Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuohoojia/piippuasiantuntijoita paikalla? Meillä on pönttöuunin taustalla olevassa muurissa halkeama. Nuohooja kehotti viime käynnillä....

Vierailija
10.11.2024 |

Testaamaan, onko halkeama vain muurissa vai myös hormissa.

Testi pitäisi kuulemma suorittaa niin, että låmmitetään hieman tulipesää  ja sitten laitetaan pelti vähäksi aikaa kiinni. Jos savua puskisi muurin rakosista, on hormissa halkeama ja korjaus vaatisi ammattilaisen.

Muussa tapauksessa voi käyttää itse laastia.

Onko tämä ihan yleinen ja toimiva ohje, kun jäi vähän epäilyttämään ja arveluttamaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arveluttaa pyydä arvio kokeneelta muurarilta.

Vierailija
2/6 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kyllä tuolla saat varman todisteen, että piippuun asti on halkeama, jos sieltä alkaa savua tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toimii tuo homma. Meillä on myös pönttöuunin muurissa halkeamia, mutta nuohooja sanoi heti, että ei koske itse piippua. Halkeamat näkyy vasta, kun lämmittää uunin tulikuumaksi.

Vierailija
4/6 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kyllä tuolla saat varman todisteen, että piippuun asti on halkeama, jos sieltä alkaa savua tulla.

Ai kuinka niin, jos savupelti katon rajassa suljetaan? Eihån savu edes silloin nouse piippuun asti, vaan puskee ulos muurista, jos hormissa rako 

Ap

Vierailija
5/6 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toimii tuo homma. Meillä on myös pönttöuunin muurissa halkeamia, mutta nuohooja sanoi heti, että ei koske itse piippua. Halkeamat näkyy vasta, kun lämmittää uunin tulikuumaksi.

Ai kuinka näkyy hormin halkeamat vasta, kun lämmittää tulikuumaksi? Vai ymmärsinkohän nyt ollenkaan

Ap

Vierailija
6/6 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaa itse vain, ei siinä mitään ammattilaista tarvita.

Selvästi on vahvoilla kantimilla touhu muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän