Mitä teette jos joku sanoo teille jotain todella loukkaavaa eikä pyydä anteeksi?
Ei näytä katumustaan sanomisistaan.
Sanojana puoliso, ystävä tai sukulainen eli ihminen, jonka tunnette todella hyvin.
Missä kohtaa on sopivaa katkaista välit?
Kommentit (48)
Sille toiselle pitää ainkin kertoa mistä pahoitti mielensä, eikä vain mököttää.
Tai tekee. Suutun. Yks hullu tekosokea ukko NS töistä, joka o siel mun Kaa samaan aikaan ma ja pe, kerran löi mua syyttä !!!!!!! Vain siks, et niil oli joku nolo jumppahetki, et käsiä piti heilutella. Ei siin mitään, mut ei saa LYÖDÄ !!!!!!! Ja on heti pyydettävä anteeksi !!!!!!! Halusi tai ei. Se hullu ei oo vieläkään pyytänyt. Tuskin pyytääkään. Tyhmä ku o. Miten voi kutoa mattoa kangaspuilla JA katsoa omaa pieninäyttöistä puhelintaan ilman mitään muita lisälaitteita, kuin valo kutoessa ???? Ja sit mukamas o sotkee. En usko tuota. Täyttä valhetta. Uskokoon, ken haluaa.
En sano mitään koska toisella on vastaus valmiina.
Onko kunnian loukkauksesta kyse? Jos niin siitä voi nostaa syytteen muistakaa hyvät ihmiset.
Katkaisen välit välittömästi. Olen todella pitkävihainen, sillä ei ole mittaa eikä määrää.
Olen päättänyt kauan sitten, että anteeksiantoni ei ole kiinni siitä, pyytääkö vastapuoli minulta anteeksi. Kaikenlainen kaunan kantaminen ja katkeruus vain haittaa kantajaansa. Parempi olla vapaa sellaisesta ja keskittyä elämään omaa elämää.
Se, olenko kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä tai jatkanko ihmissuhdetta, on yksilöllistä ja riippuu tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sitä on sanoa, kun toinen ei edes halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo sitä on sanoa, kun toinen ei edes halua ymmärtää.
Ymmärtäminen ei ole sinun vastuulla. On silti reilua kertoa, miltä sinusta tuntuu. Varsinkin, jos otat etäisyyttä tai katkaiset välit, pitää kertoa, jotta toinen ainakin tietää syyn. Tietäminen ja ymmärtäminen ovat toki kaksi eri asiaa. Ehkä hän joskus ajan kanssa ymmärtää, tai sitten ei. Kaikki ihmiset ei välttämättä kykene ymmärtämään, miltä toisesta tuntuu, ja silloin voi olla hyväkin että pidät etäisyyttä.
Jos toistuvasti rikkoo toisen rajoja niin silloin en koe mitään tarvetta olla tekemisissä. Kenenkään ei tarvitse sietää huonoa kohtelua
Katkaista välit?
Kannattaa nyt kuitenkin ENSIN SANOA.
Josko vaikka muuttaisi käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Onko kunnian loukkauksesta kyse? Jos niin siitä voi nostaa syytteen muistakaa hyvät ihmiset.
En puolusta tai sano että teko olisi oikein tai vähättele ketään, mutta en nykyisin alkaisi tekemään oikeus juttua ellei asia olisi vakava. Kunnianloukkaus on vanhanaikainen ja oikeuslaitos on täynnä tapauksia jotka kuormittavat sitä liikaa. Lisäksi se on henkisesti raskas prosessi. Kannattaa vain jättää omaan arvoonsa tuollaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein vastaus löytyy peilistä, ehkä sinun kuuluisi olla se, joka pyytää anteeksi
Autistilta ei kysytty. Te olette julmia typeryksiä.
Yksi kuumana käyny äärihetero(?) mies provosoi ja loukkas mua asiallisesta linjastani sen verran pitkään, että lopulta totesin sille sitten hällä olevan hyvä perse. Loukkaantu verisesti. xD
Eroan. Ehkä se juo alkoholia? Ellei ole muuten ärtynyt, mutta sen tietäisi ehkä mistä?
Kysyn tilanteessa, että miksi sinä noin sanoit?
Hmmm. Minusta yksittäinen tölväisy ei ole tutulta paha. Siihen voi aina reagoida.
Jos se tulee
puolitutulta, niin on kinkkisempi.
itse huomasin, kun tuollainen puolituttu tölväisi minulle, että en enää halua olla hänen kanssa tekemisissä. Kun hänet, niin tavallaan ohitan. Ikävää käytöstä ei minun mielestäni tarvitse sallia. Fiksuahan olisi, että menisin sanomaan hänelle, mutta kun on puolituttu niin, se on vaikeampaa kuin tutulle. Tutulle kyllä sanoisin että lopetapas tuollainen, tuntui ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Minusta yksittäinen tölväisy ei ole tutulta paha. Siihen voi aina reagoida.
Jos se tulee
puolitutulta, niin on kinkkisempi.
itse huomasin, kun tuollainen puolituttu tölväisi minulle, että en enää halua olla hänen kanssa tekemisissä. Kun hänet, niin tavallaan ohitan. Ikävää käytöstä ei minun mielestäni tarvitse sallia. Fiksuahan olisi, että menisin sanomaan hänelle, mutta kun on puolituttu niin, se on vaikeampaa kuin tutulle. Tutulle kyllä sanoisin että lopetapas tuollainen, tuntui ikävältä.
Tarkennan
siis puolituttu tölväisi minulle mielessäni aivan asiatonta. Sen jälkeen minulle tuli sellainen tunne, että en halua olla hänen kanssaan enää tekemisissä.
Minulle sanottiin kerran niin pahasti tyyliin näin: Toivottavasti luet kaikki kirjaston kirjat yksin nurkassa eikä kukaan muista olemassaoloasi niin että lopulta pimahdat ja joudut mielisairaalaan potilaaksi minne kuulutkin. Perään solvaamista, kiroilua ja pahan toivomista. Tällainen solvaus riitti siihen, että saavuin samaan tilaan henkilön kanssa.
Sanojana henkilö, joka on kateellinen ja katkera siitä, kun rakastan lukea kirjoja ja olen elämässä opiskellut pidemmälle. Tämä tarina on tosi ja arvatkaapa onko henkilö enää mukana elämässäni. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi katkaista välit ap? Saattaa sitä erehtyvä ihminen sanoa vahingossakin jotakin sellaista mistä toinen loukkaantuu eikä tee sitä tarkoituksella. Oikea tapa on ottaa asia puheeksi, kysyä miksi sanoit noin ja kertoa että pahastuin sanomastasi. Jos toinen loukkaa tahallaan, se on tietysti eri asia. Jos poltat sillat takanasi selvittämättä asiaa, ettet pääse itse sen yli vaan mährystät sitä uudelleen ja uudelleen. Mikä siinä puhumisessa on niin vaikeaa?
Tahallaan loukkaa, joten parempi katkaista välit ja jatkaa elämää ilman surua ja murhetta.
Pitkään kuuntelin piikikkäitä möläytyksiä kaverilta. Nuorempana olin niin epävarma itsestäni, että nielin kaikki möläytykset. En vieläkään tiedä, mikä syy näille loukkauksille oli. Lopulta tuli raja vastaan ja jäädytin välit.
Kai sentään tiedät, että eroon et hänen lupaansa tarvitse? Järjestä elämäsi uusiksi ja hae eroa. Vaadi samalla hakemuksella ositus ja mitä ikinä siinä voikaan vaatia. Säästät hakemusmaksuissa kun teet ne samalla kertaa. Äläkä unohda sitten harkinta-ajan jälkeen hakea lopullista eroa.