Mitä teette jos joku sanoo teille jotain todella loukkaavaa eikä pyydä anteeksi?
Ei näytä katumustaan sanomisistaan.
Sanojana puoliso, ystävä tai sukulainen eli ihminen, jonka tunnette todella hyvin.
Missä kohtaa on sopivaa katkaista välit?
Kommentit (48)
Haluan anteeksipyynnön vain jos pyytäjä vilpittömästi sen oma-aloitteisesti esittää. En halua anteeksipyyntöä pyynnöstä, tavan vuoksi tai siksi että tuntuu pakolta. En ole herkästi loukkaantuvaa tyyppiä' enkä edes pitkävihainen. Pikkuasioista en viitsi edes väitellä. Suurempiakaan vastoinkäymisiä en loputtomiin murehdi tai märehdi. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Ei kaikkien tarvitse olla kanssani samaa mieltä. Ei edes sukulaisten. Joskus ikävältä tuntuva mielipide tai palaute voi olla aiheellistakin. Silloin olen myöntänyt virheeni ja ottanut opiksi.
Niin. Ehkä pitäisi tietää mikä se ihminen on. Oliko se vahinko, väärinkäsitys, tahallinen, mikä. Jos tahallaan niin pyrkii eroon varmaan ja silloin pitää olla etäällä.
Pitäisi tietää tapahtuiko se stressissä sille tai ahdistuneena, väsyneenä. Riita vai mikä. Ja sanoiko joku ensin hänelle jotain jonka hän ymmärsi väärin. Ja oliko väärinymmärrystä tai aspergeriä. Vai onko se kylmä tyyppi. Todellinen luonne tulee monista esille.
Pysyttelen etäällä ja puhun vain pakolliset asiat. Eli tekemisissä vain kun on pakko
Usein vastaus löytyy peilistä, ehkä sinun kuuluisi olla se, joka pyytää anteeksi
Aika paskax saa talloa, mutta sitten ei ole enää mitään asiaa lähelle. Ja se päätös pitää.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ehkä pitäisi tietää mikä se ihminen on. Oliko se vahinko, väärinkäsitys, tahallinen, mikä. Jos tahallaan niin pyrkii eroon varmaan ja silloin pitää olla etäällä.
Ei kukaan hauku sinua saamattomaksi vammaiseksi idioottih*raksi vitsillä vaan loukatakseen.
Ei mua kiinnosta milloin on sopivaa katkaista välit. Katkaisen jos katson että en halua olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
No jos vielä jatkaa tuollaista, niin viimeistään silloin välit jäähylle/ poikki.
Vuosia jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Usein vastaus löytyy peilistä, ehkä sinun kuuluisi olla se, joka pyytää anteeksi
En ole sanonut tai tehnyt mitään eli ei löydy peilistä. Sanojan eli sukulainen, puoliso ja ystävä puhuvat sellaista mitä ei pidä eikä voida hyväksyä.
Jos se on tuttava niin välit menee poikki heti.
En pidä enää yhteyttä. Erästä henkilöä siedin pitkään. Piikitteli jatkuvasti, tosin saattoi johtua omista huonoista parisuhdevalinnoistaan ja kadehti minun vapauttani. Mutta mittani täyttyi ja lopetin kaiken yhteydenpidon selittämättä syytä.
Ignoretan. Hän ei enää ole olemassa minun maailmassani. Ihan sama kuka on kyseessä. Kukaan liian tärkeä se ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Turpaan vaan.
Väkivalta ei ratkaise mitään ja on erittäin huono keino noin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan hauku sinua saamattomaksi vammaiseksi idioottih*raksi vitsillä vaan loukatakseen.
Joo ei se vahinko ole, mun mies tätä tekee ja on saanut mut inhoamaan itseään kun on nyt vuosia tätä ym harrastanut. Anteeksi ei pyydä, jos pyytää sama jatkuu kohta taas. Eroa ei silti suostu missään tapauksessa edes harkitsemaan. Eihän se terve ihminen ole. Mutta eihän se itse sitä ymmärrä tai ei ainakaan välitä hittoakaa
En välttämättä reagoi mitenkään, koska mä en kuuntele tuollaisia puheita :D
Vaikka kuuntelisin, en ota itseeni koska se ei ole totta.
Mulla on sellainenkin lahjakkuus, että unohdan hyvin nopeasti ikävät asiat. Olen monesti miettinyt, että olisin maailman surkein todistaja, jos pitäisi poliisille jotain selostaa. Mä en muista. En muista juuri mitään lapsuudestanikaan, vain muutamia sirpaleita sieltä täältä. Ehkä mun muistista puuttuu jokin palikka.
- Pudota lautanen lattialle
" Ok tehty "
- Menikö se rikki?
" Kyllä se meni "
- No pyydä siltä anteeksi
" Pyysin "
- Tuliko se ehjäksi?
" Ei se tullut "
No ymmärrätkö nyt?
Miksi pitäisi katkaista välit ap? Saattaa sitä erehtyvä ihminen sanoa vahingossakin jotakin sellaista mistä toinen loukkaantuu eikä tee sitä tarkoituksella. Oikea tapa on ottaa asia puheeksi, kysyä miksi sanoit noin ja kertoa että pahastuin sanomastasi. Jos toinen loukkaa tahallaan, se on tietysti eri asia. Jos poltat sillat takanasi selvittämättä asiaa, ettet pääse itse sen yli vaan mährystät sitä uudelleen ja uudelleen. Mikä siinä puhumisessa on niin vaikeaa?
Ottaisin etäisyyttä. Jos pahasti loukkaa tahallaan jatkuvasti en olisi enää missään tekemisissä.
No jos vielä jatkaa tuollaista, niin viimeistään silloin välit jäähylle/ poikki.