Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni opettaja

Vierailija
14.11.2024 |

Ei halua antaa kokeita kotiin vanhempien allekirjoitettavaksi. Kun kysyin syytä hän ilmoitti,että niitä ei aina palauteta kodista takaisin. Tämä mukamas käytäntö kaikkien oppilaiden kohdalla.

Kyseessä siis 6. luokkalainen. Kuitenkin tässä koulussa aikaisemmilla luokilla eri opettajien luokalla on kokeet aina palautettu kotiin ja viety allekirjoitettuna kouluun. Myös muiden kun tuon luokanopettajan kokeet palautetaan. Nämä näyttämättön kokeet saa sitten kuulemma kotiin joululomalla hehheh. Onpas järkevä käytäntö. 

En pidä tuota käytäntöä järkevänä nimittäin ensinnäkin itseäni kiinnostaa nähdä lapseni kokeet. Hyvä huomata minkälaisia virheitä on ollut varsinkin aineissa,missä on pärjännyt hyvin ja harjoitellessa kokeeseen osannut hyvin, mutta tullut ihmeellisen huono numero. Numerothan näkee aina Wilmasta ja tuo oli myös kuulemma yksi selitys miksi ei niin tärkeää tuoda kokeet vanhemmille. 

Kyseessä siis Myllypuron ala-aste.

Voin varmaan pyytää kokeet nähtäväksi mutta lapseni ei tietenkään  halua, että erikseen kyselen kun kuulemma haastan sitten riitaa opettajan kanssa hehheh. Käytännössä siis tehty hieman hankalaksi. 

Muille vanhemmille sitten yks haikee nähdä kokeet tai ei?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillittäjä naisopettaja  tietenkin kyseessä!

Vierailija
2/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina riittänyt ne numerot jotka näkee Wilmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne. Kokeita ei tullut kotiin, numerot olivat Wilmassa. Kokeet näki nippuna siinä kerran lukukaudessa pidettävässä vanhempainvartissa. 

Vierailija
4/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt ihan samaa. Eri koulu kyseessä. Numerot tulee vain Wilmaan. Lukukauden lopussa saa sitten nivaskan kokeita tuoda kotiin. Mielelläni katsoisin kokeen heti enkä muutaman kuukauden päästä.

Vierailija
5/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, ei vanhemmat mitään katto. Mulla oli kymmenien tuntien poissaolot todistuksessa vaikka oikeesti en ollut juurikaan sairaana, ei ne mitään huomannu. Huonoihin kokeisiin väärensin niitten nimmarit eikä yhtään ihmetelly et miks niin huono numero toikassa.

Vierailija
6/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama, ei vanhemmat mitään katto. Mulla oli kymmenien tuntien poissaolot todistuksessa vaikka oikeesti en ollut juurikaan sairaana, ei ne mitään huomannu. Huonoihin kokeisiin väärensin niitten nimmarit eikä yhtään ihmetelly et miks niin huono numero toikassa.

Miksi sitä huonoa numeroa olisi pitänyt ihmetellä?

Vierailija
7/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeita ei anneta koteihin, koska samoja kokeita saatetaan käyttää usean vuoden ajan vertailtavuuden vuoksi. Huoltajat käyttivät tätä tietoa hyväksi lapsen nuorempien sisarusten kanssa.

Vierailija
8/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kokeet saa kotona käymään - laita opettajalle viestiä vaan. Lupaat palauttaa lapsen mukana ne katsottuasi. Ei lapsesi kommentti sinusta riitaa haastamassa ole totta, eikä sitä tarvitse kuunnella. Häntä vaan arastuttaa, jos muut oppilaat huomaavat että hän käyttää kokeita kotona.

Terv. ope

Vierailija
9/9 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä huonoa numeroa olisi pitänyt ihmetellä?

Koska vein niitten allekirjotettavaksi vaan ne missä oli hyvä numero.;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme