Apua raskaana olleet! Onko tämä keskenmeno vai onko toivoa?
Toki mitään kristallipalloa kellään ei ole ja täytyy vain odotella.
Haluan kuitenkin kuulla teidän kokemuksia. Miltä tämä kuulostaa? Olen vasta rv 5-6, vielä en ole käynyt edes neuvolassa. Eilen ennen nukkumaanmenoa vessassa tuli paperiin vaaleanpunaista vuotoa. Yritin unohtaa asian yöksi. Siteeseen ei ollut tullut pisaraakaan verta Aamulla kauhukseni kuitenkin huomasin, että pyyhkiessä tuli ihan kirkkaanpunaista verta. Verta ei kuitenkaan lorahtanut pisaraakaan pönttöön. Vaihdoin siteen ja se pysyi puhtaana. Toisellakin kerralla pyyhkiessä tuli ihan kirkkaanpunaista verta. Kolmannella kerralla verenvuoto vaihtui vaaleanpunaiseksi. Siteeseen ei ainakaan vielä tule mitään. Ei ole kipuja. Kokeilin kuitenkin hieman pumpulipuikolla emättimen suulta ja pumpuli värjääntyi heti vaaleanpunaiseksi... Mitähän tämä on? Kokemuksia?
Kommentit (31)
Kun odotin kuopustamme, minulla tuli noilla viikoilla kolmena päivänä vuotoa ihan siteeseen asti. Olin aivan hysteerinen, koska edellinen raskaus oli päättynyt myöhäiseen keskenmenoon. Vuoto loppui ja ultrassa näin muutamaa päivää myöhemmin 1 mm kokoisen sydämen sykkeen ja raskaus päättyi myöhemmin terveen tytön syntymään. Nyt neito jo lukiolainen
Tsempit!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään luonnonvalintaa ei enää ole, vaan pidetään keinotekoisesti kaikki elossa ja lisääntymässä. Sairauksia osataan hoitaa ja samalla poistetaan niiden tarkoitus eli populaation suodattaminen. Lisääntymistä osataan kiirehtiä mikäli kyseessä on lisääntymistä vaikeuttava sairaus, että ehditään saamaan sairausgeenit eteenpäin. Keinohedelmöityksellä mahdollistetaan lisääntyminen niillekin joille luonto ei sitä mahdollista.
Ja sitten ihmetellään miksi väestön taso laskee sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään luonnonvalintaa ei enää ole, vaan pidetään keinotekoisesti kaikki elossa ja lisääntymässä. Sairauksia osataan hoitaa ja samalla poistetaan niiden tarkoitus eli populaation suodattaminen. Lisääntymistä osataan kiirehtiä mikäli kyseessä on lisääntymistä vaikeuttava sairaus, että ehditään saamaan sairausgeenit eteenpäin. Keinohedelmöityksellä mahdollistetaan lisääntyminen niillekin joille luonto ei sitä mahdollista.
Ja sitten ihmetellään miksi väestön taso laskee sukupolvesta toiseen.
Terv. narsisti.
Okei. Odottelen pari päivää. Enköhän sitten näe, että runsastuuko vai loppuuko vuoto. Raastavaa aikaa! Vauva olisi meille niin odotettu ja rakas.
Mulla oli tiputteluvuotoa ja välillä aika koviakin vatsakipuja rv 6-14. Terve lapsi kuitenkin syntyi, joten toivoa on :)
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenoa ei pitäisi pitää kurjana asiana. Sehän tarkoittaa elinkelvottoman alkion poistumista. Luonto näin huolehtii, että "sairaat" yksilöt ei synny.
Ei se ihan näin yksinkertaista ole, vaikka voihan sillä ajatuksella itseään yrittää lohduttaa.
Ilmeisesti erilaisia. Itselläni oli valtavat kivut. Ja reilu vuoto.
Toivoa on! Minulla oli viikolla 7 tuollaista aina yöllä ja aamulla , kokoajan vähän verta. Lopulta viikolla 8 käytiin surullisina ultrassa kun luulin että oli mennyt kesken. Mutta masussa uiskentelikin terve pikku kaveri sykkeellä.
Itselläni keskeytynyt keskenmeno ei oireillut vuotona lainkaan. Oli vain tunne ettei kaikki ole kunnossa.
Raskaana ollessa oli tiputtelua juuri noihin aikoihin useamman päivän, mutta kaikki oli hyvin.
Ei auta muuta kuin odotella ultraa. Tsemppiä! Toivottavasti kaikki hyvin.
Minulla oli ensimisen kolmanneksen ajan runsasta verenvuotoa kerran viikossa ja vauva syntyi. Istukan reunassa oli iso hematooma, joka vuosi.
Pk-seudulla ainakin on myös yksityisiä kätilöitä, jotka tekevät alkuraskauden ultria. Ainakin Kaunis odotus ja Perhe Arte. Ovat paljon halvempia kuin yksityislääkäri. Tämä tosin ei tietenkään auta, jos ap ei asu pk-seudulla, mutta ehkä jollekin tästä tiedosta on apua.