Joulumusiikki, onko se teidän perheessä englanninkielistä vai suomenkielistä?
Meillä molempia, mutta englanninkieliset jotenkin parempia.
Kommentit (51)
Pääaoassa englanniksi. Suomenkieliset on suruvirsiä
Mikä hlvtn musiikki?
Ei oo enää levysoitinta, levyjä, ei radiota.
Oikeastaan mitään.
En kuuntele edes shchbotifaita.
Emme harrasta tuollaista hömppäjuhlaa.
Myös ruotsalaisia: Julen är här, Jul, jul, strålande jul, ja tietenkin Jussi Björlingin laulamana O helga natt.
Enimmäkseen englanninkielisiä, koska niitä on enemmän. Suomenkielisiä joululauluja on joitain hyviä, mutta monet liian ankeita, monet myös käännöksiä.
Joululauluja vasta jouluviikolla, espanja,ranska, englanti ja joitain suomeksi, useimmat kotimaiset kyllä vaan ärsyttää. Toivon aina löytäväni joitain uusia helmiä, laihoin tuloksin tosin.
Onko mitään vinkkiä, mitä ei -niin- jouluista -musaa voi kuunnella tässä joulukuun aikana, jollain winter music haulla koitin, mutta en löytänyt oikein hyviä. Holiday seasons on kans jo aika paljon joululauluja sisältää settiä. Onko mitään termiä tähän halloweenin ja joulun väliseen musiikkiin. Klassista toki löytyy, mutta jotain melodista laulettuna olisi kiva löytää.
englannin, romanian, venäjän ja ukrainan kielistä pääasiassa
Olen soittanut tänään jo monta tuntia englanninkielistä joulumusiikkia. Se on iloisempaa kuin suomalainen.
AVE Maria soi tietysti italiaksi. Sekä suomeksi holy night. ( Ukrainalaiset huijaa eikä hoida omaa maataan vaan muualla pakoilevat. )
Miten ne nyt ovat ainoat kielivaihtoehdot? Kun olin lapsi, meillä soi usein jouluna saksankieliset joululaulut.
Meillä ei soiteta joulumusiikkia, mutta jos telkkarista tulee, kuuntelen mieluiten suomenkielisiä ihan sen oikean tunnelman vuoksi. Englanninkielisistä tulee amerikkalaisen krääsä-överivilkkuvalojoulun tunnelma. Jingle bellsiä en halua kuulla millään kielellä. Rasittava renkutus.
YouTube mariah Carey Merry x- mas. Ja myös on Thaimaan kielisiä joululauluja kuin Espanjan. YouTube feliz nabinaz
Saara Aalto laulaa roivaksen kanssa ihan hyvin AVE Marian
Ei kuunnella joululauluja vaan soitetaan itse.
YouTube Celtic women Oh holy night .
Itse pidän eniten suomenkielisistä vanhoista jouluvirsistä. Jotkut englanninkieliset joululaulut ovat ihania, esim. Little Drummer Boy ja O Holy Night.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/