Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaille muuttaneita.

Vierailija
12.11.2024 |

Miten prosessi käytännössä menee, jos haluaa muuttaa pysyvästi pois Suomesta? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat pois.

Vierailija
2/6 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän maasta. Mä olen muuttanut vain EU:n sisällä joten ei ole ollut juuri sen ihmeellisempää kuin paikkakunnan vaihtaminen Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lentokentälle tai satamaan ja näytät passia jos kysyvät. Matkustat ulkomaille ja etsit asunnon. Jos et tarvitse asuntoa, puiston penkilläkin voi mahdollisesti nukkua.

Teet muuttoilmoituksen jos jaksat.

Vierailija
4/6 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% aloittajan kaltaisista kyselijöistä ei tule koskaan muuttamaan ulkomaille. Jos tiedonhakukyvyt ovat tuolla tasolla, en ole ihan varma miten selviävät elämässä Suomessakaan.

Vierailija
5/6 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat selvää kohdemaan käytännöistä itse, koska ne vaihtelevat maittain. Suomeen pitää tehdä osoitteen muutos ja muistaakseni palauttaa kelakortti. Yleensä kannattaa ilmoittaa myös verottajalle, koska silloin ei tarvitse enää tehdä veroilmoitusta Suomeen (maksettavaa ei toki tule, mutta ilmoitusvelvollisuus säilyy 3v). Muuten samat toimenpiteet kuin Suomen sisällä muuttaessa, eli sähkösopimuksen lopetus, osoitteen muutos lehtitilauksiin jne. Kun on kohdemaan pankkitili, puhelin jne todennäköisesti haluat jossain vaiheessa lopettaa vanhat suomesta pois koska niistä on kuluja. Pankkitili kannattaa pitää tunnistautumista varten kunnes kaikki muut siteen Suomeen on lopetettu. 

Vierailija
6/6 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin ja rempattiin talo ulkomailta. Vielä ei olla muutettu kokonaan koska miehen työ on Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme