Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskas kissa

Vierailija
15.11.2024 |

Otin meille 1,5 v kodinvaihtajakissan. Kissaa ei ole (vielä) leikattu ja on siis kolli. 

Kissa käynyt meille tullessaan eläinlääkärin tarkastuksessa eli 3kk sitten ja siellä todettu kissa terveeksi. Kissa syö, juo, touhuaa ja käy hiekkalaatikolla normaalisti. 

Kissa on alkanut hyökkäilemään kimppuun, ei mitenkään aggressiivisesti vaan ennemminkin tylsyyttään ja kutsuna leikkiin. Hänellä on vapaapääsy ulkotarhaan päivisin ja runsaasti kiipeilyalustoja. Kissan kanssa leikitään paljon eikä se ole juurikaan yksin kun teen etätöitä. 

Kissa tulee kuitenkin itse lähelle ja nukkuu rauhallisesti yöt vieressä, mutta tämä jatkuva varuillaan olo alkaa turhauttaa kun ikinä ei tiedä mistä kissa hyökkää. Varsinkin jos itse asetun vaikka sohvalle lepäämään. 

Kissan leikkaaminen on ollut työlistalla, mutta en sille ole vielä saanut sopivaa hetkeä. Onko mahdollista että kissa rauhoittuu tämän jälkeen ? Ainoa kissani oli minulle tullessaan 11 vuotias rauhallinen kolli joka nukkui pois vuosi sitten 17 vuoden iässä, näin nuoresta ja hyperaktiivisesta kissasta minulla ei ole kokemusta. Onko muita vinkkejä joilla "väsyttää" kissa.

Rakas tuo on vaikka tekisi mieli välillä tehä siitä talvihattu. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren kissan virkeys ja leikkisyys voi olla todella puuduttavaa. Minun oli aikoinaan käytännössä pakko hommata kissalleni kaveriksi toinen karvamääkyjä.

Ehkä joku automatisoitu lelu voisi olla avuksi? Pääsee sitten yllätyshyökkäilyjään harjoittelee robotin vispaaman narupallon tai muun kanssa. 

Vierailija
2/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska katti, tee vaikka töppöset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatta viedä kolli piikille.

Vierailija
4/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kissat kannattaa ottaa pareittain. 

Vierailija
5/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivointipallo,jossa herkkunappuloita sisällä,jos vaikka innostuisi.

Vierailija
6/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vieroitettu emosta liian aikaisin? Meillä oli lapsuudessa maatalosta otettu kissanpentu, joka nyt ajatellen oli liian nuorena otettu. Oli välillä aika raju hyökkäyksissään, mutta tultiin kuitenkin toimeen.

Vierailija
7/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satut saamaan adhd-kissan. Ei meidän kissat ole hyökkäilleet nuorenakaan.

Vierailija
8/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole paras paikka kysyä mitään, mutta kyllä, kollin leikkaaminen rauhoittaa sitä eikä se ala esimerkiksi merkkaamaan.

Vierailija
9/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt anna sen ainakaan hyökkäillä. 

Vierailija
10/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuinka raskas kissa oikein on? Eli paljon se painaa? Leikkaamisen jälkeen kannattaa ainakin vaihtaa steriloitujen kissojen ruokaan!

Vierailija
11/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyökkäilee, koska se leikkii ja opiskelee kissan hommia. Kyllä se siitä rauhoittuu kun steriloidaan.

Vierailija
12/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kissa mitään raavi eikä pure. Minulla on kolme kissaa ja tää vanhempi kissa, ei kolli, on nyt 14 v. ja kun käyn soffalle, se tarkkailee hetken ja sitten "hyökkää" varpaisiini. Ei ole ikinä puraissut tai raapaissut. Haluaa mennä ulos. Asun maaseudulla ja kissat juoksentelee aikansa ulkona ja tulevat sisään, ovat aina pihapiirissä koska tyttökissoja steriloitu kaikki. Nuoremmat kaksi kissaani ovat 3 v. Tuosta vanhasta kissasta näen milloin aikoo "hyökätä" korvat luimistuu ja katse tuijottava. Naurattaa enemmän. En ole koskaan varuillani enkä myöskään ikinä läimäytä kissojani. Ne ovat ihania kaikki kolme.