Kuinka nopeasti tori.fi-viesteihin pitää vastata?
Mikä on teidän mielipide? Olen sekä myyjä että ostaja, mutta arjen kiireiden vuoksi en ehdi katsoa toria joka päivä tai jos näenkin, että joku viesti tullut en ehdi reagoimaan siihen aina samana päivänä. Etenkin klo 19 jälkeen tulleet viestit ehdin vastata vasta seuraavan päivän lounastauolla. Tämä tuntuu olevan liian myöhään kai? Mennyt myyjänä monet kaupat sivusuun kun ostaja jotenkin suutahtanut siitä, että en ole vastannut heti vaan vasta seuraavana päivänä. Vastaan kyllä heti kun luen viestin. Pitääkö siis torissa jotenkin päivystää koko ajan ja vastata heti? Tai muuten on pas ka myyjä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo omat myyntihommat pitäs tehdä sillon kun siihen on aikaa. Jos arjessa on kiireitä, niin omat krääsät kannattaa myydä sit vasta kun kiireet helpottaa.
Arjessa on kiireitä koko ajan. Kaksi pientä lasta, päiväkodit, omat työt ja muu elämä. Minulla on koko ajan myynnissä torissa lasten vaatteita. Ei ne mene kaikki kaupaksi parissa päivässä niin, että voisin hoitaa kaikki myynnit viikon loman aikana. Ap
Yleensä haluan tehdä pikaiset kaupat sekä ostajana että myyjänä, koska ostan yleensä sen hetkiseen tarpeeseen ja myyjänä en jaksa pakkailla tuotteita valmiiksi odottelemaan maksua.
Päivän tai puolentoista sisällä jos en saa vastausta tehdäänkö kaupat, niin oletan että ostajaa ei kiinnosta (tai sitten saapi maksuakin odotella tulevaisuuteen jos sen saa edes enää) ja myyjällä menee postitukseenkin viikko, ja postilla oma aikansa myös, niin jopa kaksi viikkoa odotella pakettia on aika kohtuuton aika.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nuo omat myyntihommat pitäs tehdä sillon kun siihen on aikaa. Jos arjessa on kiireitä, niin omat krääsät kannattaa myydä sit vasta kun kiireet helpottaa.
Juuri näin, joskus voi yrittää laittaa jotain "olen maalla ja näen viestit vain silloin ja silloin ja vastaan vain silloin ja silloin" tai jotain tuollaista, se voi välillä toimia, välillä ei.
Numeron lisääminen ilmiotukseen on myös hyvä keino (jos ehtii vastaamaan) ja kirjoittaa siihen vaikka "vain soittamalla, en ehdi vastaamaan viesteihin", mutta tämäkään ei aina toimi, pitäisi kai kirjoittaa isoilla kirjaimilla kolmeen kertaan sinne??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjessa on kiireitä koko ajan. Kaksi pientä lasta, päiväkodit, omat työt ja muu elämä. Minulla on koko ajan myynnissä torissa lasten vaatteita. Ei ne mene kaikki kaupaksi parissa päivässä niin, että voisin hoitaa kaikki myynnit viikon loman aikana. Ap
Vie kirpparille. Pääset kerralla eroon eikä tarvitse nähdä postituksen vaivaa.
Jos laittaa ilmoituksia, kannattaa huolehtia siitä, että käy katsomassa muutaman tunnin välein, onko viestejä tullut.
Ostajan olisi myös hyvä lukea vastaukset viestiin mahd.nopeaa, joskus kysytään onko vielä myynnissä ja sitten siellä lukee 3 vuorokautta "lähetetty", "nähty" ja tavara ei enää olekaan myynnissä, vaikka vastasi 3.vuorokautta aiemmin, että on.
Ei siellä kerkeä koko ajan päivystää. Helpompi viedäkin kirpparille jos menee kaupaksi sielläKÄÄN. Ylitarjontaa kaikkialla joten helpoin olisi viedä sprlle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, joskus voi yrittää laittaa jotain "olen maalla ja näen viestit vain silloin ja silloin ja vastaan vain silloin ja silloin" tai jotain tuollaista, se voi välillä toimia, välillä ei.
