tuntemasi KALA-nainen?
Kommentit (26)
Intuitiivinen, itsekäs, ailahteleva, luova, teräväkielinen, laiska, ääripää-ihminen.
ja eläinrakas, luova, urheilullinen, elää omassa haavemaailmassaan...
Minä olen. Mutta en ole teräväkielinen, enkä itsepäinen. Enkä edes eläinrakas. Mutta vedestä pidän kyllä, rakastan merta, järviä, mitä tahansa vettä =)
Perinteisesti hoivaaja ja haaveilija. Kalat kuvataan kahtena kalana, jotka uivat eri suuntiin eli kuvaa mielen kaksijakoisuutta. Olen hyvin jalat maassa tyyppi enkä haaveile mahdottomia. Enkä ole hoivaajakaan vaan hyvin itsenäinen enkä passeile toisiakaan (tarkoittaako tämä laiskaa?? en tunnusta). Teräväkielinen en ole varsinaisesti vaan paremmin ärhäkkä eli jos kassajonossa joku kiilaa eteen aivan varmasti aukaisen suuni.
Oikeudenmukainen ja omaa sisäistä viisautta, ehkä minullakin jotain sinne päin. Empaattinen ja eteerinen. Joissakin kaloja kuvataan sotkuisiksi, toisissa taas järjestelmällisiksi. Itse olen enempi tarkka ja jämpti.
On uhannut jopa itsemurhalla vain huomiota saadakseen. Lihoo ja laihtuu vuoron perään. Välillä on tosi timmissä kunnossa ja sitten taas tosi tuhdissa kunnossa. Rypee itsesäälissä.
Luonteeltaan sotkuinen ja ei pidä puhtaudestaan huolta.
Yli-empaattisuus on myös hänen luonteenpiirteensä.
Ehkä kärjistetysti ... Toinen puoli on että vaistoaa mitä muuta kaipaavat.
Nopeasti mietittynä ainakin sosiaalinen, tietokoneet ei kiinnosta (nämä kaksi asiaa ei siis liity toisiinsa :)), ystävällinen...
Älykäs, sitkeä ja kunnianhimoinen. Vähän ristiriitaisella tavalla ahkeran perfektionistin ja mukavuudenhaluisen laiskiaisen sekoitus. Huumorintajuinen. Miellyttämishaluinen ja kiltti mutta näyttää oppivan iän myötä pitämään myös puoliaan. Pohtija mutta ei murehtija.
Ovat kaikille edessäpäin mukavia, ja puhuvat itsekin siitä, kuinka he tulevat hyvin kaikkien kanssa toimeen. Mutta se selän takana juoruaminen menee ihan äärimmäisyyksiin. En uskaltaisi puhua kenellekkään heistä henkilökohtaisia asioitani, koska ne eivät taatusti jää salaisuudeksi.
Kaikki myös laittavat omat mokansa toisten piikkiin.
saatte meiät näyttämään huonoilta ihmisiltä. luottelisitte mielummin positiivisia ominaisuuksia. prkl!
meikäläinen on ainakin tunteellinen, ystävällinen, empaattinen, herkkä. oon kyllä haaveilija, sen myönnän.
tämmösen kuvauksen löysin netistä:
" Kalat on tyyppinä äärimmäisen vastaanottavainen, intuitiivinen, herkkä ja psyykkinen. Hän elää hyvin sisäistettyä elämää ja vastaa ympäristön odotuksiin parhaan taitonsa mukaan. Kalat on ihmisenä pehmeä ja taipuvainen, toisinaan ääriviivaton ja eteerinen. Sisäinen elävyys ja rikas mielikuvitus tekevät Kalaihmisestä mielenkiintoisen tuttavuuden. Hän on sympaattinen, auttavainen ja kiltti olento, joka pyrkii auttamaan ja kohottamaan ihmisiä, huolehtimaan avuttomista olennoista ja edistämään ihmisen ja luonnon välistä sopusointua. Hänen tunteensa, vaistonsa ja intuitionsa tuottavat paljon kuvia, luovaa aineistoa ja yliaistillisia välähdyksiä. Luovuus ja vastaanottavaisuus saattavat kehittyä universaalisiin mittoihin. Kalojen muisti on heidän valttinsa opiskelussa ja työelämässä."
ja se negatiivinen puoli:
" Kalojen ongelmana on elämän realisointi. Epäkäytännöllisyys, hajanaisuus ja päättämättömyys saavat lähimmäisetkin joskus hermoromahduksen partaalle. Auttamisvimmassaan hän saattaa mennä huomaamattaan liian pitkälle ja tuskastua autettavaansa pahanpäiväisesti, mutta herkkänä ihmisenä hän ei voi sanoa sitä autettavalleen vaan vetäisee dramaattisesti marttyyrin viitan niskaansa ja valittaa muille surkeata kohtaloaan. Tämä tapahtuu alitajuisesti ja Kalat onkin itsepetoksen mestari, joka voi hukkua omaan ääriviivattomuuteen ja sekavuuteensa."
" paras ystäväni" , aina silloin kun minulla meni huonosti. Ja kun meni hyvin, teki kaikkensa pilatakseen onneni.
Vierailija:
" paras ystäväni" , aina silloin kun minulla meni huonosti. Ja kun meni hyvin, teki kaikkensa pilatakseen onneni.
kokemusta on.
valmiita nolaamaan ihmisen toisten nähden. Kateellisia ja TÄYSIN EMPATIAKYVYTTÖMIÄ. Itse kyllä vaatisivat kaiken huomion ja empatian. Myös tuo äsken mainittu yksinkertaisuus pitää paikkansa.
parin vuoden " tauon" jälkeen alkoi lähestyä sairautensa varjolla, jälleen kerran uhkaillen... Mutta mä en anna sen naisen enää pilata elämääni, vaikka surenkin kohtaloaan. -21-
just noin. Enkä kyllä ole haaveilija tai pilvilinnoissa elelijä.
Vierailija:
Älykäs, sitkeä ja kunnianhimoinen. Vähän ristiriitaisella tavalla ahkeran perfektionistin ja mukavuudenhaluisen laiskiaisen sekoitus. Huumorintajuinen. Miellyttämishaluinen ja kiltti mutta näyttää oppivan iän myötä pitämään myös puoliaan. Pohtija mutta ei murehtija.
Kunnianhimoisuutta lukuunottamatta tämä olen minä.:) Tai ehkä mun ystävät näkee selvemmin kuin minä itse ja minussa on sittenkin se piirre aika vahvana.
Muuten ihan tavallinen, mutta kalanhaju.
ja tunnetko sinä tämän suomuisen ja lipevän otuksen hyvinkin henkilökohtaisesti? Hmm.. siks erikoisia tuttavuuksia täällä ihmisillä!
-AP-