Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toipua ystävän menetyksestä?

Vierailija
10.11.2024 |

Oltiin 15 vuotta ystäviä, nähtiin lähes viikottain, lähes päivittäin oltiin tekemisissä. Nyt ystävä katkaisi välit, ollut tosi raskas viime aikoina, enkä ole aina jaksanut yötä myöten olla tukena. On mm. uhkaillut itsemurhalla, haukkunut yhteisiä ystäviä ja ollut on-off-suhteessa, jonka eri vaiheita olen joutunut kuulemaan kaksi vuotta. Ryyppää nykyään 2-3 kertaa viikkoon ja päissään ongelmat moninkertastuu. Alkoi minullakin olemaan ns. mitta täysi, enkä ollut enää 24/7 käytettävissä ja nyt ex-ystävän mukaan olen kääntynyt häntä vastaan, kun lopulta sanoin, että kaikki asiat ei ihan niin ole, miten hän luulee niiden olevan. Ystävä sanoi, että eiköhän tämä loppunut tähän. Vaikka tyyppi on ollut pitkään raskas, oli hyviä yhteisiä vuosia kymmenkunta, ennen kun lähti alamäkeen. On muodostunut tärkeäksi osaksi elämää ja nyt tuntuu tyhjältä. Itkinkin hetken, kun ystävä ilmoitti, että tämä oli tässä. Miten toipua tästä? Ystäviä minulla ei juurikaan ole muita.

Saiko joku tolkkua jutustani? On ihan sekava olo. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuon ystävän menettämisessä ei ole mitään toipumista, päin vastoin. Älä ainakaan ala anelemaan. 

Vierailija
2/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi saattaa katua sanojaan, sillä kuvauksesi perusteella taidat olla ainoa, jolle hän uskaltaa sanoa mitä ajattelee tai tuntee. Se,että hänellä menee huonosti itsensä kanssa, ei tarkoita, että sinun pitäisi pelastaa hänet ja toimia ammattitaitoisen lääkärin tai terapeutin tavoin. 

Ehkä asian voisi vielä korjata ja laittaa hänelle viesti, jossa kerrot miten koet itsesi avuttomaksi hänen ongelmiensa äärellä ja toivoisit hänen hakevan apua ammattilaisilta. Tai jotakin sinne päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kaveeraat pelkästään absolutistien kanssa etkä sekojen kanssa.

Vierailija
4/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi samoin. Ystäväni (oltiin oltu 20 vuotta erittäin läheisiä) laittoi välit poikki. Hulluinta tässä oli, että hän teki itse minulle tosi törkeän tempun. Olisin sen kyllä antanut anteeksi, jos olisi pyytänyt, mutta hän käänsikin sen niin päin, että minä olin muka tehnyt hänelle törkeän tempun ja laittoi välit poikki. Vaikka minä en siis ollut tehnyt yhtään mitään. Toki vielä haukkui minut yhteisille kavereille, jotta itse näytti paremmalta ja sai muille uskoteltua, että syy välirikkoon oli minussa. Lienee jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen, kaasuvalottaja nyt ainakin.

Koville otti, mutta nyt parin vuoden päästä helpottaa. Aika parantaa haavat tässäkin. Itse en alkanut hänen temppujensa edessä matelemaan, älä sinäkään. Älä myöskään elättele toiveita, että saat ystäväsi joskus takaisin. Ei se enää kuitenkaan samanlaiseksi palaudu. Anna siis olla ja elä elämääsi ilman häntä.

Vierailija
5/5 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, oli jo semmosia hälytysmerkkejä ystävässäsi, että parempi olla ilman häntä. Jotkut eivät osaa hakeutua hoitoon ajoissa ja pilaavat elämänsä änkyröinnillä.