Olin kolme vuotta vegaanisella ruokavaliolla
Otin selvää, missä ruoka-aineissa on mitäkin ravinto-ainetta ja koostin syömiseni parhaani mukaan. Olin varmasti tietoinen jokaisen raaka-aineen sisällöstä ja määrästä.
Oli "kevyt" olo ja jatkuva nälkä, ja tietty söin usein niin kuin suositellaan, jos nälkä vaivaa.
Eipä tullut mieleen, että kasviksissa olevat "ravinnot" eivät voikaan hyödyntää ihmisen elimistöä.
Ihminen ihan oikeesti tarvii eläinperäistä ravintoa.
Syökää vegaanit kuten haluatte, mutta älkää suositelko sitä terveenä ravintona.
Mä syön nykyisin sekaruokaa ja voin hyvin eikä nälkä ole jatkuva, vain pari/kolme kertaa päivässä.
Kommentit (8)
Mä olen ollut vegaani 15 vuotta ja hyvin menee. Salillakin rauta nousee.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä olin kymmenen vuotta vegaani, eikä ollut mitään erityisiä ongelmia.
Et syönyt mitään lisäravinteita?
B2 oliskos se pitää ottaa purkista muuten kaiken saa
Mä olen ollut kasvissyöjä 30 vuotta, josta vegaani 8 vuotta. Olen koko tämän ajan syönyt vain 3 kertaa päivässä, ilman välipaloja ta napostelua. Mitään jatkuvaa nälkää ei ole, eikä mitään ongelmia. Päinvastoin olen ollut hyviin terve, en ole koko aikana tarvinnut esim. yhtäkään sairaslomapäivää, koska edes flunssat tai koronat ei tunnu minuun tarttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et syönyt mitään lisäravinteita?
Tietysti söin b12- ja d-vitamiinilisää. En muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut vegaani 15 vuotta ja hyvin menee. Salillakin rauta nousee.
Rauta nousee = 40kg?
Etkö ap tiedä että ihmisten elimistöt ovat erilaisia? Jos sinulle sopii paremmin sekaruoka niin silloin on parempi että olet sekasyöjä. Jollekin toiselle vegaaninen ruokavalio voi sopia erinomaisesti. Esim tuttu reumaatikko ryhtyi kokonaan vegaaniksi kun sillä ruokavaliolla ei tullut lainkaan nivelkipuja.
Minä en puolestani pysty syömään lihaa, kalaa enkä juustoja kun niistä tulee kovat vatsanväänteet, mutta en ole kokonaan vegaani kun pystyn syömään kananmunia. Kutsun itseäni kasvissyöjäksi.