**** TOUKOJEN TIISTAI ****
Ei osunut silmiin aloitusta, voiko olla mahdollista? ;)
Linkki eilisiin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9642445&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (25)
Viikonloppuna ainakin oli puhetta siitä, että kaikki oli allapäin.. Mulla on nyt kolmatta päivää sellanen masis ettei huvittais mikään..(muu kun syöminen). Ei edes pihalle kiinnostais mennä..tympeää. Ja herkkuja vain syön.. Kiitos muuten kaikille hyvistä ruokavinkeistä:)
Paljon voimia PIKKU-TYYPILLE...Tuo kuulostaa todella raskaalle:( Luotetaan että kaikki menee hyvin ja niinkuin on tarkoitettu! Tsemppiä sinne:)))
Mahan muodosta.. Mullakin se on ihan edessä, mutta roikkuu kuin päärynä. Johtuen siittä, että se vauva on siellä ihan alhaalla.. Sf oli 22. Onko teillä kokemuksia sen tukivyön käytöstä? Mulle on monet suositelleet kun tuo maha painaa niin virtsarakkoakin tuossa roikkuessaan.. Anoppi lupasi ostaa sen kun vaan löydän jostakin...
Pakko hakea välissä Rennie...
Täälläkin vauvalla oli hikka:) En ollut ennen tuntenut, mutta nyt oli selkeä:) Hassu tunne..
Päätin lopulta että en tee sitä viimeistä kotisairaanhoitoharjottelua, joka olisi loppunut 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Lääkäri suositteli etten tekisi, samoin opettajat ja mieskin vielä.. pakkokai tälläisen jääräpäänkin oli suostua. Jään äippälomalle sitten reilu kuukausi ennen la.ta. Olinkin viimeisen koulupäivän tänään. Loppuviikko ja ensiviikko menee opinnäytetyölomalla ja sitten alkaakin psykiatrinen harjottelu 5vkoa.. sitten äippäloma:) ...eli lisää opinnäytetyötä:(...
Nyt ei oikein tuu mitään positiivista mieleen..masentaa vain. Mieskin on oulussa työporukan kanssa kattomassa jääkiekkoa, joten on ihan yksinäistä..en osaa nauttia yksinolosta yhtään..
Parempaa huomista odotellen.. Mirage 28+4
Mä en ainakaan saa mitään, tosin ei olla kysyttykkään missään meidän lasten lukumäärää.. Mä vaan oon ollu siinä käsityksessä ettei äippäloman aikana saa mitään, vasta kotihoidon tuen alla sitten.. mites muuten vielä, saitteko samalla ku tuli äitiysloma päätös niin päätökset lapsilisästä?? vai tulikohan se automaattisesti sitten kuhan lapsi on syntynyt.. Hitsit ku ei muista mitään enään:)
martina 29+1
mutta piti tulla kumminkin lukemaan.
Teki tänään niin kauheesti mieli laskiaispullia, että piti väsätä pieni pullataikina, että niitä sai. :) Kaupan omat ei oo mun mielestä yhtään niin hyviä kuin itsetehdyt. Veljenpoika (melkein 5v) sanoi niitä laiskiaispulliksi... :D
Poika kotiutui just kartingista, veli vei sen synttärilahjaksi ajamaan ja sit syömään niin paljon kuin maha vetää. Ja ruoka ja pehmis oli maistunut niin hyvin, että oli kuulemma pitänyt oksentaakin ennen lähtöä.
Mä täällä odottelen edelleen jotain päätöstä Kelalta. Ei oo vielä kuulunut yhtään mitään, vaikka siitä on ainakin pari viikkoa, kun ne laput vein. Ja kun meidän pankkijututkin on ukon nimellä, niin en saa katottua omia päätöksiäni. Pitäis vissiin pankkiin soittaa, saisko mun nimen siihen kans jotenkin.
Martina kysyi lapsilisästä: päätös tulee sen kuukauden puolivälissä, jolloin se ensimmäisen kerran maksetaan. Tai ainakin 2 vuotta sitten tuli. Eli jos toukokuulla syntyy, niin kesäkuun puolivälissä. Ja äippäloman aikana saa kyllä hoitotukea, jos kotona on alle 3v eikä äippäraha ylitä tuen määrää. Mä odotan siitäkin päätöstä, kun mun laskujen mukaan vaikutti siltä, ettei maksettavaa jää, vaikka äippäraha onkin minimi.
Mutta nyt meen jo sänkyyn, saan tytönkin samalla rauhoittumaan, kun ei mikään enää kelpaa.
Äippä rv 28+2
MARTINA: Jos äitiyspäiväraha jää pienemmäksi kuin kotihoidontuki, väliin jäävän summan saa isommasta lapsesta. Eli käytännössä äippärahana tulee sama summa kuin kotihoidontuki + mahdollinen hoitolisä. Korjatkaa, jos muistan/ilmaisen asian jotenkin väärin.
11 tunnin koulupäivä ohi, jes! Viimeiset tunnit oli *tuskaa* istua. Tällaisia tiistaita tiedossa mulla vielä 6-7. Huoh!
VAUVAN ASENNOSTA: Mulla pyörähtelee välillä raivotarjontaan ja välillä istualleen. Onneksi ei viihdy poikittain, niin kuin edellinen oli pitkään...
SEKSISTÄ: Täällä haluja piisaa;) Kroppa vaan ei aina tottele... Kyljelteen (takaapäin) kyllä mukavin. Supistelee tunti pari sen jälkeen, mutten jaksa välittää. Meilläkin aika hiljaista jos kumeja joutuu käyttämän. To lääkäri, joten sittenpä näkee kohdunsuun tilanteen. Jännä kun joku oli saanut sairaslomaa pehmenemisestä. Mulla eka raskaudessa kohdunkaula pehmennyt ja hävinnyt, mutta lääkäri ei kommentoinut silloin asiaa mitenkään. SAUNASTA: Kyllä saunon, mutta helposti alkaa heikottaa.
Olikohan se k.a.t.a. joka sai tietää odottavansa tyttöä? Vaaleanpunaisia unelmia!
Mutta nyt miehen kans seurustelemaan, kun ei olla juuri vielä nähty. Nukkukaahan hyvin ja rauhallisesti!! Hus suonenvedot sun muut!
ekaks het KATALLE ONNEA TYTTÖUUTISISTA!!!!!:D
Paljon taas tekstiä tullut;) lukemas aina jossain välis oon käynyt,mutta kovin yleistä et aina joudun jättämään kesken tän koneella olemisen:(
ja välil jätän ihan suosiosta näitä omia juttuja tekemättä kun tuo pinnakin on kireellä kaiken aikaa ja siitähän vasta suutun kun joudun keskeyttämään jonkun tekemisen:( GRRR heh!!!!
anteeks vain het alkuun valitusta! tuntuu vaan ettei mulla täs viime päivinä muuta oo mieleskään kun valittaa!!!
MAHAN MUODOSTA; Täälä se on ISO,no niin on varmaan muillakin tässä vaiheessa jo:) mut siis ahistaa ja puuskuttaa jo jokainen liikekkin ja paidat on niin pieniä et puoli mahaa paljaana....oonkin välillä ottanut mieheltä paidan päälleni kun omat on niin pieniä:(
peilistä kun katsoo niin edessä tää maha on kyllä samalla lailla kun viimekskin...saa nähdä,jos sen perusteella sukupuolta veikataan niin poikahan meille sitten tulis;) mut välilllä katon tätä mahaa et on se niiku leveäkin...tai sitten vauva makoilee poikittain...?!! tiedä sitten!
mut nyt ihan viikon aikana tää kasvu on jotain älytöntä!!!! mulle ei mahdu enään yhet mammahousutkaan enkä tajua kuinka ne voi olla mammahousut....on mulla useammat mammahousut,mut mitkään ei oikein oo hyvät päällä:( kamala vaateongelmakin taas kerrassaan!!!!
Eilen olikin ihania ruokavinkkejä esillä...meillä syödään melkein mitä vaan,mut ihan perusruokia teen!! keittoja,patoja,laatikkoita jne. ja joka päivä tääläkin ruoka pakko tehä että on seuraavalle päivälle ainakin pojalle eka lämmin ruoka ja sit iltapäivällä teen toisen ruuan niin että mieskin töistä tullessa saa mussuttaa :P
POTKUISTA oli kans puhetta...mistä ihmeestä te tiedätte missä asennossa vauva on:D mä en tiedä yhtään miten päin on vaikka välillä mietin et oliskohan jo pää alas päin kun potkuja tuntuu yläällä paljon,mut tuntuu myös kyljissä ja sit tuola aivan alaalla kans jotain möyhintää tuntuu. kyllähän se käsilläkin sielä touhuaa et nekin tuntuu tietysti,mut kyllä mulla tuntuu melkein missä vain liikettä ja ihme vetäisyjä:) maha aivan vääntyilee ja pomppii :D
en tiennyt esikoisen aikanakaan yhtään asentoa vaikka olihan se jo hyvis ajoin raivotarjonnassa...potki ihan samaan tyyliin ja liikkeitä tuntu joka suunnalta.
mitähän sitten oli....tässä tämä mun muisti tällä kertaa jumittui!!
Sain muuten kans päätöksen kelalta pojan hoitolisästä ja tuleehan sitä joku kymppi:) ihan hyvä lisä kyllä=) kelpaa kyl joka euro mitä sieltä tulee mammaloman aikana:) sitä jo innolla oottelen et pääsis mammalomarahoille:D laskeskelin päivärahat,lapsilisät ja pojasta sen hoitolisän niin kyllähän se on jo palkkaa vastaava summa ainakin melkein;) siitä kyllä on iloinen mieli!!!!!!!
nyt ei muuta kun hyviä vointeja kaikille masuille :)
toymama 26+3