Ulkonäkökriteerit parinvalinnassa
Poistuneesta keskustelusta tuli mieleen, miksi jotkut toiveet tai kriteerit kumppanin valinnassa ovat enemmän ok kuin toiset?
Meillä jokaisella on omat kriteerimme, mutta harvempi loukkaantuu sydänjuuriaan myöten jos sanon ettei pitkä tukka miehellä sytytä. Jos sanoisin toivovani normaalipainoista kumppania, olenkin pinnallinen pska.
Kommentit (4)
Naiset on usein tekopyhiä kaksinaismoralisteja tämän asian suhteen.
Itse vaativat mieheltä huippugeenejä: komeita kasvoja, pituutta, ääntä, penistä, parrankasvua, tietynlaista kroppaa.
Mutta jos mies toivoo että nainen ei ole syönyt liikaa niin mies on pinnallinen sika.
Millaisissa tilanteissa ihmiset oikein pääsevät sitten näisatä kriteereistä loukkaantumaan? En ainakaan itse koskaan listaa omia mieltymyksiäni ääneen missään, vaan sanon vain ympäripyöreästi, että toivon seksuaalista vetovoimaa. Sehän ei liity vain ulkonäköön, mutta kyllä siihen ulkonäkökin liittyy. Saatan myös sanoa, että toivon kumppania, jonka ulkonäkö miellyttää, mutta en listaa sen tarkemmin yksittäisiä ominaisuuksia. Useimmiten se miellyttävyys ei olekaan kiinni mistään yksittäisestä tekijästä, vaan kokonaisuudesta. Ylipaino, siis lihavuus, on itselleni kuitenkin ehdoton EI. En minä tätä silti koskaan missään sano. Voin silti valikoida tämän perusteella kumppanini tai vaikka Tinderissä ne, jotka laitan oikealle.
Ei minulla edes ole mitään tarvetta julistaa koko maailmalle, että en sitten syty lihavista, enkä usko, että kukaan mitään sillä tiedolla tekisikään. Suosittelen tätä taktiikkaa muillekin! Kun teiltä kysytään kriteereitä kumppanin suhteen, kerro tarkkaan ne, jotka eivät aiheuta närää, eli samanlainen arvomaailma, samanlainen huumorintaju, yhteensopiva persoonallisuus, jotain samoja mielenkiinnon kohteita, yhteensopivat seksimieltymykset... ja sitten lopuksi sanotte epämääräisesti että miellyttävä ulkonäkö. Jos joku kysyy tarkennusta, ette vaan kerro mitään ei-listaa. Toki voitte sanoa niitä asioita, joista tykkäätte, oli se sitten pitkä/lyhyt tukka, siniset/ruskeat silmät tai mitä vaan, mutta vain typerys alkaa kertoa ei-listoja. Silloin antaa aina itsestään epäsympaattisen kuvan ja vaikuttaa vain sosiaalisesti osaamattomalta töksäyttelijältä.
N43
Vierailija kirjoitti:
Naiset on usein tekopyhiä kaksinaismoralisteja tämän asian suhteen.
Itse vaativat mieheltä huippugeenejä: komeita kasvoja, pituutta, ääntä, penistä, parrankasvua, tietynlaista kroppaa.
Mutta jos mies toivoo että nainen ei ole syönyt liikaa niin mies on pinnallinen sika.
Mitä tämä sua liikuttaa? Voit edelleen etsiä hoikkaa naista. Kun kuitenkaan et ole kiinnostunut niistä ylipainoisista, niin miksi sun pitää edes saada heiltä näkemys omiin kriteereihisi? Voithan pitää ne omana tietonasi ja etsiä vain itsellesi sopivaa. Miksi sua edes kiinnostaa, mitä mieltä jotkut epäkiinnostavat naiset ovat toiveistasi?
Herkkähipiäiset ihmiset eivät kestä sitä, että elintavat ja arvot näkyvät ulkonäössä. Valtaosalla aikuisista ei ole kilpirauhasongelmia/lääkitystä/ muuta selittävää tekijää, ylipaino on useimmiten itse syömällä aiheutettu asia.