Jouluruokakassi vähävaraiselle
Haluaisin tänä jouluna hankkia jouluruokakassit esimerkiksi kahdelle vähävaraiselle perheelle. Mitä näihin kannattaisi laittaa? Mitä haluaisit vähävaraisena / jos olisit vähävarainen. Ajattelin noin 60 euroa/kassi. Ja ennen kuin joku ennättää, en halua ostaa lahjakortteja.
Kommentit (201)
Meilläpäin paikalliset rotaryt kasaa vähäosaisille joulukasseja. Joka viet itse riihikuivaa rahaa heille, tai sitten ruokakasseja. Mä olen toiminut sekä että.
Viime vuonna kasasin neljä kassia jouluruokia + koiran ja kissan ruokia. Sitten viidenteen laitoin useamman papupurkin, soijarouhetta, linssejä useamman paketin, couscouseja, maustepusseja... Sain ne takaisin, kun rotaryt eivät tiedä mitä ne ovat ja mihin niitä voi käyttää.
Kyllä ne tuonne kassijakoon kelpas ja vähän vietiin käsistäkin jo.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset piilottaa huumeita folioon ja murukahviin mitä varastavat kaupoista ja avustuksista. Murukahvi ja folio vie huumeen hajun. Siksi. Tulleissa.
Eli miten tämä liittyy aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin mikään perhe ei ole köyhä. Perhe ei ole myöskään köyhä jps on varaa ostella leluja. Kelasta saavat lapsilisät ja kaikki muut tuet, jotka on paljon isommat kuin yksinelävällä työttömällä. Lahjoittaisit mielummin oikeille köyhille eli vaikka asunnottomille ja ulosottovelkaisille yksineläville työttömille.
Suomessa asunnoton työtön on lähes aina addikti ja itse aiheuttanut ongelmansa, ulosottovelkaisesta puhumattakaan. Eli ei olisi köyhä ellei olisi pelleillyt.
Ikävää jos tällaiset viestit estävät todellisessa hädässä olevia saamasta apua.
Jos haluaa auttaa perheitä, voi lahjoittaa Joulupuu-keräykseen tai ostaa vaikka Hope ry-joulukortteja yms.
Vierailija kirjoitti:
Varastetut ja avustuksiin annetut lelut on myynnissä käytettynä leluna. Samoin on avustuksiin annetut vaatteet myynnissä. Kusetutus on tätä.
Voitko ystävällisesti lopettaa? Huijareita löytyy aina. Se ei tarkoita, että antaminen ja auttaminen pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet keräsi rahaa kuinka köyhiä ovat muut maksoi heille MC donalsit ja selvisi että he omistaa asunto osakkeen ja on ammatit yksi optikko ja toinen muusikko.
Ihanko tosi? Asuvat asunto osakkeessa niin täytyy olla rikkaita ? Entäpä jos siitä on lainaa maksettavana ja päälle yhtiövastike. Muusikon tulot on hyvin epävarmat ja optikko tienaa keskimäärin 3450 bruttona, siitä sitten verot pois. Eli voi hyvinkin olla köyhää.
Edelleen leipä maksaa euron kaupassa jopa Lidl irtoleipiä 50 cnt. Montako saat 5€ setelillä leipiä. Halvin jäätelö paketti 2€ litra. KUN TE AHMITTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ottaa köyhän mukaan kauppaan ja antaa hänen itse valita?
Itse jos olisin se köyhä haluaisin mielummin rahana ja saisi käydä yksin ostoksilla , kiusallinen tilanne että on maksaja mukana.
En halua antaa rahaa/lahjakorttia. Tarkoitus on kuitenkin, että se pääasiassa siihen jouluruokaan siis menisi, esimerkiksi jollekin lapsiperheelle, jolla ei muuten olisi oikein joulua pöydässä. Enkä tarkoita että jokainen vähävarainen käyttäisi rahat johonkin muuhun, mutta kaikenlaisia väärinkäyttäjiäkin aina on.
Viimeksi kun ostin S-markeista lahjakortin, oli mahdollista rajata alkoholi ja tupakat pois
Valmiit tuotteet voi mennä mönkään jos on vaikka ruoka-allergioita.
Ja se nakki paketti makkara on samaa aikaa kuin samaa kamaa kuin kalkkunaa mitä muukin on. Ja halpaa on metwursti. 5€ saat metwurstin ja leivän.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin paikalliset rotaryt kasaa vähäosaisille joulukasseja. Joka viet itse riihikuivaa rahaa heille, tai sitten ruokakasseja. Mä olen toiminut sekä että.
Viime vuonna kasasin neljä kassia jouluruokia + koiran ja kissan ruokia. Sitten viidenteen laitoin useamman papupurkin, soijarouhetta, linssejä useamman paketin, couscouseja, maustepusseja... Sain ne takaisin, kun rotaryt eivät tiedä mitä ne ovat ja mihin niitä voi käyttää.
Kyllä ne tuonne kassijakoon kelpas ja vähän vietiin käsistäkin jo.
Missä niin pönttojä Rotaryja on etteivät tienneet ?😅
Jope joi kiinni olivat varastaneet itselleen omistajat ne kaikki lahjakortti. Uskontohelluntai. ETTEKÖ TE NYT JO OPI NÄISTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ottaa köyhän mukaan kauppaan ja antaa hänen itse valita?
Itse jos olisin se köyhä haluaisin mielummin rahana ja saisi käydä yksin ostoksilla , kiusallinen tilanne että on maksaja mukana.
En halua antaa rahaa/lahjakorttia. Tarkoitus on kuitenkin, että se pääasiassa siihen jouluruokaan siis menisi, esimerkiksi jollekin lapsiperheelle, jolla ei muuten olisi oikein joulua pöydässä. Enkä tarkoita että jokainen vähävarainen käyttäisi rahat johonkin muuhun, mutta kaikenlaisia väärinkäyttäjiäkin aina on.
Yksin asuvat vähävaraiset ovat usein todella heikossa asemassa yhteiskunnassa. Kukaan ei puhu heidän puolestaan eikä yksin asuva voi vedota toisten joulumieleen niinkuin lapsiperheet, kun on vain yksi aikuinen. Joku uksin asuva ei saa keneltäkään mitään lahjaa. Silloin symbolinen suklaalevy (perusmaku) tai muu sellainen on kiva saada. Parempi kuin ei mitään. Osalla on vielä lisämurheena yksinäisyyden tunne, joka korostuu suurina juhlina. Jossain kommentissa mainittiin kahvi. Se on kiva ajatus, mutta sen pitäisi olla vastaanottajan käyttämää paahtoa. Vaaleaa paahtoa, vähän tummempaa vai hyvin tummaa paahtoa, toiveet pitää tietää sitä ostaessa. Muuten lahja ei ilahduta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa auttaa perheitä, voi lahjoittaa Joulupuu-keräykseen tai ostaa vaikka Hope ry-joulukortteja yms.
Hopen kautta voi antaa kasseja, lahjakortteja vaatteita ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto, pastapussit, säilyke punajuuri, pavut ym.
Jotain terveellisempää pastan tilalle
Tietenkin ostetaan tummaa täysjyväpastaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jouluruokaa, niin saajalla pitää olla etukäteen, siis reilusti ennen joulua, tieto mitä on tulossa, jottei kertyisi ylenmäärin esim. laatikoita tai glögiä tms.
En itse erityisemmin tykkää saada juurikin glögiä joululahjaksi, kun siinä käy niin, että joulun glögit on jo kotiin ostettu, ja lahjaglögi on sitten ylimääräinen ja jää kaappiin.
Vähävarainen tuskin on ostanut mitään ennakkoon ja varastoon joulua varten. Kun on aito tarve niin varmasti kaikki kelpaa. Sinulla ei taida olla tietoa siitä kun ei ole rahaa. Ei kyllä minullakaan, enää.
HOPE jäi kiinni varastamisesta veivät itselleen ne lahjat ja lahjakorttit. Mitä rosvot huijaa ne huijaa. Lahjoitus vaatteet myydään kirppiksellä. Ainoa keino hillitä rosvousta on yhteisö ruokailut mitä on nytkin monia.
Ei tietysti 3000€ kk tuloilla pysty ostamaan euron HK purilaista päivässä se on 30€ kk.
Pitää tietää mitä perhe syö ja mitä ei
Varastetut ja avustuksiin annetut lelut on myynnissä käytettynä leluna. Samoin on avustuksiin annetut vaatteet myynnissä. Kusetutus on tätä.