Ei rahaa ruokaan. Nyt oon ollu vuorokauden syömättä. Missä vaiheessa voi hakeutua sairaalan päivystykseen?
Missä heillä menee se raja että voi mennä syömättömyyden takia?
Kommentit (454)
10vrk menee vedellä. Luonnosta löytyy vielä sieniä, suppilovahverokausi parhaimmillaan. Ja löytyiskö joltain onkea lainaksi. Kaikki pikkusintitkin kelpaa suomessa syötäväksi. Ei sun sairaalaan kannata mennä kun sieltäkin lähetetään lasku.
Ens kuussa kun saat rahaa niin osta koko rahalla makaronia, riisiä, kaurahiutaleita ja porkkanoita.
Järjetöntähän se on syödä rahat parissa viikossa ja sitten olla pari viikkoa syömättä. Täytyy jakaa rahat koko kuukaudelle.
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin rahasi menivät?
Ruokaan, peruselämiseen, puhelinlaskuun, hygieniatarvikkeisiin, kodin tarvikkeisiin, itsehoitolääkkeisiin, jne...
Olet nyt ostanut ruokarahalla hygieniatarvikkeita, kodin tarvikkeita ja itsehoitolääkkeitä.
Minä ihmettelen aina kun nämä köyhät kitisee kun ei kela maksa itsehoito lääkkeitä, kuin monta pakettia kuukaudessa sitä Buranaa menee ? Ostin itse pari kuukautta sitten särkylääpaketin, muutaman olen tarvinnut, d vitamiinin ostin vuosi sitten lähikaupasta 100 kpl muutamalla eurolla, vielä on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin rahasi menivät?
Ruokaan, peruselämiseen, puhelinlaskuun, hygieniatarvikkeisiin, kodin tarvikkeisiin, itsehoitolääkkeisiin, jne...
" Ja Kaljaan"...
HV sanon minä. En ole yhtäkään senttiä kaljaa laittanut ja siltikään ei riitä ruokaan rahat. Aika harvalla työttömällä on varaa juoda. Kyllä se on enemmän työssäkäyvien juttu.
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin rahasi menivät?
Arvasin heti, että uusavutonhan siellä on haaskannut rahansa ja nyt uikuttaa. Mitä tuo "jne" mahtaa olla ja mitä noilla itsehoitolääkkeilläkin tekee, pelkkää sokerivettä ovat. Kodin tarvikkeitakin voi ostaa joka kk pikkuhiljaa eikä kaikkea yhdellä kerralla. Saattaa olla, että et osaa edes laskea ja budjetoida menojasi tuloihisi nähden.
Mikset mene ihan vaan pummimaan? Kirjotat pahviin "otetaan vastaan ruokaa". Kyllä mummot heltyy.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ainakin liikenee sympatiaa. Kauhea tilanne nykyään köyhillä. Tulen todella surulliseksi, kun näen monista läheisistäni miten hekin kärsivät köyhyydestä.
Minulta ei, ap jankuttaa tätä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin rahasi menivät?
Olet nyt ostanut ruokarahalla hygieniatarvikkeita, kodin tarvikkeita ja itsehoitolääkkeitä.
Minä ihmettelen aina kun nämä köyhät kitisee kun ei kela maksa itsehoito lääkkeitä, kuin monta pakettia kuukaudessa sitä Buranaa menee ? Ostin itse pari kuukautta sitten särkylääpaketin, muutaman olen tarvinnut, d vitamiinin ostin vuosi sitten lähikaupasta 100 kpl muutamalla eurolla, vielä on jäljellä.
Aikamoinen d-vitamiinin puutos sulla täytyy olla, jos on 100 tabletin purkki vieläkin käytössä, kun vuodessa on kuitenkin 365 päivää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten täällä tulee niin negatiivista kommenttia. Muuttuu nopeasti ääni kellossa, kun joutuu samaan tilanteeseen. Vakituinen työpaikka on käytännössä nykyään harvinaisuus. Kuka tahansa voi joutua yhtäkkiä työttömäksi.
Koska ap on provoilija, spämmää tätä samaa laulua jatkuvasti.
Tilanne pahenee jatkuvasti...Nyt tuntuu jo heikotusta
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsit mieluummin nälästä kun jätät bussi- ja salikortin ostamatta?
Mulla ei ole bussikorttia.
Halpa salikortti on, ja se on ostettu ennen kuin tilanne oli näin paha. Fysioterapeutilta on vahva suositus/määräys käydä salilla tekemässä kuntouttavaa treeniä
Ainahan sä kerrot kuinka bussi- ja salikortti on pakollisia kuukausimenoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta ainakin liikenee sympatiaa. Kauhea tilanne nykyään köyhillä. Tulen todella surulliseksi, kun näen monista läheisistäni miten hekin kärsivät köyhyydestä.
Siinä vaiheessa kun tuossa tilanteessa on, niin varmasti sama asia on mielessä ensimmäisenä ja viimeisenä
Juu näin, autamme ukrainiailiaisiakin
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten täällä tulee niin negatiivista kommenttia. Muuttuu nopeasti ääni kellossa, kun joutuu samaan tilanteeseen. Vakituinen työpaikka on käytännössä nykyään harvinaisuus. Kuka tahansa voi joutua yhtäkkiä työttömäksi.
Ap saa tukia enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin jankuttaisi, jos kaikki olisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
MKA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsit mieluummin nälästä kun jätät bussi- ja salikortin ostamatta?
Mulla ei ole bussikorttia.
Halpa salikortti on, ja se on ostettu ennen kuin tilanne oli näin paha. Fysioterapeutilta on vahva suositus/määräys käydä salilla tekemässä kuntouttavaa treeniä
Ainahan sä kerrot kuinka bussi- ja salikortti on pakollisia kuukausimenoja.
Kelan sivuilla on ihan virallinen määritelmä mitä toimeentulotuen perusosaan on laskettu. Siihen sisältyy paikallisliikenne. Mene itse lukemaan. Siksi minä sen sanon.
Nyt vaan kaupan viereen sen "tarvitsen ruokaa" kyltin kanssa. Mutta toki mieluummin kitiset ja provoat. Halpa ruoka ei edes kelpaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap saa tukia enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa.
Mistä tällainen tieto on valunut korviisi? Onko ap kertonut tukensa määrän. Mikä estää sinua ryhtymättä olemaan työtön. Siitä vaan irtisanomaan työ ja voit kokeilla onko se työttömänä oleminen niin luksusta. Siinä on tietynlainen hätätila koko aika päällä. Muut pienipalkkaiset sylkee koko aika päin kasvoja, kun kuvittelevat työttömän olevan oikeutettu helppoon elämään. Ylipäätänsä ihmiset ajattelevat, että olet luuseri, kun olet työtön. Kukaan ei arvosta ja sinua kohdellaan roskana.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan kaupan viereen sen "tarvitsen ruokaa" kyltin kanssa. Mutta toki mieluummin kitiset ja provoat. Halpa ruoka ei edes kelpaa sinulle.
Ei minulla taida olla nyt muuta vaihtoehtoa kuin hakeutua sairaalan päivystykseen sitten kun vointini heikkenee tarpeeksi. 2.5 viikkoa en selviä syömättä
Laita valokuva niin katsotaan oletko kovin nälkiintynyt vai tekeekö pieni paasto vaan hyvää.
Avarit kun tuli niin tarjosin Baarissa kaikille kavereille. Ja niitä olikin enemmän kuin muistin..