Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos sulla todetaan Alzheimer?

Vierailija
13.11.2024 |

Kerro!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin saisin alzheimerin kuin vaikka als:in. Mielummin olisin hyväjalkainen höppänä kuin liikuntakyvytön ja täysissä järjissäni. Moni ilmeisesti toivoisi toisin päin.

Alzheimer ei ole höppänyyttä.

Mitä se sitten on? Ukillani oli alzheimer ja hän oli kuin iso lapsi. Lähti ulos, muttei löytänyt kotiin. Sekoitti mielessään erilaisia asioita. Minulle hän kertoi tavanneensa Hitlerin. Jäi kuulemma hyvin mieleen, kun se oli 272 senttiä pitkä. (Ukki oli lukenut ennätysten kirjaa ja muistellut sota-aikoja sekaisin.)

Kerran hän lähti mopolla kauppaan, mutta muisti edelleen asuvansa naapurikylällä. Poliisi sitten haki takaisin ja mummo piilotti mopon. Voihan tuota muuksikin kuin höppänyydeksi nimittää. Onneksi ukki ei muuttunut agressiiviseksi. Sekin on kuulemma yleistä.

Vierailija
22/25 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuitenkin päätyy sinne hoivakotiin vaikka kuinka uhotaan. Niin se vaan on jos ei enää muuten pärjää, ei edes kotona käyvän avun turvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin saisin alzheimerin kuin vaikka als:in. Mielummin olisin hyväjalkainen höppänä kuin liikuntakyvytön ja täysissä järjissäni. Moni ilmeisesti toivoisi toisin päin.

Alzheimer ei ole höppänyyttä.

Mitä se sitten on? Ukillani oli alzheimer ja hän oli kuin iso lapsi. Lähti ulos, muttei löytänyt kotiin. Sekoitti mielessään erilaisia asioita. Minulle hän kertoi tavanneensa Hitlerin. Jäi kuulemma hyvin mieleen, kun se oli 272 senttiä pitkä. (Ukki oli lukenut ennätysten kirjaa ja muistellut sota-aikoja sekaisin.)

Kerran hän lähti mopolla kauppaan, mutta muisti edelleen asuvansa naapurikylällä. Poliisi sitten haki takaisin ja mummo piilotti mopon. Voihan tuota muuksikin kuin höppänyydeksi nimittää. Onneksi ukki ei muuttunut agressiiviseksi. Sekin on kuulemma yleistä.

Moni kärsii alzheimerista. Kuvittele omalle kohdallesi sitä, että huomaat unohtelevasi itsestäänselviä asioita, et tunnista esineitä, et osaa ilmaista ajatuksiasi, et löydä sanoja, et tunnista ihmisiä, et tiedä, kuka itse olet. Tiedät olevasi muille suru ja taakka, ehkä myös vaara. Ei se ole hupaisan höppänää olemista.

Vierailija
24/25 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan piiput suuhuni ja laukaisen 

Vierailija
25/25 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelen asioitani ja hoitoani, ja toivottavasti annan sitten lasteni järjestellä, kun en enää itse osaa. Olen nähnyt Alzheimerin läheltä, eikä se ihan hirveää ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä