Muistatteko vielä "maatuska" nuket?
Näitä oli kaikkien kodeissa yhdessä välissä. Se oli siis semmoinen puinen "äiti" minkä sisällä oli monta pienempää puista hahmoa
Outoa että näin unta viime yönä tämmöisestä vaikka en ole edes muistanut koko hommaa vuosiin.
Minusta ne oli hienoja, saakohan enää mistään?
Kommentit (25)
Lapsena oli kiva sellaista räpeltää. Olen miettinyt että sellainen olisi kiva omistaa. Harvoin niitä kirppiksellä tulee vastaan. Ja jos tulee niin pitäisi olla sopuhintaan siisti ja sellainen että osat kivasti loksahtaa kohdilleen ja että sisäkkäisiä nukkeja on paljon eikä vaan vaikka kolmea.
Kirppikseltä ostin omani vuosia sitten.
Niitä tosiaan mummo toi kotiseutumatkalta Kannakselta, ei annettu lasten leikeihin kun ei noista venäläisistä tiennyt aiemminkaan, millä myrkkymaalilla olivat maalattu.
Meilläkin oli kotona. Missähän on nykyään? Muistan myös tuliaiskarkit, joita Neuvostoliiton matkoilta sain. Minkä ihmeen takia joku matkustikin siellä niin usein..?
Vielä? Kyllä niitä myydään edelleen! Mulla on useampi, ja itse asiassa meillä on appiukon peruja laatikollinen. Heh. Lisäksi mulla on maatuska-avaimenperä, jonka sain venäläiseltä opiskelijalta.