Ei rahaa ruokaan. Nyt oon ollu vuorokauden syömättä. Missä vaiheessa voi hakeutua sairaalan päivystykseen?
Kommentit (454)
Soita päivystykseen ja kerro oireesi. Kun olet ollut 2 viikkoa syömättä. Oireet alkavat olla jo sellaiset. Että ehkä pääset hetkeksi sisään. Jonotat 8 tuntia ja antavat sulle jugurttipurkin ja lihalientä.
3 viikon päästä pääset tiputukseen.
Löysin äsken puuropaketinhakureissulla 2 eurolla pulloja. On perjantai. Puuropaketti maksoi 1.09. Saa hakea joku toinen päivä makaronipussin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta ainakin liikenee sympatiaa. Kauhea tilanne nykyään köyhillä. Tulen todella surulliseksi, kun näen monista läheisistäni miten hekin kärsivät köyhyydestä.
Minulta ei, ap jankuttaa tätä jatkuvasti.
Siinä vaiheessa kun tuossa tilanteessa on, niin varmasti sama asia on mielessä ensimmäisenä ja viimeisenä
Sekö auttaa asiaa että spämmää siitä tänne jatkuvasti? Olet tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta ainakin liikenee sympatiaa. Kauhea tilanne nykyään köyhillä. Tulen todella surulliseksi, kun näen monista läheisistäni miten hekin kärsivät köyhyydestä.
Minulta ei, ap jankuttaa tätä jatkuvasti.
Tuskin jankuttaisi, jos kaikki olisi hyvin.
Höpö, höpö, täällä vinkuminen ei auta ketään.
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuinen ihminen ei osaa hoitaa edes alkellisesti talouttaan ???
Ymmärrän jos on kehitysvmmainen tai muuten vatjakki....
Mielestäni se, että olen vuosia pärjännyt toimeentulotuen perusosalla, on osoitus siitä että osaan käyttää rahaa ja hoitaa talouttani.
Nyt kun minulta leikattiin 31% pois, niin en enää pärjää. Ja se on ymmärrettävää.
Miksi leikattiin?
Koska asuntoni vuokra menee yli Kelan toimeentulotuen vuokranormista.
Niin. Oma syysi koska et suostu muuttamaan.
Minulla on lääkärintodistus, jonka mukaan en ole kykenev
On sulla jutut. Miten mä muistan että sä et halua muuttaa sieltä pk-seudulta mihinkään koska maalla on inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten täällä tulee niin negatiivista kommenttia. Muuttuu nopeasti ääni kellossa, kun joutuu samaan tilanteeseen. Vakituinen työpaikka on käytännössä nykyään harvinaisuus. Kuka tahansa voi joutua yhtäkkiä työttömäksi.
Ap saa tukia enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa.
Mistä tällainen tieto on valunut korviisi? Onko ap kertonut tukensa määrän. Mikä estää sinua ryhtymättä olemaan työtön. Siitä vaan irtisanomaan työ ja voit kokeilla onko se työttömänä oleminen niin luksusta. Siinä on tietynlainen hätätila koko aika päällä. Muut pienipalkkaiset sylkee koko aika päin kasvoja, kun kuvittelevat työttömän olevan oikeutettu helppoon elämään. Ylipäätänsä ihmiset ajattelevat, että olet luuseri, kun olet työtön. Kukaan ei arvosta ja sinua kohdella
On kertonut aiemmissa aloituksissaan.
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se, että olen vuosia pärjännyt toimeentulotuen perusosalla, on osoitus siitä että osaan käyttää rahaa ja hoitaa talouttani.
Nyt kun minulta leikattiin 31% pois, niin en enää pärjää. Ja se on ymmärrettävää.
Miksi leikattiin?
Niin. Oma syysi koska et suostu muuttamaan.
Minulla on lä
En ole koskaan sanonut noin. Mutta lähtökohtaisesti myöskään ei pidä etsiä muualta asuntoa kuin omasta kotikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten täällä tulee niin negatiivista kommenttia. Muuttuu nopeasti ääni kellossa, kun joutuu samaan tilanteeseen. Vakituinen työpaikka on käytännössä nykyään harvinaisuus. Kuka tahansa voi joutua yhtäkkiä työttömäksi.
Ap saa tukia enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa.
Mistä tällainen tieto on valunut korviisi? Onko ap kertonut tukensa määrän. Mikä estää sinua ryhtymättä olemaan työtön. Siitä vaan irtisanomaan työ ja voit kokeilla onko se työttömänä oleminen niin luksusta. Siinä on tietynlainen hätätila koko aika päällä. Muut pienipalkkaiset sylkee koko aika päin kasvoja, kun kuvittelevat työttömän olevan oikeutettu helppoon elämään. Ylipäätänsä ihmiset ajattelevat, että olet luuseri, ku
Kyllä täytyy palkan olla huono, jos alittaa mun saamat tuet.
Mediaanipalkansaaja saa noin tuplasti enemmän kuin mitä mun tuet on. Nettona.
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leikattiin?
Niin. Oma syysi koska et suostu muutt
Ai et ole sanonut. Lue nyt vaan ne aiemmat ketjusi. Ja lähtökohtaisesti ihmisen pitää asua siellä mihin hänellä on varaa.
Miksi tätä jankuttajahullua ei jo bannata täältä häiritsemästä ja suoltamasta paskaa.
Nyt mulla jää Ullanlinnan kaksion vuokra maksamatta, kuka sen maksaa?!?!?
Näinhän se menee 🥳
MKA. kirjoitti:
Nyt mulla jää Ullanlinnan kaksion vuokra maksamatta, kuka sen maksaa?!?!?
Muuta maalle loinen
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja saa täydet Kelan tuet, niin on aikaisemmissa aloituksissaan kertonut. On perheetön. Jos sentit on jonossa, niin ilman hygieniatuotteita pärjää jonkin aikaan ( tuskin jokainen tuote on just nyt edes loppunut), joten ostaa sitä ruokaa ja jättää deodorantit kauppaan. Saippuaakin saa kolmen litran kanisterin jopa alle kolmen euron, sillä voi kyllä hätätilanteessa pestä niin ala- kuin yläpääkin. Hampaat voi pestä myös lievällä suolavedellä. Astiat lähtee puhtaaksi kuumalla vedellä. No, tämä provomaisteri nyt keksii joka asiaa jonkin tyhjänpäiväisen selityksen.
Surullista nykyään kun Kela on perseestä!
Nyt ei sitten ole varaa maksaa Ullanlinnan kaksion vuokraa kiitos hallitus ja Kela!!!
Näinhän se menee 🥳
Kaupassa maksaa kilo pottua 1-2 euroa. Jos sulla ei riitä rahat ja äly tehdä niistä ruokaa, niin ansaitset kuolla nälkään.
Minulla on lääkärintodistus, jonka mukaan en ole kykenevä muuttamaan. Kyse ei siis ole "suostumisesta"