Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti tori.fi-viesteihin pitää vastata?

Vierailija
14.11.2024 |

Mikä on teidän mielipide? Olen sekä myyjä että ostaja, mutta arjen kiireiden vuoksi en ehdi katsoa toria joka päivä tai jos näenkin, että joku viesti tullut en ehdi reagoimaan siihen aina samana päivänä. Etenkin klo 19 jälkeen tulleet viestit ehdin vastata vasta seuraavan päivän lounastauolla. Tämä tuntuu olevan liian myöhään kai? Mennyt myyjänä monet kaupat sivusuun kun ostaja jotenkin suutahtanut siitä, että en ole vastannut heti vaan vasta seuraavana päivänä. Vastaan kyllä heti kun luen viestin. Pitääkö siis torissa jotenkin päivystää koko ajan ja vastata heti? Tai muuten on pas ka myyjä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan innostuisi ostamaan ihmiseltä joka vastailee hitaasti sillä todennäköisesti myös paketin lähettäminen on hidasta.

Mikä ihmeen ongelma se on avata Tori sivua jos tietokone on kotona päällä tai puhelimesta sen saa muutamalla napin painalluksella auki. Ei kukaan ihminen ole niin kiireinen etteikö ehdi muutaman kerran päivssä käydä Tori sivuilla tarkastamassa viestit jos vain halua on.

Ongelma ei olekaan se, että kännykältä avaa torin ja lukee viestit, vaan se, että niissä viesteissä lähes aina kysytään jotain, johon ei ehdi heti vastata (selvittää lisätietoa vaatteesta, setviä aikatauluja noutoaikojen sopimiseksi jne). Enkä halua lukea viestejä vain vastatakseni, että en ehdi vastata nyt. Ap

"Laita puhelinnumero niin soitellaan noutoaikataulusta?"

Millä logiikalla ap ehtisi soitella sen paremmin kuin viestitellä? Eikä kukaan halua puhua puhelimessa toriostajan kanssa. Torikin suosittelee, että kaikki sovitaan torin viestein, niin niistä jää merkintä mitä on sovittu, jos tulee myöhemmin ongelmia, niin voi todistaa asiat.

Vierailija
22/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaan vuorokauden kuluessa. Odotan vastausta noin viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän puolelta sellainen kolmesta viiteen viikkoon on sopiva vasteaika niin vastaukseen kuin tavaran toimitukseenkin.

Vierailija
24/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskän, olen siis huono myyjä kun en ehdi vastata viesteihin nopeasti enkä ehdi sopia noudoista nopeasti. Myyn erittäin hyvälaatuisia ja erittäin hyväkuntoisia lasten vaatteita, tarvikkeita ym. varsin edullisesti, ja olen saanut paljon positiivista palautetta ostajilta miten tuote on ollut harvinaisen hyvässä ja siistissä kunnossa. En haluaisi olla huono myyjä. Ehkä joudun vetäytymään torista sitten, jos kerran rikon etikettiä nyt niin pahasti. Ap

Vierailija
25/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aina päivän pari voi odotella, mutta ärsyttävimpiä ovat ne jotka eivät vastaa mitään. Näitä on Torissa kahdeksan kymmenestä tapauksesta. 

Vierailija
26/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yskän, olen siis huono myyjä kun en ehdi vastata viesteihin nopeasti enkä ehdi sopia noudoista nopeasti. Myyn erittäin hyvälaatuisia ja erittäin hyväkuntoisia lasten vaatteita, tarvikkeita ym. varsin edullisesti, ja olen saanut paljon positiivista palautetta ostajilta miten tuote on ollut harvinaisen hyvässä ja siistissä kunnossa. En haluaisi olla huono myyjä. Ehkä joudun vetäytymään torista sitten, jos kerran rikon etikettiä nyt niin pahasti. Ap

Sun on kyllä turha nyt uhriutua. Jos olet saanut positiivista palautetta myyjänä, niin jatkat samaan malliin...?

Vierailija
27/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy postissa koko ajan vaan käyn siinä ruokakaupassa aamulla matkalla bussille nappaamassa mukaan töihin lounaan. Ruokakaupan kassalle voi jättää paketit. Mutta suurin osa ihmisistä haluaa ostaa noudolla. Eikä viestit yleensä koskaan ole muotoa ostan, tässä postitusosoite, anna maksutiedot. Vaan veivaamista vaatteiden ominaisuuksista (ostaja pyytää mittaamaan sitä ja tätä lastenvaatteista, kyselee suunnilleen jostain vetskarin läpistä ja heijastimista jne, jolloin joudun etsimään vaatteen vaatehuoneesta muiden pieneksijääneiden pahvilaatikosta, mittailemaan, sitten sumplimaan noutoaikoja jne. Siihen menee paljon aikaa! Postitus on parin minuutin homma, jonka voi tehdä siinä välissä kuin itse ehtii. Ap

Mitä jos bussissa istuessa ehdit vastailemaan viesteihin? Suosittelen mittaamaan kaikki vaatteet samalla kun teet myyntiesittelyn. Mut teet silti ittelles liian hankalaksi, jos myyt montaa kerralla ja joudut penkoo niitä. Joudut sä siltikki penkoo jos menee kaupaksi, kuulostaa hankalalta. Jos et halua nähdä vaivaa, vie ilmaislahjotukseen. Mulla menee pari minsaa,ku käyn läpi vaatteet. Heitän säkkiin ja vien uffin laatikkoon.

Vierailija
28/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaikka lomalla keskittyä hetki pelkkään myyntiin ja toinen vanhempi on sillon lasten kanssa. Muuten tuntuu olevan liian hankalaa.

Vierailija
29/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selviän hyvin kun minulle tulee sähköpostiin ilmoitus uudesta viestistä. Kaikkiin vastaan kohteliaisuudesta.

Kesällä onnistuin ostamisessa erinomaisesti. Haettiin tuote ja kokeiltiin myyjän kanssa ja hän varmisti, että tuote oli hyvä.

Todella tärkeä keittiökone oli kysessä ja hinta laitteen erinomaiseen kuntoon nähden sopiva.

Hienosti olen myös myynyt ja vietiin vuode ostajalle. Mutta kun teillä ei ole käteistä, niin harmittaa.

Vierailija
30/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy postissa koko ajan vaan käyn siinä ruokakaupassa aamulla matkalla bussille nappaamassa mukaan töihin lounaan. Ruokakaupan kassalle voi jättää paketit. Mutta suurin osa ihmisistä haluaa ostaa noudolla. Eikä viestit yleensä koskaan ole muotoa ostan, tässä postitusosoite, anna maksutiedot. Vaan veivaamista vaatteiden ominaisuuksista (ostaja pyytää mittaamaan sitä ja tätä lastenvaatteista, kyselee suunnilleen jostain vetskarin läpistä ja heijastimista jne, jolloin joudun etsimään vaatteen vaatehuoneesta muiden pieneksijääneiden pahvilaatikosta, mittailemaan, sitten sumplimaan noutoaikoja jne. Siihen menee paljon aikaa! Postitus on parin minuutin homma, jonka voi tehdä siinä välissä kuin itse ehtii. Ap

Mikset tee kunnolla kerralla myynti-ilmoitusta, jossa on nuo mitat ja kaikki ja kirjoitat, että vastaaminen saattaa joskus kestää? Silloin ei tarvitse etsiä mistään pahvilaatikoista, mittailemaan tms. vaan voi suoraan sopia nouto-aikataulun? Teet kärpäsestä härkäsen mielestäni.

Vierailija
31/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilin 48h on ihan hyvä aikataulu vastata. Viikko varattuna sitä kautta postittamiseen myös ok. 

Tavallisena postituksena kun kyselee (siis että postitus on ilmoitettu olevan ok ja laitan heti että hei ostan tämän, mihin maksan ja paljonko), niin saattaa mennä viikkokin vastaukseen. Siinä vaiheessa olen jo unohtanut myyjän ja etsinyt nopeamman myyjän.

Vierailija
32/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottua, ilmoitukseen kannattaa alunperin jo laittaa tarvittavat mitat. Voi myös ottaa asenteen, että kaiken maailman nippelinappeli kysymyksiin ei tarvi vastata (tän voi muotoilla jo ilmoitukseen).

Eli ilmoitukseen hyvät kuvat, olennaisimmat mitat, toimitustavat ja maksutavat. Jos ostaja haluaa jotain tosi spesifiä, niin silloin voi ostaa uutena kaupasta.

Vierailija
33/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajan olisi myös hyvä lukea vastaukset viestiin mahd.nopeaa, joskus kysytään onko vielä myynnissä ja sitten siellä lukee 3 vuorokautta "lähetetty", "nähty" ja tavara ei enää olekaan myynnissä, vaikka vastasi 3.vuorokautta aiemmin, että on.

Viesti voi olla luettu vaikka torissa ei lue "nähty".

Ne viestit on usein luettuna jo puhelimen näytöltä tai sähköpostista.  

Tosin en ymmärrä noita onkovielämyynnissä-kyselyitä jos ei sitten aiokaan ostaa.

Vierailija
34/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan innostuisi ostamaan ihmiseltä joka vastailee hitaasti sillä todennäköisesti myös paketin lähettäminen on hidasta.

Mikä ihmeen ongelma se on avata Tori sivua jos tietokone on kotona päällä tai puhelimesta sen saa muutamalla napin painalluksella auki. Ei kukaan ihminen ole niin kiireinen etteikö ehdi muutaman kerran päivssä käydä Tori sivuilla tarkastamassa viestit jos vain halua on.

Itse en ainakaan muista jatkuvasti tarkkailla toria. On muitakin kiireitä sen verran, että saattaa unohtua useammaksi päiväksi viestien lukeminen. Silti vastaan aina asiallisesti, ja postitan nopeasti kunhan raha on siirtynyt tililleni. Ärsyttää sellaiset ostajat, jotka vihaisina ja ylimielisinä tulevat valittamaan siitä, ettei ole vastattu heti saman päivän aikana. Vastaan myös heille kohteliaasti, mutta yksikin oli vasta niin loukkaantunut, ettei kuulemma enää halunnut tehdä kauppoja. No mikäs siinä, kyllähän minä saan myytyä romppeeni jollekin toisellekin ostajalle.

Vierailija
35/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajan olisi myös hyvä lukea vastaukset viestiin mahd.nopeaa, joskus kysytään onko vielä myynnissä ja sitten siellä lukee 3 vuorokautta "lähetetty", "nähty" ja tavara ei enää olekaan myynnissä, vaikka vastasi 3.vuorokautta aiemmin, että on.

Tosin en ymmärrä noita onkovielämyynnissä-kyselyitä jos ei sitten aiokaan ostaa.

Ei kai viestejä enää nykyään sähköpostiin saa? Saa vain ilmoituksen, että on tullut viesti. Ja kännykän lukitulta näytöltä voi lukea vain ihan lyhyet viestit tai viestin alun. 

Vierailija
36/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai viestejä enää nykyään sähköpostiin saa? Saa vain ilmoituksen, että on tullut viesti. Ja kännykän lukitulta näytöltä voi lukea vain ihan lyhyet viestit tai viestin alun. 

Mulla ainakin näkyy sähköpostissa toriviestit kokonaisuudessaan. 

Vierailija
37/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty aina vastaamaan heti, vaan yleensä vain iltaisin, töistä kotiin tulosta nukkumaanmenoon välisenä aikana. Myyjänä: jos tuotteella ei ole muita kyselijöitä, niin mitäpä se mua haittaa vaikka joku vastaisi viikon viiveellä, mutta jos on useampia kiinnostuneita, niin vastaamaton kyllä menettää tuotteen. Ostajana: jos etsin jotain tuotetta tarpeeseen, niin en jää odottelemaan jos yksi myyjä ei vastaa viesteihin, vaan tiedustelen toista vastaavaa tuotetta jos sellainen löytyy. Mutta jos on kyseessä esim. tietty kirja jonka haluan, eikä muilla ole sitä kirjaa myynnissä, niin hidas vastailu ei tuhoa kauppoja.

Vierailija
38/42 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä aina päivän pari voi odotella, mutta ärsyttävimpiä ovat ne jotka eivät vastaa mitään. Näitä on Torissa kahdeksan kymmenestä tapauksesta. 

Minä vastaan kyllä pian mutta lopetan vastailemasta kun menee ostajan säätö liian hankalaksi. Myynnissä toimiva 5v vanha applen käytetty tuote, pyydän siitä vähiten mitä siitä torissa kukaan pyytää, hinta alle 10% ostohinnasta. Kunto akun prosentteineen kerrottu sanallisesti ja jokainen naarmu kuvattu. Sovin kaupat, ostaja ehdotti vähän alempaa hintaa ja selvitti postikulut jotka lupasi maksaa, sovittiin että samalle illalle maksu mobilepayllä ja lähetän seuraavana päivänä kun saan rahat ja osoitteen. Vaikutti selkältä kaupalta.

Sitten alkoikin ostajalta perus venkulointi. "Haluaisin ensin vielä tietää miksi myyt tämän" "olisiko sittenkin mahdollista maksaa tilisiirrolla" "voitko lähettää postin sijaan matkahuollolla".

Näen viestit lukitun ruudun näytöltä, en ole käynyt enää lukemassa niitä torissa. Sekoilkoot yksinään.

Vierailija
39/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jos myyt niin pitää vastata heti

Vierailija
40/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen mitään sääntöä ole, itse ostajana haluisin vastauksen heti, sillä olen monesti vierailemassa eri paikkakunnalla, muutaman tunnin ja jos vastausta ei kuulu myyjä menettää kaupan. Muutenkin ihan hanurista, kun yhteyttä ei saa heti puhelimitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi