10% palkankorotus olisi kohtuullinen
SAK on oikeassa, kyllä palkkoja pitäisi korottaa sen kymmenen prosenttia kun kaikki on niin kallistuneet.
Itse Akavan jäsenliiton jäsenenä toivon että tällä kertaa Akava peesaa SAK:ta ja vaatii myös 10 prosenttia, tai mielellään vähän enemmänkin.
Kommentit (31)
Ei missään tapauksessa! Suomalainen duunari tienaa muutenkin liikaa ja on äärettömän laiska ja tyhmä.
Nyt vaaditaan palkkamalttia, muuten Suomessa ei ole kohta enää yhtään yritystä. Ja yrityksiä täällä tarvitaan, kun yritykset hyvää hyvyyttään työllistävät tyhmiä ja laiskoja duunareita.
T: EK
Vierailija kirjoitti:
Kun palkka nousee, joutuu osa työttömäksi.
Päinvastoin. Nostaa kulutusta ja talous alkaa pyörimään.
Olishan tuo ihan kiva, sehän bruttopalkka alkaisi sitten numerolla 5.
Totta puhuen, en ikinä usko yli 2% korotuksiin, ainakaan omalla kohdallani. Tosin meillä on työehtosopimukseton ala.
Suomessa joka neljäs (700 000 ihmistä) työskentelee julkiselle puolelle. Mikäli heidän palkkojaan nostettaisiin 10 prosenttia, tarkoittaisi se 3 miljardia lisämenoja joka vuosi. Samalla kun pitäisi säästää 9+ miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän taikaseinästä nekin rahat revitään?
Sosialistien näkemys on se, että se mikä on sinun on myös minun. Eli voit olla varma siitä, että kaikki se vähäinenkin omaisuus jota sinulla on, tullaan sosialisoimaan muiden taskuun.
Vierailija kirjoitti:
joo tehdään kaikki työmme ruokakorvauksella niin tää valtio lähtee huippukiitoon :D ketä kiinnostaa? allways look after the number one! ei valtio tarjoo mulle edes sitä mistä maksan niille. kaatukoon jos niikseen
Olet nettosaaja, et nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun palkka nousee, joutuu osa työttömäksi.
Päinvastoin. Nostaa kulutusta ja talous alkaa pyörimään.
Inflaatiota se ainakin kiihdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kumman valitset:
1) 10 % palkankorotus
2) Työpaikka vielä ensi vuonnakin
1980-luvulla maksettiin yli työehtosopimusten ja oli täystyöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Kumman valitset:
1) 10 % palkankorotus
2) Työpaikka vielä ensi vuonnakin
Tuo työnantaja- logiikka ei pätenyt ainakaan 1980-luvulla.
Mistähän taikaseinästä nekin rahat revitään?