Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi. Leiri pelottaa

Vierailija
10.11.2024 |

Moi. Oon 13, parin kuukauden päästä 14v tyttö. Oon siis kavereiden kanssa menossa parin viikon päästä leirille joka pelottaa aika paljon. Joo aika lapsellista pelätä semmosta mut silti.  Ku siis 3 kavereista on poikia, ja yks tyttö.  Siel o erikseen tyttöjen ja poikien käytävät ja huoneet. Yleensä olen ollut vaan niiden poikien kanssa koska kaveri joka on tyttö ei ole uskaltanut.  Mut siis nyt joudun sen kaverin joka on tyttö, kanssa joidenki tuntemattomien kanssa johonkin huoneeseen. Ja se pelottaa. Joo, muutenki oon vähä epävarma kehostani. (En ole kenellekään keronut) Ja nyt kaverit aattelee et uskaltaisin mennä leirille tuntemattomien kaa. Jos sanoisin etten mene, nii kaverit haukkuis jo nössöks ja mitähä muutaki. En tiiä mitä muuta kertoisin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pelottaa ja jännittää, nii reippaasti vaan tutustumaan uusiin ihmisiin.

Melko monet ovat aikuisistakin epävarmoja omasta kehostaan. Oli sitten kiloja/ muotoja enemmän tai vähemmän. Ja toisaalta ne toisetkin leiriläiset todennäköisesti pohtivat ja jännittävät näitä ihan samoja asioita.

Hyvää leiriä!

Vierailija
2/11 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole hyvä paikka 13-vuotiaalle. Täällä on pahoja setiä. Onnea leirille, muista pitää hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä jos tuntuu  pahalta.

Vierailija
4/11 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että uusi tilanne jännittää. Ajattele silti sitä, että kaikki te olette suunnilleen saman ikäisiä ja samat muuttuvan vartalon tuomat epävarmuudet pyörii varmaan jokaisen tai ainakin useimpien mielessä. 

Voit myös kertoa vaikka ohjaajalle, että sua jännittää (voit joko Kerto jännityksen syyn tai olla kertomatta)

Jo se, että kerrot jollekin, voi auttaa. 

Olen varma, että jos uskallat mennä, niin sulla on kivaa.

Ja jos olisin kamalaa, niin kai sieltä pääsee poiskin vaikka kesken hätätilanteessa. 

Onnea matkaan! 

Vierailija
5/11 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole hyvä paikka 13-vuotiaalle. Täällä on pahoja setiä. Onnea leirille, muista pitää hauskaa.

Pahoja tätejä ainakin.

Vierailija
6/11 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään VIELÄ niitä persujen järjestämiä leirejä. Ne pelottaa mua.

Vierailija
7/11 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä leiri tähän aikaan vuodesta? Ensi vuonna täytät 14 niin sillon tulee riparikutsu.

Vierailija
8/11 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pelottaa, mutta tuon ikäisen pitää pärjätä leirillä.

Vierailija
9/11 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sun ikäiset vaikka he esittäisivät itsevarmaa, ovat he yhtä epävarmoja kuin sinä. Teiniys on just sitä miettimistä ja epävarmuutta siitä olenko samanlainen kuin muut. Miksi mulla ei ole näin ja noin kun tuollakin on. Se on ihan normaalia. Pinnan alla jokaisella on epävarmuustekijöitä. Joten ainakin sillä voi lohduttautua, että et ole yksin. Ja loppuen lopuksi teinejä ei kiinnosta kuin se oma napa. Se on tässä kohtaa positiivista. :-)

Toiseksi. Tuntevatko toiset entuudestaan? Jos eivät, olette kaikki samassa tilanteessa eli menossa leirille tuntemattomien kanssa. Tai edes osa menee tuntemattomien kanssa. Se on yhdistävä tekijä ja varmasti auttaa tilanteessa. Tuolloin saa helpommin ehkä tutustuttua toisiin, kun tilanne yhdistää.

Jännitys on normaalia. Epämukava olotila on normaalia. Mutta sitä ei kestä kuin hetken, kun huomaat juttelevasi tuntemattoman kanssa ja tutustuvasi heihin. Kun leiri on ohi, huomaat toivottavasti pärjänneesi leirillä loistavasti. Silloin saat tästä kokemuksesta voimatekijän tulevaisuuden haastaviin tilanteisiin. "Silloinkin pärjäsin, pärjään nytkin!"

Tsemppiä! 

Vierailija
10/11 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa pelottaa, mutta tuon ikäisen pitää pärjätä leirillä.

Kyllä siellä leireillä oli aikoinaan ihan kaiken ikäistä sakkia.

Vierailija
11/11 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pahoittaa moni aikuinenkin mielensä ilkeistä kommenteista, joten varoitus oli aiheellinen.

Rohkeasti vain leirille!

t: vanha kääkkä, joka oli lapsena tosi arka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä