Miten paljon apteekkiin kehtaa viedä vanhaksi menneitä lääkkeitä kerralla?
Kommentit (21)
Itse vein mummoni jäämistöstä 2 muovikassillista. En tajunnut, että olisi pitänyt nolostella
Viet reippaasti. Ennemmin varmaan ajattelevat, että hyvä kun toi, eikä häpeillen heittänyt sekajätteeseen. Meillä on lähiapteekissa iso (lukollinen ym. suojattu) laatikko, johon lääkkeet itse heitetään.
Monet tuo just jonkun edesmenneen mummon jäämistöstä säkkitolkulla lääkkeitä. Toki jos viitsit lajitella ne asianmukaisesti (eli esim pahvilaatikot heittää pois ja tyhjät läpipainoliuskat ym. roskat, nimilaput hävittää, jodia sisältävät erilleen ja neulat ehdottomasti erilleen myös), niin apteekissa ollaan kiitollisia.
Ei tarvitse hävetä ellei sulla nyt jätesäkillistä ole.
Eikös siellä ole sellainen palautuslaatikko mihin noi tiputetaan, joten mitä hävettävää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Viet reippaasti. Ennemmin varmaan ajattelevat, että hyvä kun toi, eikä häpeillen heittänyt sekajätteeseen. Meillä on lähiapteekissa iso (lukollinen ym. suojattu) laatikko, johon lääkkeet itse heitetään.
Apteekin hlöt napsii parhaat päältä.
Tokmannin ilmaisämpärillisen verran.
Niin paljon kuin niitä on. Moni heittää varmaan roskiin.
Meidän apteekissa on sellainen palautus piste eteisessä minne ne vanhat lääkkeet voi tiputtaa. On vaan aika pieni, että jos on paljon niin ei ehkä kaikki mahdu siihen.
Koitin tuossa etikettiopasta syynätä oikein täikammalla että löytäisin mitä lääkkeiden palauttamisen häpeällisyydestä sanotaan, mutta en löytänyt mitään :-(
No jos henkilöautolla viet niin se lienee ok. Jos tarvitaan kuorma-autoa, niin sitten veisin suoraan johonkin onglemajätelaitokselle.
Kannattaa ottaa elämässä sellainen asenne että jos se on laillista etkä satuta ketään, on häpeäminen turhaa.
Niillähän voisi tienata Myyt nisteille pimeesti
Taloyhtiömme on yhteisöllinen.
Viime keväänä päätimme kevätsiivouksien yhteydessä kerätä kukin tarpeettomat lääkkeet harrastehuoneeseen ja kukin katsoi, mitä viedään apteekkiin. Loput veimme apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa elämässä sellainen asenne että jos se on laillista etkä satuta ketään, on häpeäminen turhaa.
On nähty.
Vaikka kuorma-autollinen. T..Apteekin täti
Vierailija kirjoitti:
No jos henkilöautolla viet niin se lienee ok. Jos tarvitaan kuorma-autoa, niin sitten veisin suoraan johonkin onglemajätelaitokselle.
Kierrätys
Mää jätin kaupungin vuokrataloalueella pussillisen vanhoja lääkkeitä puiston penkille. Olivat lähteneet kun seuraavan kerran ohi kuljin. Omat tiedot toki pois pakkauksista.
Minä vein muovikassilkisen. Ei hän hämmästynyt.