apua mustelmat joita en muista. Nyt on paniikkitilanne.
Huomasin yksi päivä keski-kokoisen musetelman vasemmassa ranteessa. Ajattelin, että onpa kumma, kun en muista sitä kolauttaneeni, sitten huomasin seuraavana päivänä mustelman oikeassa hauiksessa ja oikeassa käsivarressa. Nekään eivät olleet isoja, mutta en muistanut mistä nekään ovat tulleet.
Ajattelin vain, että kai olen vain telonut käsiäni sillä purin huonekalua joitakin päiviä sitten. Nyt kauhistukseksi eilen illalla suihkussa huomasin ihan pienen mustelman lantiossa, toisen sisäreidessä ja sitten pari ihan pientä verenpurkaumaaki samassa reidessä. Tässä kohtaa aloin huolestua, syynäsin koko kropan läpi ja löysin vielä yhden yksittäisen mustelman polven alta. En onneksi enempää eikä niitä ole tullut lisää.
Silti nyt alkoi huolettaa, että mitä tämä on. En yleensä saa mustelmia helposti enkä nyt muista näiden tuloa ollenkaan.
Pitäisikö mennä lääkäriin? Muuten olen oireeton.
Kommentit (44)
Minulla on usein mustelmia en muista mistä ovat tulleet. Mielenkiintoinsinta oli kun suihkussa huomasin että polvi on ihan violetti iso mustelma, mutta ei ollut edes kipeä, ei hajuakaan mistä oli tullut, mielenkiintoisen siitä teki että oli todella kipeän näköinen muttei yhtään kipeä, kai oli jostain ottanut osumaa.
Jos et tiedä, mistä mustelmat ovat tulleet ja niitä on noinkin monia tullut, on kyllä syytä hakeutua tutkimuksiin. Normaalisti mustelmia ei tavallisessa srkielämässä tule, eikä lasten puristeluillakaan.
Soittamalla oman terveyskeskuksen ajanvaraushoitajalle pääset todennäköisesti ensin perusverikokeille ja niiden mukaan sitten lääkärille tarvittaessa. Jos ei mitään syytä löydy, saat ainakin rauhan, ja pelot häipyvät.
Tulehduskipulääkkeissä on sellaisia, mitkä ohentavat verta ja tekevät sen herkästi vuotavaksi. Samoin voivat vaikuttaa eräät ravintoaineet, normisyöminen ei.
Terkuin sh:na lähes 40 vuotta toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Jos mustelmia ilmestyy yllättäen ilman syytä, voi olla joku syöpä
Tai on ottanut ibuprofeenia tai kalaöljykapseleita tai kalanmaksaöljyä.
No onko sulla jokin lääkitys? On varminta kysäistä asiaa lääkäriltä.