Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivisten tekojen ketju

Vierailija
11.11.2024 |

Tämä nykyinen ilmapiiri on tosi kamala. Kaikki tappelevat, haukkuvat, kyräilevät, kadehtivat. Yritettäisiinkö tehdä asialle jotain? Jos jokainen koittaisi tehdä edes yhden mukavan teon päivässä niin ehkä pienistä puroista kasvaisi suuri virta. Ja en tarkoita, että teon tarvitsisi aina olla mitään suurta, vaan arjen ihan pienetkin jutut voivat olla merkityksellisiä muille. 

Tämä tuli mieleen eilen kaupassa itkuisen taaperon kanssa. Häpesin kassajonossa ja olin varmaan väsyneen ja läpeensä tuskastuneen näköinen. Vanhempi nainen hymyili ja kysyi voisiko hän auttaa ja alkoi hassutella poikani kanssa. Itku loppui ja sain ostokset pakattua. Olin niin kiitollinen, että ärtyneiden ja tuomitsevien katseiden sijaan joku olikin ystävällinen. Melkein itketti siinä väsymyksessä. 

Tee jokin pieni hyvänmielen teko ja kerro se tänne. Olisi kiva kun löytyisi edes yksi ketju, jossa ei ole tarkoitus mollata muita.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein samantapaisen teon kuin labrajonossa jonkun eteen päästänyt. Olin kaupassa viikoittaisella ostosreissulla, jolloin ostan aina kirjaimellisesti kukkurallisen kärryllisen tavaraa, kun käyn harvoin kaupassa. Taakseni kassajonoon tuli nuorimies, jolla oli kädessään täytetty patonki. Olin aloittanut omien ostosteni hihnalle nostamisen ja katsoin häntä ja hänen evästään. Kysyin, onko hänellä vain tuo, ja hän vastasi, että joo. Päästin hänet edelleni, ja hän hymyili ja kiitti.

Maailman pienin teko, joka toi hetkeksi hyvän mielen.

Vierailija
42/42 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joka ketju pitää pilata kiusanteolla? 

Kertoo kuinka paha olo näillä ihmisillä on. Ei kestetä muiden hyvää mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi