyt. Oletan, että olisivat soittaneet aiemmin, jos jotain vakavaa olisi ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä