Onko paha jos talvilomalla viemme lapset pariksi päiväksi päiväkotiin
että saamme levätä ja siivota miehen kanssa? Loppuviikko sitten oltaisiin koko perhe yhdessä.
Kommentit (61)
Eikö lasten kanssa voi viettää lomaa? Miksi ihmeessä olette tehneet lapsia jos viikko heidän kanssaan on jo liikaa?
Vierailija:
Vaikka täällä päiväkodissa on kivaa, on tämä silti lapselle stressaavaa, monilla lapsilla hoitopäivät venyvät yli kymmenentuntisiksi.
Aikuinenkin väsyisi jos tekisi jatkuvasti 10- 12 tuntisia työpäiviä, vaikka kuinka tykkäisi työstään.
Älkää olko aina niin itsekkäitä, vanhemmat!
Ihmettelen minäkin sitä, että vanhempien laatuaikaa vietetään lasten kustannuksella. Kunnallista päivähoitojärjestelmää ei ole mielestäni tarkoitettu parisuhdekurssien mahdollistajaksi. Lapselle kuuluu loma siinä missä aikuisillekin. Mutta kysymyksen täytyy ollaprovo. Miksi ihmeessä joku kysyisi asiaa täällä? Eiköhän jokaikinen vastuullinen vanhempi tiedä oikean vastauksen ihan itse! Ja jokainen provosoitunut rähjää syyllisyydentunteessa!
kotona teidän kanssa siivoamassa kuin pk:ssa. Loma-aikana ryhmiä yhdistellään, pienet ja isot on yhdessä, ei ole varsinaista toimintaa (ei siis niitä kivoja virikkeitä joita toiminassa yleensä on) ja monet kaverit saattavat kans olla kotona.
Levätkää vuorotellen, siivotkaa vuorotellen, antakaa lapsellennekin lomaa.
T: Lto
Siis voiko oikeesti nousta tällanen haloo KAHDESTA PÄIVÄSTÄ?
Tottakai voi muksut viedä hoitoon.
lapsi olla hoidossa. Silloin on lapsenkin mukavampi olla iloisen ja levänneen (ilman työstressejä) aikuisen kanssa lomalla.
Minulla on ollut lomaa jo alkuviikko, mies sai vain loput vapaata. Menemme loppuviikoksi yhdessä laskettelemaan (pienet pulkkamäkeen) ja lapset ovat innoissan, kun pääsevät hotelliin. Alkuviikon olen hoidellut muksujen kanssa asioita, joita en arkisin ehdi. Ja meillä on ollut ihanaa! Pankkireissu, pistäytyminen Tiimarissa ja välipala kahvilassa - lapsista se on ihan huippua. Ei tulisi pieneen mieleenkään laittaa ketään heistä hoitoon.
Ettei tarvis edes iltoja ja viikonloppuja viettää niiden kanssa.
Vierailija:
Enkä edes pode huonoa omaa tuntoa. Mä maksan siitä ja mulla on OIKEUS.
Jos minulla olisi samanlainen tilanne laittaa koti kuntoon niin varmasti käyttäisin hyväksi! Kiva sitten viettää laatu aikaa siistissä kodissa ja saa nopeammin hommat tehtyä kun lapset ei roiku koko ajan jaloissa.
lasten kanssa. päiväkotielämä on lapselle täyttä työtä ja ihan älyttömän käsittämätöntä ettei sitä pientä lomaa silloin tällöin lapselle suoda. mikä ongelma muka on siivota lasten kanssa tai toine siivoaa ja toinen vie lapset ulos...
ei voi olla näin avutonta porukkaa.
Ne kyllä tosiaan kerkeää lomailemaan loppu viikosta.... Tee vaan niin kuin ajattelit äläkä välitä ilkeistä ihmisistä. Jos niitä harmittaa kun ei ole yhtä hyvää aikaa hoitaa kotia kuntoon....
Vanhemmat sen sijaan tarvitsevat lomaa töistä, lomaa lapsista, lepoa ja rentoutumista.
Siis voi v****tu näitä nykyajan vanhempia! Herää kysymys, mihin vanhempia enää tarvitaan?
Muistan Anna- lehden jutun viime syksyltä, missä lto kertoi ettei ole harvinaista, että lapset ovat hoidossa vuodesta toiseen, vanhemmat lomailevat siis ilman lapsiaan. Ja myös nämä äitiyslomalaiset, joiden pieni esikoinen on tarhassa jopa 10 tuntisia päiviä, ja äiti kotona.
Kannattaisi varmaan yrittää hoitaa viikkosiivoukset joka viikko, niin ei tuollaista tilannetta tulisi.
Lapset todellakin tarvitsevat lomaa päiväkodista!
Vaikka täällä päiväkodissa on kivaa, on tämä silti lapselle stressaavaa, monilla lapsilla hoitopäivät venyvät yli kymmenentuntisiksi.
Aikuinenkin väsyisi jos tekisi jatkuvasti 10- 12 tuntisia työpäiviä, vaikka kuinka tykkäisi työstään.
Älkää olko aina niin itsekkäitä, vanhemmat!
ihan uskomatonta menoa nykyisin. mä en voi kuin ihmetellä ap:n kaltaisia vanhempia, ja samoin ihmettelee koko meidän päiväkodin väki. miks niitä lapsia pitää tehdä jos tavallinen elämä lasten kanssa on niin vaikeeta ettei voi ees siivota lasten ollessa kotona. nämä kotona vauvaa hoitavat ovat ihan oma lukunsa... hohoijaa.. ei voi kun säälitellä lapsiparkoja. meilläkin nyt lomaviikolla monta lasta hoidossa 8-10 h päivässä vaikka vanhemmat molemmat ovat kotosalla lepäilemässä. siis oikeesti vuoden vanhoja muksuja, vaikkei sillä iällä tässä tapauksessa olekaan väliä. meillä ainakin siivotaan ihan lasten kanssa tai joskus toinen vie lapset muualle siksi aikaa, mikä siinä nyt on niin hankalaa??!! t. 6 (Lto)
vaikka siivouksiin..rasittavaahan se on kun tenavat pyörii jaloissa mutta annan rätin käteen tmv. ja siinäpä pikkuhiljaa oppivat. Kärsivällisyyttä.
JA VANHEMMUUTTA! Eli älä vie lyhyellä lomallasi hoitoon!
ja vaikka koko viikon.
Ajattele miten ihanaa teillä kun saatte olla rauhassa ja laittaa kodin kuntoon.
Lapsenne saa kivoja virikkeitä tarhassa se ajan.
Eihän nyt lapsia sen takia tehdä,että niiten kanssa pitäisi olla ja vielä lomalla, hui ihan kauhistuttaa ajatus.
Onneksi on tämä subjektiivinen hoito-oikeus olemassa.
Minä vietän ihanaa rauhallista aikaa vauvan kanssa ja isompi on hoidossa päivän saamassa niitä virikkeitä ettei minun vaan tarvitse olla tämän vanhemman lapsen kanssa.
Mummin ja ukin lomat ovat parhaimpia ku silloin voi viedä nuoremmankin hoitoon ja isompi tietenkin tarhassa silloin.
Hyvin on mennyt pari vuotta ettei isompi ole ollut lomilla ollenkaan ku on tarhassa loma ajatkin.
t.erityislapsen/suurperheen äiti joka väsynyt mutta ei tulis kuuloonkaan laittaa lomien aikana tarhaan. Siellä ei ole edes kavereita lapsella kun kaikki muut lapset lomalla.