Iltalehti: Näitä projekteja koneen säätiö on tukenut.
Sini kosketteli pullataikinaa taideprojektina niin sai 47k€. Kyllä on löysää rahaa puljussa. Oisko sitä rahaa käyttää johonkin hyödylliseen?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e34d1f39-87ef-4c67-9346-5103bc445838
Kommentit (51)
Joku sai apurahaa parrankasvattamiseen. Nyt meni yli minunkin ymmärrykseni.
Minut on ainakin yllättänyt Koneen upporikkaitten omistajien anarkistisuus ja kumoushakuisuus, joka ilmenee eduskunnan sotkemisena ja pyllyreikätaiteiluna.
Vierailija kirjoitti:
Siitä sitten vaan naiset. Vihanneksia berseeseen ja koneen säätiölle hakemus. Kohta teillä on milli fyrkkaa.
Onko pakko persaukseen kun ois se toinenkin aukko? Eikä ois niin epämukavaakaan ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vähän prespektiiviä kun duunari ei pääse edes ylitöillä 47k€ vuosituloihin.
Ilman ylitöitä brutto viime vuonna n 50 000 - 51 000€. Riippuu ihan alasta ja osaamisesta mitä duunari tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen Koneelta apurahaa oman perseen kuvaamiseen instagramiin vuoden ajan.
Teen tutkimusta, kuinka naisen perseeni sijoittuu patriarkaarisen maailman perseiden kirjoon narratiivisessa kontekstissa.
Perceen kuvaaminen instaan toimii samalla esimerkkinä siitä, kuinka toksinen, miehinen, katse alistaa naista ja aiheuttaa pahoinvointia yhteiskunnassa.
Ei huono, mä oon messissä ja kyllä patriarkaatti nyt romahtaa!
Ehkä voisi vanhan hesarin inspiroimana tehdä vertailevan tutkimuksen siitä kuinka karvaisia kadulla kulkijoiden takapuolet on. Kyllähän tuollaiselle nyt ainakin puoli miljoonaa irtoaa kun pitäisi kamerakin hommata kuvaamista ja dokumentointia varten?
Vierailija kirjoitti:
Minut on ainakin yllättänyt Koneen upporikkaitten omistajien anarkistisuus ja kumoushakuisuus, joka ilmenee eduskunnan sotkemisena ja pyllyreikätaiteiluna.
Jos olisin monimiljonääri, saattaisin hyvinkin tukea kokeellista hanketta, jossa vaikkapa koitetaan kasvattaa salaattia ihmisen peräreiässä. Sopivan lämmintä ja kosteaa. Vaatisi kuitenkin varmasti avanteen täksi kasvatusajaksi.
Mä vähän luulen, että Koneen säätiö ei välitä teidän kommenteista. Yhtään.
Ökyhisseillä kultaa vuoleva säätiö on huolissaan jopa luonnon kiihtyvästä tuhosta, mutta lähinnä sydäntä on bimbojen esiintymishaluisten pimppi- ja pippelileikit.
"7 500 euroa taiteen maisteri Stefan Klampferin residenssipaikkaan Saaren kartanossa. Hän kertoo tutkailleensa puun taiteellista ja akustista potentiaalia. Tämä tapahtui kävellen kartanon ympäristössä."
Miksi oletat, että kyse on vuosituloista. En nyt ota noihin tutkimuskohteisiin kantaa, mutta monesti raha jakaantuu monelle vuodelle, esim. väitöskirjatutkijoille. Siinä saa hakea apurahoja monesta suunnasta, että saa vaikka tonnin kuussa elääkseen, ja väikkärin teko vie vuosikausia. Sopii yrittää, minusta ei siihen olisi, sen verran sitkoa ja pitkäjänteisyyttä tutkimustyö vaatii.