Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa millä tahranpoistoaineella saan OIKEASTI tahrat pois lastenvaatteista?!!?

Vierailija
13.09.2008 |

Ihan mahdotonta saada esim. banaanitahrat irti!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten on ihan ruokatahroja,ketsuppia ym. En saa puhtaaksi millään, tuota vanishia en ole kokeillut, dr beckamannin tahrasuolaa tms olen laittanut pesuaineen joukkoon, mutta ei mitään vaikutusta. Haluaisin just sellaisen aineen jonka voi vaan iskeä sinne pesuaineen joukkoon ,en jaksa erikseen alkaa liottelemaan.

Vierailija
22/31 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ihan tavalliset ruuat ja ketsuppi lähde 60 asteessa niin ottaisin yhteyttä koneen valmistajaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään Omolla 40 ja 60 asteessa ja tahrat lähtee, vaikka välillä vaatteet saattaa olla pyykkikorissa viikonkin. Itse olen aika tarkka vaatteiden suhteen, joten likaisen näköisiä vaatteita meillä ei käytetä.

Vierailija
24/31 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai porkkanan kanssa, mutta voikukkien nesteestä tulee tahroja, jotka ei lähde millään.

Vierailija
25/31 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kloriitilla.

Kaikki muut tahrat olen saanut pois jo neljässäkympissä kun olen kaatanut nestemäisen pyykinpesuaineen suoraan vaatteisiin, siis tahrojen päälle. Ihan normaalilla annostuksella vielä, 50 ml pienehköön koneelliseen.

Vierailija
26/31 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos on koneessa sitten vikaa, niin sitten Mielen maineen voi heittää huisen nevadaan! 13

Vierailija
27/31 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millä lähtee jo kuivahtanut suklaa? Tuoreena sen saa kyllä pois, mutta ei aina tahroja heti hoksaa...

Vierailija
28/31 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soodassa ja kuumassa vedessä.

Joitakin vaikeita tahroja olen saanut pois kostuttamalla tahrakohtaa, vedellä laimennettua kloriittia pieneen mukiin ja pumpulilla tai puikolla töpöttelen. Kun tahra alkaa vaaleta, huuhtelen nopeasti hyvin. Jatkan taas ja tarha pois. Taas huuhtelu hyvin. Ja ei ole väri vaalennut, tahra kuitenkin lähtenyt. Varovainen ja nopea oltava.

Vierailija
29/31 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sellaiset, joita en ole heti ehtinyt/muistanut käsitellä, ovat lähteneet, kun olen jättänyt sappisaippuan vuorokaudeksi vaikuttamaan ennen pyykkiin laittoa. Ja sitä sappisaippuaa EI huuhdella pois ennen pesua.

Sain sappisaippualla pinttyneet rasvatahrat liesituulettimestakin pois, ja kun hinkkasin entisen asukkaan vähän ei-niin-huolella tehdyn maalausremontin jäljiltä tulleita maaliroiskeita ovenkarmeista sappisaippualla, kyllä lähti. Sitä ennen olin kokeillut maalipesut, tärpätit sun muut mömmöt, joista ei tullut kuin päänsärky, mutta maaliroiskeet eivät liikahtaneetkaan.

Vierailija
30/31 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jonka nimeä en muista)? Itse en ole vielä kokeillut, mutta katsoion sivusta ihmeissäni, kun tuttu hankasi sillä ja vedellä kuivaneen viinitahran pois valkoisesta kankaasta. Kyse siis jostain luonnonsienestä, joka kuluu (murenee) käytössä. Muistaakseni keltainen/ kellertävä pahvipakkaus.

Vierailija
31/31 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkietikan ja marseillesaippualastujen yhdistelmä on toiminut melkein jokaiseen tarhaan mihin sitä on keksinyt kokeilla.

Helppoa ja nopeeta kun kastaa tahran ja hieroo siihen saippualastua, antaa vaikuttaa hetken ja heittää pyykkikoneeseen pyykkietikan ja saippualastuliuoksen kanssa. Joku täällä oli tuskaillut kun lastenvaatteita ei saa pestä kuin 40 asteessa, mutta pyykkietikka on myös antiseptista eli se tappaa pöpöt jo siinä 40 asteessa pestessä, ja vaatteet kiittää. Samalla puhdistuu koneen rumpu, ja poistuu vaatteista kaikki hajut teknisten vaatteiden hienhajua myöten.

Oon myös huomannut että vaatteiden värit eivät ole haalistuneet kun vaihdoin huuhteluaineen tuohon pyykkietikkaan.

Taitaa olla aika vähissä paikat missä noita kahta myydään, mut täältä ainakin näyttää löytyvän jotkut tuoksut:

http://www.herkkumurena.fi/category/77/pyykkietikka

http://www.herkkumurena.fi/product/654/saippualastu-le-pere-pelletier

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä