Ikää 55v. ja työtön
Jäin työttömäksi syyskuussa. Ikää on 55v ja voin kertoa, ettei työnhakuilmoitukset ole poikineet yhtään mitään...
Minkälaisia kokemuksia muilla ikänestoreilla? Minkälaisia duuneja on saatu, minkälainen on suhtautuminen työkkärissä, onko pistetty eläkeputkeen yms. yms...
Kommentit (34)
Nykyään ei ole mitään eläkeputkiä enää olemassa. Siinähän keikut vuosikymmenen...
Minä olen 62v. ja hakenut 4 vuotta tuloksetta töitä. Koulutus on mutta eipä auta. En ole päässyt yhteenkään haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 62v. ja hakenut 4 vuotta tuloksetta töitä. Koulutus on mutta eipä auta. En ole päässyt yhteenkään haastatteluun.
Mikä koulutus? Anteeksi että utelen :)
57v ja parista paikasta on sanottu suoraan että olen liian vanha ja että heillä on talo täynnä eläkkeelle lähtijöitä. Suurin osa paikoista ei viitsi edes vastata hakemukseen. Olenkin jo periaatteessa antanut periksi ja taidan keskittyä kunnon hoitamiseen ja muuhun harrastamiseen eläkettä odotellessa.
Koulutus ei ratkaise, vaan se, mitä vastaat kysymykseen: Mitä sä osaat? Sen mukaan haetaan työpaikkoja ja tehdään cv sen ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei ole mitään eläkeputkiä enää olemassa. Siinähän keikut vuosikymmenen...
Kiitos demareiden.
Vierailija kirjoitti:
Olet parhaassa työiässä.
Pitää paikkansa paitsi työnhaussa. Itse onnistuin tässä iässä vaihtamaan työpaikkaa, mutta vaikeaa varmasti työttömänä, ellei ole suhteita.
Olisiko mahdollista hakeutua kuntoutukseen. Voi kuntoutua!
Laitat työnhakualueeksi koko Euroopan Unionin, ja jos sopivaa valmista paikkaa ei löydy 1-2 kk sisällä niin työllistät itsesi ja alat samalla kouluttautua uudelleen.
Kaikki mummot päiväkoteihin lapsia hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija
Sitten menet töihin varastoon pakkaamaan paketteja, menet Mäkkäriin tai Hesburgeriin, Woltin lähetiksi, tai haravoimaan lehtiä puistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalkkilaivan kapteeni,saat anteeksi ,osta pari viivaa höpöainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet parhaassa työiässä.
Pitää paikkansa paitsi työnhaussa. Itse onnistuin tässä iässä vaihtamaan työpaikkaa, mutta vaikeaa varmasti työttömänä, ellei ole suhteita.
Sinulla on työnhakukyvyt puutteelliset. Ei nykyään töitä saa niin että hiljaisesti vaan lähettää paperin ja kuivan CVn. Kaikkeen pitää panostaa ja olla huomattavasti aktiivisempi työnantajaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten menet töihin varastoon pakkaamaan paketteja, menet Mäkkäriin tai Hesburgeriin, Woltin lähetiksi, tai haravoimaan lehtiä puistoon.
Onko jossain burgeripaikassa töissä yli kolmekymppisenä? Sehän antaa toivoa.
Lindströmin piffi työllistää vanhuksetkin.
Noin vähän vasta. Nuoremmatkin paljon pidempiä aikoja. Kyllä hämmentää. On ne siellä työkkärissä auttaneet sen minkä pystyvät ja itse hakee niitä töitä. Kannattaa laajentaa sitä hakualuetta mahdollisimman paljon.