Hyvä ajatusleikki aina jos joku sanoo kuukausia etukäteen sovittuun menoon "ettei just nyt pysty"
Sanoisiko saman, jos olisi kutsuttu presidentin vastaanotolle tai Linnan juhliin.
Jos ei jaksa "ystävälle" järjestää paria tuntia vuodessa aikaa, hän ei yksinkertaisesti laita sinulle mitään arvoa ihmisenä. Olet korkeintaan joku väline (suosittelija työhön, muuttoapua jne. )
Parempi katkaista välit tällaisiin.
Kommentit (8)
Tai hyväksyä että toinen ei jaksa sen suurempia draamailematta.
Minkälaiset ystävät sopii menoja kuukausia eteenpäin? Ja vieläpä niin että tavataan kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei heihin välejä tarvitse katkaista. Riittää, ettei itse ota heihin yhteyttä. Yhteys kuivuu kokoon itsestään.
se on sama asia
No tuonne linnan juhliin kyllä kertoisin "et just nyt ei pysty". Juurikin pari kuukautta sitten olen ollut Herra Presidentin "pönötys tilaisuudessa", ja siellä mietin että minkähänlaista odottelua ne linnanjuhlat on kulissien takana. Ohjeita tähän pikkutilaisuuteen tuli sivutolkulla ja aikataulu oli minuutin tarkkudella puoleksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset ystävät sopii menoja kuukausia eteenpäin? Ja vieläpä niin että tavataan kerran vuodessa.
En ole AP, mutta sellaiset jotka eivät ole pitkäaikaistyöttömiä, vaan on esim. ura ja lapsia. Silloin todellakin juhlat pitää sopia kuukausia etukäteen tai mielellään vähintään viikkoja, jotta kaikilta osallistujilta löytyy parin tunnin tyhjä pätkä (joka sekin pitää sopia työantajan ja puolison kanssa).
Ihan yhtä lailla sanoisin samalla lailla niin pressan kutsuihin kuin muihinkin mikäli en tosiaankaan jaksa tai pysty. Maailma ei pyöri sen enempää sinun napasi kuin minunkaan napani ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset jotka eivät asu toistensa naapurissa vaan esim. eri valtioissa tai Suomen sisällä pidemmän matkan päässä. Lisäksi jos edes toisella on lapsia tai esim. vuorotyö niin näkemiset pitää todellakin suunnitella reilusti etukäteen. Vielä enemmän jos paikalle halutaan useampi ihminen.
Ei heihin välejä tarvitse katkaista. Riittää, ettei itse ota heihin yhteyttä. Yhteys kuivuu kokoon itsestään.