Kertokaa millä tahranpoistoaineella saan OIKEASTI tahrat pois lastenvaatteista?!!?
Kommentit (31)
ja pahimpiin auttaa siis just se, että tekee vanishista mönjän, levittää tahralle ja antaa olla yön yli. Aurinko on toiseksi paras. Kehutusta sappisaippuasta ei ole mihinkään, sen voitte tunkea...
joskus pahimpiin tahroihin Vanish.
puhdasta tulee
Olen saanut pinttyneet tahrat lasten vaatteista Vanishin avulla. Esikäsittelen vaatteet ennen koneeseen laittoa eli suihkutan tahrakohtaan ainetta ja annan vaikuttaa muutaman minuutin ja sitten koneeseen. Näin on lähtenyt kakka, ruoka, ruoho ja liimatahrat vaatteista pois. Suosittelen! Vaatteiden kunto on pysynyt hyvänä. Suihkepullo on tyyris, mutta riittoisa loppujen lopuksi ja säästää äidin hermoja...
Olen saanut pinttyneet tahrat lasten vaatteista Vanishin avulla. Esikäsittelen vaatteet ennen koneeseen laittoa eli suihkutan tahrakohtaan ainetta ja annan vaikuttaa muutaman minuutin ja sitten koneeseen. Näin on lähtenyt kakka, ruoka, ruoho ja liimatahrat vaatteista pois. Suosittelen! Vaatteiden kunto on pysynyt hyvänä. Suihkepullo on tyyris, mutta riittoisa loppujen lopuksi ja säästää äidin hermoja...
Kun käyttää jauhemaistä Vanishia, niin annostellaanko se esipesu vai tavalliseen pesulokeroon?
jos ne ennen ekaa pesua huuhtelee ensin kylmällä vedellä ja sitten pyyhkii sappisaippualla. Pesun jälkeen ei toimi enää.
samoin porkkana. Mutta meillä on toiminut parhaiten marseillesaippua. Sellainen valkoinen Le Chat -merkkinen iso palasaippua, jota saa marketeista.
Kun käyttää jauhemaistä Vanishia, niin annostellaanko se esipesu vai tavalliseen pesulokeroon?
Jauheesta en ole varma. Oisko esipesu..? Itse käytän suihketta, kun se on vaikuttanut tehokkaimmalta. Vanishia on myös nestemäisenä, jonka voi annostella pesupalloon pyykin sekaan.
se pussi sekoitetaan max pariin desiin vettä (tai tosi vaikeille suoraan kostutetulle tahralle ja vähän voi hangatakin) ja antaa vaan vaikuttaa... se häviää kyllä :) jos ei ekalla niin viimeistään tokalla käsittelyllä...
Tahrat, jopa nestemäisen rautalääkkeen tahrat, lähtivät vaatteesta kuin vaatteesta.
muut olen onnistunut aika hyvin irrottamaan sappisaippualla.
olin koittanut tabortit, sappisaippuat ym, mutta kerran raskin ostaa vanishia purkin ja olen kyllä ollut tyytyväinen. En ensin meinannut uskoa siihen tuotteeseen. Mutta jo pesuainenkaukaloon annosteltuna on irrottanut lasten vaatteista pinttyneitä tahroja. Vahvinta tapaa ei ole tarvinnut vielä koittaa, eli tehdä jauheesta tahnaa tahran päälle....
meillä pyykit tulee puhtaaksi ihan pyykinpesuaineella.
joita ihan pieni vielä kiinteitä syömätön vauva pykää?
Keltaiset kakkatahrat huuhtaisin jos sitä kakkaa oli paljon, joskus heitin vaan pyykkikoriin. Muutamaan bodyyn on jäänyt hiukan tahraa, mutta hyvin harvoihin. En tiedä vaikuttaako veden kovuus asiaan vai mikä, mutta meillä tahrat lähtee tosiaan pelkällä pesuaineella.
Marttojen sivuilta kannattaa kattoa, siellä on hyviä vinkkejä.
Ei kannata itkeä jos on ostanut vaatteita joita ei saa pestä 60 asteessa. Meillä on kaikki lasten trikoovaatteet 60 asteessa pestäviä. Joskus tosi harvoin tarvitsen sappisaippua :)
Ja pesuainetta käytän 25ml /koneellinen.. Myös niihin paskavaippoihin ;)
tekee ihmeitä, poistaa vanhatkin tahrat.
Marttojen nettisivuilta löydät hyviä vinkkejä tahrojen puhdistukseen:
-> Neuvonta -> Kodinhoito -> Pyykki puhtaaksi -> Tahranpoisto.
Esim. banaanista sanotaan näin:
1. Tuoreena kuuma vesi + astianpesuaine.
2. Esikäsittele nestemäisellä pyykinpesuaineella tai tahranpoistoaineella. Pese tekstiili entsyymipitoisella valkopesuaineella korkeimmassa hoito-ohjeen sallimassa pesulämpötilassa.
3. Värjäämälle happo-emäskäsittely.
Valkaisu tekstiilin hoito-ohjeen mukaan.
mutta millä lähtee pinttynyt veri?