Numeron lisääminen ilmiotukseen on myös hyvä keino (jos ehtii vastaamaan) ja kirjoittaa siihen vaikka "vain soittamalla, en ehdi vastaamaan viesteihin", mutta tämäkään ei aina toimi, pitäisi kai kirjoittaa isoilla kirjaimilla kolmeen kertaan sinne??
Saako ap jotenkin mystisesti lisää aikaa arkeensa ja kaupat nopeammin maaliin, jos joku soittaa, kun jo nyt ei ole aikaa olla puhelimessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut sitäkin, mutta lopulta kirpparille raahaamisessa kaikkinensa oli paljon enemmän vaivaa kuin torissa. Postitus ei ole vaiva eikä mikään kun posti on tuossa ihan vieressä ruokakaupassa jossa käyn muutenkin koko ajan. Ap
Kannattaa siinä ilmoituksessa mainita, että vastaaminen saattaa kestää vuorokaudenkin. Kerran eräs kyselijä hermostui alle puolessa tunnissa, kun en vastannut. Ensin laitetta kyseli isä, puolen tunnin kuluttua poika aika vihaiseen sävyyn. Pistin molemmat estoon. Tuollaisten raivopäiden kanssa en ala mihinkään kaupankäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja täynnä. Mä heitän vaan uffin laatikkoon kaikki vaatteet. Tosin naapurissa asu perhe,vein parhaimmat tyrkylle, sai valita mitä halus ja loput takas ja sai maksaa mitä halus, tai oli maksamatta, mulle sama. Mut joo sekin vaikuttaa, haluaako vain itselle tarpeettomista eroon vai onko pääasia saada rahaa niistä.
Me myytiin meidän takkakin pilkkahinnalla ja heti meni kaupaks. Muut tuntuu myyvän tonneilla takkoja,me parilla sadalla. Ostajat tuli itte repii takkakivet irti ja kanto pois,säästyttiin itse ettei tarvinnut montaa kilotonnia kiviä kantaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut sitäkin, mutta lopulta kirpparille raahaamisessa kaikkinensa oli paljon enemmän vaivaa kuin torissa. Postitus ei ole vaiva eikä mikään kun posti on tuossa ihan vieressä ruokakaupassa jossa käyn muutenkin koko ajan. Ap
En nyt ymm,ärrä, kerkeät käymään postissakin koko ajan ja pakkailemaan tuotteita jatkuvasti, mutta et kerkeä vastata "tässä tilinro/mobilepay" ?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä haluan tehdä pikaiset kaupat sekä ostajana että myyjänä, koska ostan yleensä sen hetkiseen tarpeeseen ja myyjänä en jaksa pakkailla tuotteita valmiiksi odottelemaan maksua.
Päivän tai puolentoista sisällä jos en saa vastausta tehdäänkö kaupat, niin oletan että ostajaa ei kiinnosta (tai sitten saapi maksuakin odotella tulevaisuuteen jos sen saa edes enää) ja myyjällä menee postitukseenkin viikko, ja postilla oma aikansa myös, niin jopa kaksi viikkoa odotella pakettia on aika kohtuuton aika.
Sama se on myyjänkin kanssa. Eli ensimmäistä vastausta voin odotella mutta mikäli jatkossa tulee päivien viivettä viesteihin niin arvelen ettri myyjää kiinnosta koko asia ja että myös lähettämisen kanssa hieman kyseenalainen tilanne, venyy ja vanuu.
Paljon liikkuvana on muutakin tekemistä kuin odotella lähetyksen saapumista rpämääräisen ajan sisällä.
En käy postissa koko ajan vaan käyn siinä ruokakaupassa aamulla matkalla bussille nappaamassa mukaan töihin lounaan. Ruokakaupan kassalle voi jättää paketit. Mutta suurin osa ihmisistä haluaa ostaa noudolla. Eikä viestit yleensä koskaan ole muotoa ostan, tässä postitusosoite, anna maksutiedot. Vaan veivaamista vaatteiden ominaisuuksista (ostaja pyytää mittaamaan sitä ja tätä lastenvaatteista, kyselee suunnilleen jostain vetskarin läpistä ja heijastimista jne, jolloin joudun etsimään vaatteen vaatehuoneesta muiden pieneksijääneiden pahvilaatikosta, mittailemaan, sitten sumplimaan noutoaikoja jne. Siihen menee paljon aikaa! Postitus on parin minuutin homma, jonka voi tehdä siinä välissä kuin itse ehtii. Ap
Vierailija kirjoitti:
En käy postissa koko ajan vaan käyn siinä ruokakaupassa aamulla matkalla bussille nappaamassa mukaan töihin lounaan. Ruokakaupan kassalle voi jättää paketit. Mutta suurin osa ihmisistä haluaa ostaa noudolla. Eikä viestit yleensä koskaan ole muotoa ostan, tässä postitusosoite, anna maksutiedot. Vaan veivaamista vaatteiden ominaisuuksista (ostaja pyytää mittaamaan sitä ja tätä lastenvaatteista, kyselee suunnilleen jostain vetskarin läpistä ja heijastimista jne, jolloin joudun etsimään vaatteen vaatehuoneesta muiden pieneksijääneiden pahvilaatikosta, mittailemaan, sitten sumplimaan noutoaikoja jne. Siihen menee paljon aikaa! Postitus on parin minuutin homma, jonka voi tehdä siinä välissä kuin itse ehtii. Ap
Laita ilmoitukseen, että et mittaile erikseen (perusmitat on hyvä olla aina tai maininta vastaako kokoaan) ja tuote myydään siinä kunnosa kuin on.
Itse en ainakaan innostuisi ostamaan ihmiseltä joka vastailee hitaasti sillä todennäköisesti myös paketin lähettäminen on hidasta.
Mikä ihmeen ongelma se on avata Tori sivua jos tietokone on kotona päällä tai puhelimesta sen saa muutamalla napin painalluksella auki. Ei kukaan ihminen ole niin kiireinen etteikö ehdi muutaman kerran päivssä käydä Tori sivuilla tarkastamassa viestit jos vain halua on.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä kerkeä koko ajan päivystää. Helpompi viedäkin kirpparille jos menee kaupaksi sielläKÄÄN. Ylitarjontaa kaikkialla joten helpoin olisi viedä sprlle
Ei niinkään ylitarjontaa vaan ylihintaa. Niin torissa kun kirpputoreillakin. En ole köyhtynyt ja rahaa on käytössä, mutta en ala ylihintaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan innostuisi ostamaan ihmiseltä joka vastailee hitaasti sillä todennäköisesti myös paketin lähettäminen on hidasta.
Mikä ihmeen ongelma se on avata Tori sivua jos tietokone on kotona päällä tai puhelimesta sen saa muutamalla napin painalluksella auki. Ei kukaan ihminen ole niin kiireinen etteikö ehdi muutaman kerran päivssä käydä Tori sivuilla tarkastamassa viestit jos vain halua on.
Ongelma ei olekaan se, että kännykältä avaa torin ja lukee viestit, vaan se, että niissä viesteissä lähes aina kysytään jotain, johon ei ehdi heti vastata (selvittää lisätietoa vaatteesta, setviä aikatauluja noutoaikojen sopimiseksi jne). Enkä halua lukea viestejä vain vastatakseni, että en ehdi vastata nyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei olekaan se, että kännykältä avaa torin ja lukee viestit, vaan se, että niissä viesteissä lähes aina kysytään jotain, johon ei ehdi heti vastata (selvittää lisätietoa vaatteesta, setviä aikatauluja noutoaikojen sopimiseksi jne). Enkä halua lukea viestejä vain vastatakseni, että en ehdi vastata nyt. Ap
"Laita puhelinnumero niin soitellaan noutoaikataulusta?"