Voiko virtsatien tulehdukseen saada lääkkeet ilman käyntiä?
Kommentit (19)
Ei kai niitä biootteja kuin karkkia jaeta.
Voi, sekä yksityisiltä että julkiselta ihan chattaamalla, ellei ole eka kerta tai komplisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä biootteja kuin karkkia jaeta.
Mulle ois jaettu. Halusin pissatestin ja se olikin nega. En ottanut biootteja. N45 , mikä käytäntö missäkin, Treela tämä.
Voi saada. Jos oireet on selvät ja jos niitä ei nyt äskettäin ole montaa ollut.
Olen saanut. Tosin ei saadut 5 pilleriä auttaneet , vaan tulehdus uusiutui ja kahden viikon päästä labraan ja bakteeriin kohdistettu antibiootti.
Oletko varma ettei ole sukupuolitauti?
Ilman labroja saa kai vain, jos on historiaa, että on usein tulehduksia. Olen saanut niin, että olin yhteydessä vain hoitajan kanssa, ja kävin labrassa.
Jos on ollut aiemminkin ja oireet ovat selkeät eikä sukupuolitaudin mahdollisuutta niin kyllä täällä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut. Tosin ei saadut 5 pilleriä auttaneet , vaan tulehdus uusiutui ja kahden viikon päästä labraan ja bakteeriin kohdistettu antibiootti.
..hämmästyin muuten tuota täsmälääkitystä, toisessa kuurissakaan ei ollut kuin muutama pilleri. Siihen kuitenkin tokeni. Minulla ei yleensä koskaan ole ollut joten harvinainen vaiva minulle. Syykin sitten selvisi, sairastamani ripuli, bakteerit virtsarakkoon.
Mitä IHMETTÄ !
EI todellakaan saa . Pitää viedä virtsanäyte ensin labraan. Luulisi että sama käytäntö ois kaikkialla.
Olen saanut ihan puhelimitse kun olen kertonut oireet, ensimmäisen virtsiksen sain 16 vuotiaana ja silloin passitettiin näytteenottoon.
Ei voi, chattilääkäri sanoo ettei voi määrätä, kokemusta on. Amoksiinia käytännössä tarvit, jos jollain tutulla on jäänyt vaikka tabu tai pari pahan päivän varalle.
Sain työterveyslääkäriltä puhelinreseptin, olin Rukalla laskettelemassa. On ollut vaiva ennenkin ja tunnistin oireet välittömästi.
Minä olen saanut ainakin 2 kertaa. Luullakseni se, että tulehduksia on ollut aiemmin mutta ei toisaalta liian usein on vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, chattilääkäri sanoo ettei voi määrätä, kokemusta on. Amoksiinia käytännössä tarvit, jos jollain tutulla on jäänyt vaikka tabu tai pari pahan päivän varalle.
Tämä riippuu ihan tapauksesta. Chattilääkäri määräsi juuri toissaviikolla, ilman labroja. Samoin mun entisen työpaikkani etälääkärit, jos potilas täyttää tietyt kriteerit.
Älkääkä helvetissä syökö tabua tai paria toisten ab-kuureja, ei olla missään Intiassa.
Olen saanut. Ja tässä ihan syksyllä. Ikää yli 50 ja ihan ensimmäinen oli. Työterveydestä chattaamalla lääkärin kanssa. Oireet kuulemma selvät.
Päivässä alkoi helpottamaan ja kolmessa päivässä oli ohi. Viimeksi söin antibioottikuurin muuhun vaivaan noin 8v sitten eli en noita pahemmin ole syönyt.
Olen minäkin saanut, monta kertaa. Joskus kävin antamassa näytteenkin, ei näkynyt bakteeria siinä. Oireet olivat selvät ja kuuri auttoi. Ei ne bakteerit aina näy testissä.
Entä jos ei olekaan tulehdus?