Työnantajalta täystyrmäys SAK:n vaatimuksille: En tiedä, missä todellisuudessa he elävät
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010830146.html
Jaa,no työnantajat ainakin elävät ikuisten nollakorotusten todellisuudessa.Jos firmalla menee lujaa eihän kilpailukyky mahdollista minkäänlaisia palkankorotuksia...
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuota nyt vielä ihan tosissaan kannata ottaakaan. Kyseessä on lähinnä keskustelunavaus ja tuominen hiukan lämpöä viilenevään syksyyn.
Aika leimi aloitus. Olisin heti kättelyssä pyytänyt 40% korotusta että on sitten varaa, hieman, peruuttaa tavoitteista.
17 vuotta nollakasvua niin eikö silloin 0% palkankorotuksetkin ole ihan linjassa?
Kymmenel prosentil mun peruspalkka nousis vaan 300 e josta verottaja vie marginaaliveron muodossa puolet eli käteen jää vaan 150e lisää liksaa. En sanois olevan kohtuuton pyyntö, ei se kata ku osan kohonneista kuluista
Vierailija kirjoitti:
Omaa työpaikkaani ajatellen voin todeta liioittelematta ja rehellisesti, että 10% yleiskorotukset tarkoittaisivat mittavia irtisanomisia Suomessa ja työn siirtoa (entistä enemmän) halvemman kustannustason maihin.
Kyllä! Palkoista pitää pikemminkin leikata se 10%, jotta voimme kaikki olla isänmaallisina ihmisinä tukemassa Suomi Oy:tä.
Toki ylimmän palkkaluokan ja johtotason hommien osalta tämä tulee jättää tekemättä etteivät pätevät johtajamme aivovuoda ulkomaille.
Kyllä mä voin mennä ravintolaan töihin palkkatuella, jos työkkäri käskee.
Jos jääkaappi ja uuni on likaiset niin soitan terveystarkastajan paikalle.
Työvuorot pitää ilmoittaa pari viikkoa etukäteen ja jos työvuoro perutaan niin soitan aviin.
Lisäksi vahdin, että kaikille asiakkaille annetaan kuitti. Jos ei anneta niin ilmoitan verohallintoon.
On se harmi, että palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Työvuorot pitää ilmoittaa pari viikkoa etukäteen ja jos työvuoro perutaan niin soitan aviin.
Lisäksi vahdin, että kaikille asiakkaille annetaan kuitti. Jos ei anneta niin ilmoitan verohallintoon.
Minua ei tippaakaan kiinnosta, jos yritys loppuu.
En ole vakituinen.
Ei kiinnosta yrittäjän perheen asuntovelka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan realistinen. Inflaatio on ollut enemmän.
Mistähän se inflaatio mahtoi johtua?
Minä kerron,euroopan markkinoille tokuton määrä velkamiljardeja elpymisen nimissä,meidän Sannuli työnsi sinne reilut 7 miljardia,josta suomen elpymiseen riitti 2 miljardia,näin kävi,velkapelin seuraus inflaatio kiitolaukalle,korot tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Alaovelle on joku vienyt lapun missä on sun naaman kuvasi. Lapussa lukee tässä on talon ainoa SOSSUPUMMI.
Naapurin mummo räkii sun päällesi, koska et ole ikinä töitä tehnyt
Koskaan ei ole oikea aika reiluille korotuksille
- Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaovelle on joku vienyt lapun missä on sun naaman kuvasi. Lapussa lukee tässä on talon ainoa SOSSUPUMMI.
Naapurin mummo räkii sun päällesi, koska et ole ikinä töitä tehnyt
Kylläpäs yrittäjää nyt suututtaa 😂.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole oikea aika reiluille korotuksille
- Suomessa
Olemme eläneet velaksi. Olemme tuhlanneet velkarahamme typerällä tavalla. Nyt joudumme maksamaan pelkästään koroista itsemme kipeäksi. Kansa tuta köyden kiristyvän. Suomi neidon hekhkeys muuttuu kurjistuvan metsäkansan itkuksi. Itkuvirret tuta nahoissamme.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kutsu johtajien huoneeseen, peloissani könysin sinne, siellä oli isompaa ja pienempää päällikköä ja asiana oli se, että lähiesimies oli vaatinut minulle palkankorotuksen.
Kiitos hänelle sanoin ja allekirjoitin paperin, jossa palkkaluokkani nousi pykälän, tämän jälkeen joimme pullakahvit
Olipas juhlallista! 😊. Mulle taas on käynyt kaksi kertaa kahden eri esimiehen kanssa niin, että esimiehet oli tehneet korotuspäätökset mutta unohtivat kiireissään kertoa siitä minulle. Jouduin sitten perään soittelemaan että mistä on kyse, joudunko maksaan takaisin väärin maksettua palkkaa. Aa, hei sori, enkö mä muistanut kertoo?😊
Kyllähän hallitus kevään "Työelämäuudistuksillaan" ja tavalla, jolla ne jyrättiin läpi, niin suorastaan kaivoi tätä nenästään.
Sitä saa, mitä tilaa?
Karu totuus:
Olemme eläneet velaksi. Olemme tuhlanneet velkarahamme typerällä tavalla. Nyt joudumme maksamaan pelkästään koroista itsemme kipeäksi. Kansa tuta köyden kiristyvän. Suomi neidon hekhkeys muuttuu kurjistuvan metsäkansan itkuksi. Itkuvirret tuta nahoissamme.
Muistakaa hymyillä 😊
Vierailija kirjoitti:
Karu totuus:
Muistakaa hymyillä 😊
Toisin sanoen we are fkd
Vargholm kirjoitti:
- Me EK:ssa olemme sitä mieltä että palkka on täysin riittävä jos duunari(hyi!) pystyy kustantamaan sillä edellytykset työssäkäyntiin - enemmän vaatiminen on paitsi ahnetta myös epäisänmaallista.
Tästä se lähtee. Tätä hallitus juuri tarkoitti, puhuessaan Ruotsin mallin käyttöön ottamisesta myös Suomessa. Tuossa on hyvä peruskivi juuri sen kaltaisille neuvotteluille ja yhteistyölle, jossa työnantajan menestys aidosti koetaan hyödyttävän molempia osapuolia. Ja josta paikallinen sopiminen ammentaa voimansa. Vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
17 vuotta nollakasvua niin eikö silloin 0% palkankorotuksetkin ole ihan linjassa?
Äskeisessä ennätysinflaatiossa ne muuten tosiaan tarjosivat olemattomia palkankorotuksia.
Tuplataan kaikkien palkansaajien palkka.
Tämä maa kuuluu meille! Kun palkat tuplaantuvat, niin ihmisillä on varaa ostaa asioita. Siitä valtio saa verotuloja ja samalla valtionvelka tulee maksetuksi. Otetaan vaan työnantajilta se mikä kuuluu meille. Siinä kaikki mitä tarvitsemme.
Miksei vaan voida heti sopia sama palkankorotus kuin Saksassa? Ei tarvitsisi tuhlata aikaa neuvotteluihin ja lakkoihin.
Suksi sinä lukihäiriöinen kelarotta vttuun.