Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi kertoi säästäneensä minkkiturkin lapsenlapselle ja aikoi antaa sen 18-vuotislahjaksi

Vierailija
14.11.2024 |

Miettii nyt että antaisi sen hieman etuajassa, jo jouluna, jotta lapsi voisi käyttää sitä vanhojen tansseissa. 

Miten kertoisin loukkaamatta että lapsenlapsi ei todellakaan aio käyttää turkiksia, eikä missään nimessä halua sitä itselleen? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidäppä nyt luento turkista, ettei se ole nykyaikaa enää, eikä lapsille ainakaan kun ovat hyvin tietoisia eläinten oikeuksista!

Ja joo että niitä spreijataan ja leikellään jos ne päällä kuljeksii!

Vierailija
2/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat tietenkin anoppisi pojan kertomaan, että minkkiturkki ei ole hyvä lahja hänen tyttärelleen. Sinun ei miniänä tule puuttua millään lailla tähän asiaan. So simple.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en puuttuisi asiaan millään tavoin. Lähes aikuinen ihminen voi kyllä itse kertoa halutessaan mielipiteensä lahjan antajalle. Ekologisesti on kuitenkin järkevää, että vaatteita kierrätetään.

Joo mutta teini ei haluaisi pahoittaa mummin mieltä, toisaalta häntä kauhistuttaa ajatus jos mummi "kertoo kylillä" ylpeänä miten pojantytär sai hänen minkkiturkkinsa.

Ap

trollolloo

Vierailija
4/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en puuttuisi asiaan millään tavoin. Lähes aikuinen ihminen voi kyllä itse kertoa halutessaan mielipiteensä lahjan antajalle. Ekologisesti on kuitenkin järkevää, että vaatteita kierrätetään.

Joo mutta teini ei haluaisi pahoittaa mummin mieltä, toisaalta häntä kauhistuttaa ajatus jos mummi "kertoo kylillä" ylpeänä miten pojantytär sai hänen minkkiturkkinsa.

Ap

Miksi ei?

Vierailija
5/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat tietenkin anoppisi pojan kertomaan, että minkkiturkki ei ole hyvä lahja hänen tyttärelleen. Sinun ei miniänä tule puuttua millään lailla tähän asiaan. So simple.

kyllä äidillekin kuluu. tyttären ja äidin yhteistä on enemmän keskiarvoisesti nuo iltapuvut jne kostyymit. tyttären arkuus vastustaa mummoa huomioitava myös ja saa äidiltään tukea.

ns vanhanaikaisestikin, akkojen juttuja, verhot,sohvatyynyt,karvanutut. iska komppaamaan jos yhtään tajuaa tarhausongelmia nykyaikana,mikä se ydin dilemma on käyttää aitoja turkiksia ja muuttuuhan muotkin ja nuokin eri kokoisia ehkä vartaloltaan. ennen muinoin vielä 60 luvulla olisi oltu kiitollisia,nyt maailma muuttunut.

Paskan marjat. Asia ei kuulu miniälle lainkaan. Isä auttaa tytärtään selvittämään tämän asian oman äitinsä kanssa. Haloo!

Vierailija
6/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teini ei turkista kovasti ilahtuisikaan, ei minusta kenenkään tarvitse asiaan puuttua. Mummu lahjoittaa turkin ihan kenelle haluaa ja lahjan saaja sitten päättää käyttääkö sitä. Ja aito vintage minkkiturkki voi olla taas jossain vaiheessa arvossaan. Viisikymppinen osaa sitä jo arvostaa, vaikkei vielä saadessaan olisikaan moista lahjaa halunnut.

Vierailija
7/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

trollolloo

En ole mikään trolli. Tyttö itse pyysi että voisinko minä selittää mummille asian. Ei halua kiusalliseen tilanteeseen. 

Ap

Ja sitten tulit haukkumaan anoppia palstalle, ja menet tyttäresi selän taaksen piiloon. Asia selvä. Olet trollien suurta sukua.

Vierailija
8/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan auta kuin tarttua härkää sarvista ja kertoa mummille asioiden oikea laita. Tai ainakin yrittää. Ehkä voi vedota siihen, että nykynuoriso ei enää käytä turkkeja, eikä meidän tyttö halua olla poikkeus. Jättää tytön henkilökohtaiset mielipiteet turkistarhauksesta vähemmälle keskustelulle.

Vierailija
9/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnistuneesti syöttänyt äidin minkkiturkin turkiskuoriaisen toukille. Onhan sekin yhdenlaista kierrätystä. 

Vierailija
10/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan on miniöitten valitettava, viekö mummo elokuviin, antaa turkin tai väriliidut tai ei anna mitään.  Valivali ja puolisolle nalkutus: sun äitis. ..

Tuo eri asia. Turkki on nykyään hyvinkin herkkä aihe. Julkkiksien päälle verta, turkistarhausdilemmat, on kettutytöt, eläinaktivistit jne.

Toinen prinsiippi. Jos mummi tarjoais wanahaa hääpukuaan, miten nuori neito sanoo kohteliaasti-ei kiitos. Hänellä oma maku, eri koko jne.

Moiset wanhat minnkiturkit eivät ole enää tätä päivää. Mummista on huikee uhraus ja lahja. Istuisiko edes tytön päälle. Olisiko koulukaverit  järkyttyneitä, huvittuneita. Tämä eri aia kuin muut lahjat. Tuollaiset turkit oli ennen statusmerkkejä, ei enää. Köyhimmät naiset osti edes supikoiraturkishatun. Muut kettupuuhka tai-turkki, ne joilla fyrkkaa minkkiturkki. Pelkästään miesten puvuissakin leikausmuoti muuttu tuontuosta, eli jos paappa tarjoo ylóppilaspuvuksi pojan pojalle pukua,,aika harvoin saisi vihreää valoa.

Opettele siekii jottain mummo parka

Vierailija
11/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hienoa, saa lämpimän turkin.

Vierailija
12/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat turkikset pitää käyttää loppuun. Vaatteita heitetään muutenkin ihan turhaan pois. Turkistarhaus pitäisi myös kieltää lailla. 

Vierailija
13/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo on niin omassa ajattelussaan kiinni ettei näe että ajat ovat muuttuneet niin se on hänen ongelmansa. Ajatus on kuitenkin hyvä, joten nuori nainen ottaa lahjan kiittäen vastaan. Sen jälkeen turkki on hänen ja hän.päättää mitä sillä tekee. 

Vierailija
14/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama anoppi, joka suosii sitä yhtä lastenlasta? 

Vierailija
15/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sama anoppi, joka suosii sitä yhtä lastenlasta? 

Ja sama miniä tuo ap?

Vierailija
16/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä  oli sanottu, että lapsenlapsia on useampia?

Vierailija
17/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta.

Kukaan anoppi, varsinkaan noin nuoren lapsen isoäiti ei luule nykypäivänä enää tuollaista.

Kaikki tietää ettei maailmassa ole kuin 3 tyyppiä, jotka noita tarhattuja turkiksia käyttää. xi, Kimi Joni Unto ja putte.

Kuoleva ala, koska kukaan ei käytä eikä voi käyttää turkiksia ja hyvä niin.

Mummo tietää sen jo.

Vierailija
18/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 0/5 !

Vierailija
19/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkp täällä enää muita kuin trollien aloituksia?

Vierailija
20/23 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kehottaisin tytärtä nostamaan asian itse esiin mummon kanssa, jos mummo on suunnilleen tolkun ihminen. Voit toki lupautua olemaan tilanteessa sivussa valmiina komppaamaan tytärtäsi tarvittaessa. Sano tytölle että kiittää kauniisti ajatuksesta ja arvokkaasta lahjaideasta, mutta toteaa että hänellä ei kyllä ole sille turkille käyttöä, ja ehkä mummo haluaisi etsiä sille mielummin sellaisen saajan, joka sitä myös käyttäisi.